Publicerat Januari 8, 201511 yr Detta är en populär post. Desperata människor gör desperata saker. Förlora all jakt och livskvalitet idag pga varg, chansa och skjuta varg men kanske på köpet förlora rätten att jaga i morgon.... Tror faktiskt att valet för många tyvärr har blivit enkelt nu.
Publicerat Januari 9, 201511 yr Vad har det skrivits då foffe? har någon uppmanat till något olagligt? icke. Torra kalla konstateranden av effekten från tokiga myndighetsbeslut finns det kommentarer av däremot... /Mike Just nu har ingen skrivit rakt ut men jag uppmanar folk att tänka sig för innan man skriver nått. Det kan vara lätt att man skriver nått som kan uppfattas av fel personer som en uppmaning till något olagligt. Det var bara en uppmaning att ingen ska råka slinta på tangnt bordet och skreva fel sak som kan uppfattas som en uppmaning till ett jaktbrott.
Publicerat Januari 9, 201511 yr Just nu har ingen skrivit rakt ut men jag uppmanar folk att tänka sig för innan man skriver nått. Det kan vara lätt att man skriver nått som kan uppfattas av fel personer som en uppmaning till något olagligt. Det var bara en uppmaning att ingen ska råka slinta på tangnt bordet och skreva fel sak som kan uppfattas som en uppmaning till ett jaktbrott. Lägg av Foffe, det är direkt infantilisering som du gör av andra medverkande här inne när du skriver så där. Det är en skandal, rättsligt och politiskt att Förvaltningsrätten/erna nu återigen går in och genom inhibition förstör en absolut nödvändig jakt, det har funnits en god politiskt enighet bakom jakten vilken rimligen borde ha fått fullföljas utan bevarande sidans rättsliga tveksamheter. /CHristian
Publicerat Januari 9, 201511 yr Återigen har jag inte skrivet att någon har uppmanat till brott, men jag uppmanar folk att tänka sig för vad dom skriver. För det fins de som tolkar vad folk skriver som dom själva gör. Men om det är fel av mig att anse att man kanske ska tänka sig för. Är även trött på att höra folk säga balkonbiologer osv, det finns folk på landbygden som r imot vargjakten glöm inte det, det finns även jägare som är imot vargjakten glöm inte det. Jag är inte imot vargjakten men imot hatet mot varg och andra rovdjur. Sen är detta en tolkning av förvaltningsrätten som jag själv anser är vansinnig. Detta beslut är icka bra för rovdjursdebatten. Fattar inte varför dom inte kollat med EU rätten tidigare för. JAG HATAR INTE VARG ELLER NÅGOT ROVDJUR SOM KAN FOLK PÅ DENNA SIDA ACCEPTERA DETTA? Nä nu är det dags för att höra SLAYER för att rensa skallen.
Publicerat Januari 9, 201511 yr Detta är en populär post. Som sagt infantilisering, ett klassiskt sätt att förringa meningsmotståndare och omgivning, ett tecken på en rätt driven debattör, att hålla någon ansvarig, moraliskt eller rättsligt ett påstående om att text på ett fora har uppmanat dem till brott är i mycket en omöjlighet, det förekommer, dock egentligen enbart inom terror kretsar. Foffe- i grunden kan jag säga att jag inte bryr mig om din återkommande återgivna inställning, detta handlar inte om vargens varande, utan om att 100-400 personer med en total jaktfientlighet gör vargfrågan till deras slagfält och de vinner med gott stöd av jurister, finansierade med pengar från NVV och från de medel som du en gång betalat in till jaktfonden genom ditt jaktkort. Fundera på det en stund och känn efter om det är rätt att NVV en statlig myndighet skall finansiera rättslig rådgivning till marginella, radikala organisationer som är långt ifrån demokratiska i värderingar eller mål. Eller med andra ord inte ens en promille av Sveriges befolkning tillåts att förstöra en demokratisk beslutad process, om att utöva en begränsningsjakt på varg. Vill du blanda bort den frågan med att tycka att det är nedlåtande med ord som balkongbiolog, vilket förövrigt är rätt korrekt, mindre än 1 av 10 av de som tillhör bevarande sidan har bakgrund från landsbygd eller får sin inkomst därifrån eller polarisera frågan så att enbart din rätt timida inställning med varg måste få finnas är rätt och alla andra har fel så är det upp till dig, men du gör dig själv en björntjänst, samt låter dig ledas av bevarandesidan bort från vad som är centralt och relevant till en sidofråga utan betydelse. I dagsläget arbetar de jaktfientliga med vargfrågan och de vinner, stort, när den är klar och om den förloras så är det nästa jaktform och därefter nästa och så vidare. Men till det krävs att man faktiskt tar in vad som sker utan allt för mycket egen agenda. /Christian
Publicerat Januari 9, 201511 yr Detta är en populär post. Istället för att sitta här o gnälla eller på andra internett sidor kan ni göra nått. Skriv bland annat på denna lista http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=9562 Kontakta era lokal riksdagsmän och de som sitter i EU dom är valda av oss glöm inte det. Men nu lägger jag ner detta orkar inte stånga huvudet blodigt. GOD HATE USS ALL
