Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargjakten 2015

Featured Replies

• Svar 202
  • Visningar 22,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sluta prata om bojkott och snälla sluta med hatet mot media, de som är för en stark vargstam vi jägare som inte hatar rovdjur. Med allt detta hat gynnar ingen, framför allt inte oss jägare. Jag hatar

• OCH!!   Ta det väldigt lugnt med fotograferandet, tänk på hur ni hanterar skjutna vargar fotomässigt!    Självklart ska det fotograferas, det är en rätt häftig grej när allt lyckas men undvik "för

• http://www.svt.se/nyheter/sverige/vargfragan-splittrar-regeringen    Som en tjurig unge, frågan om vi haft en mer känslostyrd minister någonsin. Hon är inte ens populär i sina egna led, för övriga ä

Posted Images

Publicerat

Vad har det skrivits då foffe? har någon uppmanat till något olagligt? icke.

Torra kalla konstateranden av effekten från tokiga myndighetsbeslut finns det kommentarer av däremot...

/Mike

Just nu har ingen skrivit rakt ut men jag uppmanar folk att tänka sig för innan man skriver nått. Det kan vara lätt att man skriver nått som kan uppfattas av fel personer som en uppmaning till något olagligt. Det var bara en uppmaning att ingen ska råka slinta på tangnt bordet och skreva fel sak som kan uppfattas som en uppmaning till ett jaktbrott.

Publicerat

Just nu har ingen skrivit rakt ut men jag uppmanar folk att tänka sig för innan man skriver nått. Det kan vara lätt att man skriver nått som kan uppfattas av fel personer som en uppmaning till något olagligt. Det var bara en uppmaning att ingen ska råka slinta på tangnt bordet och skreva fel sak som kan uppfattas som en uppmaning till ett jaktbrott.

Lägg av Foffe,

det är direkt infantilisering som du gör av andra medverkande här inne när du skriver så där.

Det är en skandal, rättsligt och politiskt att Förvaltningsrätten/erna nu återigen går in och genom inhibition förstör en absolut nödvändig jakt, det har funnits en god politiskt enighet bakom jakten vilken rimligen borde ha fått fullföljas utan bevarande sidans rättsliga tveksamheter.

/CHristian

Publicerat

Återigen har jag inte skrivet att någon har uppmanat till brott, men jag uppmanar folk att tänka sig för vad dom skriver. För det fins de som tolkar vad folk skriver som dom själva gör. Men om det är fel av mig att anse att man kanske ska tänka sig för.

Är även trött på att höra folk säga balkonbiologer osv, det finns folk på landbygden som r imot vargjakten glöm inte det, det finns även jägare som är imot vargjakten glöm inte det. Jag är inte imot vargjakten men imot hatet mot varg och andra rovdjur.

Sen är detta en tolkning av förvaltningsrätten som jag själv anser är vansinnig. Detta beslut är icka bra för rovdjursdebatten. Fattar inte varför dom inte kollat med EU rätten tidigare för.

JAG HATAR INTE VARG ELLER NÅGOT ROVDJUR SOM KAN FOLK PÅ DENNA SIDA ACCEPTERA DETTA?

Nä nu är det dags för att höra SLAYER för att rensa skallen.

Publicerat

Problemet är att folk knyter näven i fickan men när det blir infomöten och liknande säger inte många ett knyst och när organiserade sig jägarkåren sist på samma nivå som de som ligger bakom alla överklaganden? Typ aldrig.

Den dagen folk till slut förstår att det aldrig kommer att bli någon jakt på vargen så kommer troligen Forca Italia att tillämpas lite här och där och då kanske med tvivelaktiga metoder ibland och vem fan vinner på det?

Jag har aldrig varit någon varghatare, inte alls, men jag har kommit att börja hata konceptet "varg i Sverige" för det är en genomrutten sits vi har hamnat i och det är vargen som kommer att få ta all ilska, inte NVV och dess lakejer.

Det handlar inte om att ha varg i skogen utan det handlar om att en liten grupp människor skall få domdera över hela vårt landskap bara för att de inte tycker om jakt och landsbygden skiter de högaktningsfullt i eftersom vi kan äta quorn från ICA i stället. Vargen är deras heliga ko och den tycks ha större existensberättigande än människan.

Jag har ofta kallat Sverige för Landet Brunsås eftersom man bara accepterar att bli överkörd hela tiden och att begreppet "lagom" skall användas till fanimig allting när man i själva verket skulle behöva slå näven i bordet ordentligt och se till att driva saker till sin spets - utan att vika en millimeter!

Kolla på de franska bönderna när de känner sig överkörda... Då är det aktion kan jag lova!

Men folk tror fortfarande att "nästa gång" blir det jakt på varg och då vill man inte ryta allt för mycket för att förstöra någonting och så kommer vi att kunna hålla på i all evighet eller tills vi inte har någon jakt kvar alls och står där med brallorna nere.

Låt mer, gör väsen och ställ framförallt krav - som ni står för! Organisera er och var lika rabiata och konkreta som ni bara kan för det är rätt uppenbart att inga politiker eller andra folkvalda personer som kommer att lösa denna frågan.

Då hade vi inte haft den situation vi har nu.

Kräv att ert förbund driver dessa frågorna och gör de inte det så byt förbund, och framförallt engagera er aktivt i dessa förbunden så ni är säkra på att kraven genomförs. Det går inte att gnälla på att ingen gör något om man själv inte aktivt deltar.

