Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargjakten 2015

Featured Replies

Publicerat

Har du varit nära att få komma till skott själv?

Jag har inte sett någon än men det gick en mot mig i helgen och den vände ca 100 meter från mig. Tror den fick vind. Men det kommer fler chanser :)

• Svar 202
  • Visningar 22,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sluta prata om bojkott och snälla sluta med hatet mot media, de som är för en stark vargstam vi jägare som inte hatar rovdjur. Med allt detta hat gynnar ingen, framför allt inte oss jägare. Jag hatar

• OCH!!   Ta det väldigt lugnt med fotograferandet, tänk på hur ni hanterar skjutna vargar fotomässigt!    Självklart ska det fotograferas, det är en rätt häftig grej när allt lyckas men undvik "för

• http://www.svt.se/nyheter/sverige/vargfragan-splittrar-regeringen    Som en tjurig unge, frågan om vi haft en mer känslostyrd minister någonsin. Hon är inte ens populär i sina egna led, för övriga ä

Posted Images

Publicerat

Jag har inte sett någon än men det gick en mot mig i helgen och den vände ca 100 meter från mig. Tror den fick vind. Men det kommer fler chanser :)

Ja det får vi hoppas! Skitjakt på dig!

Publicerat

Nu är första vargen fälld i Dalarna. :thumbsup:

Grattis till den lycklige skytten! :smile:

http://www.sva.se/sv/Djurhalsa1/Vilda-djur/Rovdjur2/Licensjakt-pa-varg/Licensjakt-pa-varg-2015/

Japp det blev en bra dag i skogen, två vargar fällda i vårt område och en i det andra området sist jag hörde något. För egen del var det bara spännande i ett par minuter när drevet var på väg mot mig, men i vanlig ordning så buktade det och försvann sedan lååångt bort... Tänk att jag alltid hamnar på stolpe-ut pass.  :biggrin::pinch:

Publicerat

Varg nummer 11 fälld i gårdsjö reviret. En i norra Värmland är också fälld. Bara 6 kvar i Värmland nu

Publicerat
  • Författare

Japp det blev en bra dag i skogen, två vargar fällda i vårt område och en i det andra området sist jag hörde något. För egen del var det bara spännande i ett par minuter när drevet var på väg mot mig, men i vanlig ordning så buktade det och försvann sedan lååångt bort... Tänk att jag alltid hamnar på stolpe-ut pass.  :biggrin::pinch:

Ja, det är typiskt att man ska hamna på sådana pass mellan varven. :sad:

Bra jobbat av er! :smile:  :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Bra att det blev 3 tikar skjutna i Dalarna idag.

Måste väl innebära mindre med tikar som kan bilda egna revir o para sig.

Har jag rätt el. är jag ute o cyklar??? :wink:

Publicerat

Hoppas det går upp för folk hur individtätt det är på vissa håll, gårdsjö verkar ju vara en aldrig sinande källa av ulvar.

Bra jobbat alla jägare.

Publicerat

Du får väl sluta fisa på passet så ska du se att det går bättre :)

Publicerat

Nån som vet hur många skabbvargar som är skjutna,,,

Publicerat

Tre sammanlagt som jag förstått det, varav en i Dalarna.

Publicerat

Nu är det bara 3 vargar kvar som får skjutas i värmland

Publicerat

.

Publicerat

Du får väl sluta fisa på passet så ska du se att det går bättre :)

Äh, som passkytt blir man ju snabbt uttråkad... Då lär man ju braka på lite. Speciellt efter allt kaffe man stjälper i sig. :D

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Hur många jaktlag vågar använda hund? 

Publicerat

Vi använde stövare.  :thumbsup:

Publicerat

Märkligt att inte mer hundar går åt när man aktivt jagar varg, dör ju ett stort antal när man jagar helt andra vilt.

Publicerat

Märkligt att inte mer hundar går åt när man aktivt jagar varg, dör ju ett stort antal när man jagar helt andra vilt.

Läs artikeln igen.
Publicerat

Läste artikeln men kan inte säga att jag till helt 100 förstår. Hur vet vargen att människor jagar den? Jämnfört med en helt annan situationen där hunden kanske ska driva rådjur.

Oavsett är det imponerande hundarbete.

Publicerat

Smålandsstövare och plott :)

Publicerat

"Hundarna är kopplade tills vi vet att vargarna är på benen"

Vargarna är kloka djur, men ändå "bara" djur. Går man med hundar i band och stöter dem så har de tydligen svårt att förstå att "husse" inte håller riktigt samma tempo som övriga flocken...

Publicerat

"Hundarna är kopplade tills vi vet att vargarna är på benen"

Vargarna är kloka djur, men ändå "bara" djur. Går man med hundar i band och stöter dem så har de tydligen svårt att förstå att "husse" inte håller riktigt samma tempo som övriga flocken...

Fan vad dåligt jag måste ha läst, tack för förtydligandet :D