Publicerat Januari 9, 201511 yr Problemet är att folk knyter näven i fickan men när det blir infomöten och liknande säger inte många ett knyst och när organiserade sig jägarkåren sist på samma nivå som de som ligger bakom alla överklaganden? Typ aldrig. Den dagen folk till slut förstår att det aldrig kommer att bli någon jakt på vargen så kommer troligen Forca Italia att tillämpas lite här och där och då kanske med tvivelaktiga metoder ibland och vem fan vinner på det? Jag har aldrig varit någon varghatare, inte alls, men jag har kommit att börja hata konceptet "varg i Sverige" för det är en genomrutten sits vi har hamnat i och det är vargen som kommer att få ta all ilska, inte NVV och dess lakejer. Det handlar inte om att ha varg i skogen utan det handlar om att en liten grupp människor skall få domdera över hela vårt landskap bara för att de inte tycker om jakt och landsbygden skiter de högaktningsfullt i eftersom vi kan äta quorn från ICA i stället. Vargen är deras heliga ko och den tycks ha större existensberättigande än människan. Jag har ofta kallat Sverige för Landet Brunsås eftersom man bara accepterar att bli överkörd hela tiden och att begreppet "lagom" skall användas till fanimig allting när man i själva verket skulle behöva slå näven i bordet ordentligt och se till att driva saker till sin spets - utan att vika en millimeter! Kolla på de franska bönderna när de känner sig överkörda... Då är det aktion kan jag lova! Men folk tror fortfarande att "nästa gång" blir det jakt på varg och då vill man inte ryta allt för mycket för att förstöra någonting och så kommer vi att kunna hålla på i all evighet eller tills vi inte har någon jakt kvar alls och står där med brallorna nere. Låt mer, gör väsen och ställ framförallt krav - som ni står för! Organisera er och var lika rabiata och konkreta som ni bara kan för det är rätt uppenbart att inga politiker eller andra folkvalda personer som kommer att lösa denna frågan. Då hade vi inte haft den situation vi har nu. Kräv att ert förbund driver dessa frågorna och gör de inte det så byt förbund, och framförallt engagera er aktivt i dessa förbunden så ni är säkra på att kraven genomförs. Det går inte att gnälla på att ingen gör något om man själv inte aktivt deltar.
Publicerat Januari 9, 201511 yr problematiken är ju hopplösheten i att försöka göra något. det spelar ingen roll om det startas ett parti som heter utrotavargen och de vinner valet i Sverige med 99% av rösterna - de kan lik förbannat inte påverka förvaltningsrätten. ett uttåg ur eu ser jag inte heller som realistiskt. slösa ni er tid med att skriva listor och propagera bland era folkvalda. jag inser verkligheten i att slaget är förlorat och lider med er det yttersta som drabbats. det enda jag hoppas är att för många inte ger sig ut och försöker sköta detta på egen hand - det är tyvärr ingen bra lösning på problemet.
Publicerat Januari 9, 201511 yr Tja jag tycker vi går med och stötar detta projektet http://svartratta.angelfire.com/ Kommer ju knappast hjälpa men va faen //Danielj
Publicerat Januari 9, 201511 yr Tja jag tycker vi går med och stötar detta projektet http://svartratta.angelfire.com/ Kommer ju knappast hjälpa men va faen [emoji14] //Danielj Kul!
Publicerat Januari 9, 201511 yr En liten reflektion, det jag funderar över är vad dessa sk jägarförbund har gjort. Ja bägge. Överklagat om jaktstopp till högre instans. En privat person. Tagit initiativ till en manifest om vargjakt i Karlstad. En privatperson. Det kan väl än inte vara så att dessa förbund gör vad de är bäst på hittills. Absolut inget. Bara gnäller om det. Eller har jag missat nåt,,,,
Publicerat Januari 9, 201511 yr En liten reflektion, det jag funderar över är vad dessa sk jägarförbund har gjort. Ja bägge. Överklagat om jaktstopp till högre instans. En privat person. Tagit initiativ till en manifest om vargjakt i Karlstad. En privatperson. Det kan väl än inte vara så att dessa förbund gör vad de är bäst på hittills. Absolut inget. Bara gnäller om det. Eller har jag missat nåt,,,, Svårt att sia om vad som sker i bakgrunden. Man får hoppas på mer än vad de visar iaf. Ps. Fin fisk japonicus? din egen eller dyk? //Danielj
Publicerat Januari 9, 201511 yr En liten reflektion, det jag funderar över är vad dessa sk jägarförbund har gjort. Ja bägge. Överklagat om jaktstopp till högre instans. En privat person. Tagit initiativ till en manifest om vargjakt i Karlstad. En privatperson. Det kan väl än inte vara så att dessa förbund gör vad de är bäst på hittills. Absolut inget. Bara gnäller om det. Eller har jag missat nåt,,,, http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2015/01/jagareforbundet-overklagar-vargbeslut/ De jobbar iaf! //Danielj
Publicerat Januari 9, 201511 yr http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2015/01/jagareforbundet-overklagar-vargbeslut/De jobbar iaf!//DanieljJa jag såg det, äntligen. Kanske är för kritisk, men tycker att det händer för lite,,,, Och nej inte min fisk eller dykt. Men en vacker fisk är det. Med ett citat från den stora.