Publicerat

problematiken är ju hopplösheten i att försöka göra något. det spelar ingen roll om det startas ett parti som heter utrotavargen och de vinner valet i Sverige med 99% av rösterna - de kan lik förbannat inte påverka förvaltningsrätten. ett uttåg ur eu ser jag inte heller som realistiskt. 

slösa ni er tid med att skriva listor och propagera bland era folkvalda. jag inser verkligheten i att slaget är förlorat och lider med er det yttersta som drabbats. det enda jag hoppas är att för många inte ger sig ut och försöker sköta detta på egen hand - det är tyvärr ingen bra lösning på problemet. 

Publicerat

Tja jag tycker vi går med och stötar detta projektet ;)

http://svartratta.angelfire.com/

Kommer ju knappast hjälpa men va faen :P

//Danielj

Publicerat

.

Publicerat

Tja jag tycker vi går med och stötar detta projektet ;)

http://svartratta.angelfire.com/

Kommer ju knappast hjälpa men va faen [emoji14]

//Danielj

Kul!
Publicerat

En liten reflektion, det jag funderar över är vad dessa sk jägarförbund har gjort. Ja bägge.

Överklagat om jaktstopp till högre instans. En privat person.

Tagit initiativ till en manifest om vargjakt i Karlstad. En privatperson.

Det kan väl än inte vara så att dessa förbund gör vad de är bäst på hittills.

Absolut inget. Bara gnäller om det.

Eller har jag missat nåt,,,,

Publicerat

En liten reflektion, det jag funderar över är vad dessa sk jägarförbund har gjort. Ja bägge.

Svårt att sia om vad som sker i bakgrunden. Man får hoppas på mer än vad de visar iaf.

Ps. Fin fisk japonicus? din egen eller dyk?

//Danielj

Publicerat

http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2015/01/jagareforbundet-overklagar-vargbeslut/

De jobbar iaf!

//Danielj

Publicerat

Desperata människor gör desperata saker. :dry:

Förlora all jakt och livskvalitet idag pga varg, chansa och skjuta varg men kanske på köpet förlora rätten att jaga i morgon....  :confused:

Tror faktiskt att valet för många tyvärr har blivit enkelt nu.

Halleluja och Amen till detta inlägg. 

Publicerat

Vad jag inte kan förstå är hur dessa människor i förvaltningsrätten ens vågar visa sig ute och hur de kan se hederligt folk i ögonen. Vore det jag som varit med om detta beslut skulle jag flytta till en jordkula i skogen så jag inte riskerade att träffa någon människa.

Publicerat

Jag ändrade inriktning från att vara inbiten vargmotståndare till att bli "förståndig" och "inse" att Sverige kunde hysa ett antal vargar. Jag återgår härmed till ursprungsinriktningen.

Politiker och organisationer har bevisligen varit oförmögna att förvalta varg i detta land, uppstår det inte ett mirakulöst samarbete mellan SvJF, JRF, LRF och övriga intressenter så har vi även skitit i styrbords länspump och skutan kommer att sjunka.

Raggarö 

Publicerat

Jag ändrade inriktning från att vara inbiten vargmotståndare till att bli "förståndig" och "inse" att Sverige kunde hysa ett antal vargar. Jag återgår härmed till ursprungsinriktningen.

Politiker och organisationer har bevisligen varit oförmögna att förvalta varg i detta land, uppstår det inte ett mirakulöst samarbete mellan SvJF, JRF, LRF och övriga intressenter så har vi även skitit i styrbords länspump och skutan kommer att sjunka.

Raggarö

Jag ung likvärdig inställning. Personligen vill jag inte ha varg. Det finns ju inte ens de ytor ETT revir behöver, som är opåverkad av människor och dess intressen.

Men jag har haft förståelse för de som vill ha varg och känt en viss respekt för deras vilja.

Men iom att vi i Sverige är helt oförmögna att hantera och förvalta en vargstam, då ska vi bannemig inte heller ha någon varg. Samma som att en hundägare som är oförmögen att sköta om en hund, får förbud att hålla hund....

Publicerat

Vargkramarna kommer att få stå med skammen när första barnet blir uppätet...Tror tyvärr det kommer att behöva gå så jävla långt innan denna fars får en annan vändning...

Publicerat

Vargkramarna kommer att få stå med skammen när första barnet blir uppätet...Tror tyvärr det kommer att behöva gå så jävla långt innan denna fars får en annan vändning...

vilka specifikt är vargkramarna?

kan man ställa frågan till dem om dom tar ansvar för om vargen käkar barn?

Publicerat

Nordulv bland annat. Ja frågan har ställts med de anser att vargen aldrig skulle ge sig på en människa...Jag tror annorlunda.

Publicerat

Även wolf army Sweden, sen finns ju även wolf Association Sweden om inte de är samma som ba har bytt namn

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Skulle va intresant o få veta om dom har hafft sin viltvandring och börjat räkna rovdjur, som dom sa att dom skulle börja med i fredags, framför allt nu då det inte blev vargjakt.

Publicerat

Måste bara få ställa en seriös fråga, är inte alls särskilt insatt i rovdjurspolitik så ha tålamod.

Har björnen mött samma motstånd som vargen? Är väll betydligt mer björnangrepp på människor än vad vargen gjort?

Givetvis skild utbredning och den stammen förvaltas ju, men är ju i Vissa fall vill jag vara tydlig att säga som det talas om utrotning av varg i Sverige.