Publicerat Januari 9, 201511 yr Desperata människor gör desperata saker. Förlora all jakt och livskvalitet idag pga varg, chansa och skjuta varg men kanske på köpet förlora rätten att jaga i morgon.... Tror faktiskt att valet för många tyvärr har blivit enkelt nu. Halleluja och Amen till detta inlägg.
Publicerat Januari 9, 201511 yr Vad jag inte kan förstå är hur dessa människor i förvaltningsrätten ens vågar visa sig ute och hur de kan se hederligt folk i ögonen. Vore det jag som varit med om detta beslut skulle jag flytta till en jordkula i skogen så jag inte riskerade att träffa någon människa.
Publicerat Januari 10, 201511 yr Jag ändrade inriktning från att vara inbiten vargmotståndare till att bli "förståndig" och "inse" att Sverige kunde hysa ett antal vargar. Jag återgår härmed till ursprungsinriktningen. Politiker och organisationer har bevisligen varit oförmögna att förvalta varg i detta land, uppstår det inte ett mirakulöst samarbete mellan SvJF, JRF, LRF och övriga intressenter så har vi även skitit i styrbords länspump och skutan kommer att sjunka. Raggarö
Publicerat Januari 10, 201511 yr Jag ändrade inriktning från att vara inbiten vargmotståndare till att bli "förståndig" och "inse" att Sverige kunde hysa ett antal vargar. Jag återgår härmed till ursprungsinriktningen. Politiker och organisationer har bevisligen varit oförmögna att förvalta varg i detta land, uppstår det inte ett mirakulöst samarbete mellan SvJF, JRF, LRF och övriga intressenter så har vi även skitit i styrbords länspump och skutan kommer att sjunka. Raggarö Jag ung likvärdig inställning. Personligen vill jag inte ha varg. Det finns ju inte ens de ytor ETT revir behöver, som är opåverkad av människor och dess intressen. Men jag har haft förståelse för de som vill ha varg och känt en viss respekt för deras vilja. Men iom att vi i Sverige är helt oförmögna att hantera och förvalta en vargstam, då ska vi bannemig inte heller ha någon varg. Samma som att en hundägare som är oförmögen att sköta om en hund, får förbud att hålla hund....
Publicerat Januari 10, 201511 yr Vargkramarna kommer att få stå med skammen när första barnet blir uppätet...Tror tyvärr det kommer att behöva gå så jävla långt innan denna fars får en annan vändning...
Publicerat Januari 10, 201511 yr Vargkramarna kommer att få stå med skammen när första barnet blir uppätet...Tror tyvärr det kommer att behöva gå så jävla långt innan denna fars får en annan vändning... vilka specifikt är vargkramarna? kan man ställa frågan till dem om dom tar ansvar för om vargen käkar barn?
Publicerat Januari 10, 201511 yr Nordulv bland annat. Ja frågan har ställts med de anser att vargen aldrig skulle ge sig på en människa...Jag tror annorlunda.
Publicerat Januari 10, 201511 yr Även wolf army Sweden, sen finns ju även wolf Association Sweden om inte de är samma som ba har bytt namn //Simon. Fint skare va serru
Publicerat Januari 10, 201511 yr Skulle va intresant o få veta om dom har hafft sin viltvandring och börjat räkna rovdjur, som dom sa att dom skulle börja med i fredags, framför allt nu då det inte blev vargjakt.
Publicerat Januari 11, 201511 yr Måste bara få ställa en seriös fråga, är inte alls särskilt insatt i rovdjurspolitik så ha tålamod. Har björnen mött samma motstånd som vargen? Är väll betydligt mer björnangrepp på människor än vad vargen gjort? Givetvis skild utbredning och den stammen förvaltas ju, men är ju i Vissa fall vill jag vara tydlig att säga som det talas om utrotning av varg i Sverige.