Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargjakten 2015

Featured Replies

Publicerat

Smålandsstövare och plott :)

Släpper ni dem i par? [emoji4]

Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.

• Svar 202
  • Visningar 22,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sluta prata om bojkott och snälla sluta med hatet mot media, de som är för en stark vargstam vi jägare som inte hatar rovdjur. Med allt detta hat gynnar ingen, framför allt inte oss jägare. Jag hatar

• OCH!!   Ta det väldigt lugnt med fotograferandet, tänk på hur ni hanterar skjutna vargar fotomässigt!    Självklart ska det fotograferas, det är en rätt häftig grej när allt lyckas men undvik "för

• http://www.svt.se/nyheter/sverige/vargfragan-splittrar-regeringen    Som en tjurig unge, frågan om vi haft en mer känslostyrd minister någonsin. Hon är inte ens populär i sina egna led, för övriga ä

Posted Images

Publicerat

Om vargen väl är på fötterna och är jagad så flyr dom, går man och stöter upp dom med hundarna i band så är det ju människor med då dom börjar fly hur ska dom då veta att hundarna är lösa? Dom gånger som hundar går åt på andra jakter så tror jag det till största delen är vargen som söker upp hunden.

Publicerat
Släpper ni dem i par? [emoji4]

Kladdat från padda med hjälp

ja. Spårade först och när de delade på sig eller om det var en ensam varg så släppte vi hundarna :) bra drag i skogen :)

Publicerat

Jag tycker det intressantaste blir att se om detta så småningom leder till att fler vargar skyr alla hundar...

Publicerat

Jag tycker det intressantaste blir att se om detta så småningom leder till att fler vargar skyr alla hundar...

Tror det behövs mer allmän jakt då. Nu inriktas det ju på att ta bort samtliga vargar från några få revir. Även om det inte lyckas helt så kommer ju överlevande vargar som jagats av hundar att vara relativt få vilket borde ge rätt långsam effekt om det gäller att sprida hundrespekt hos vargarna. (Om det nu skulle ge någon effekt överhuvudtaget)

Publicerat

Många bäckar små...

Publicerat

För dålig för att uttala mig men om det blir den effekten som du fiskar efter så är ju en stor dela av vargfrågan löst, det är väl får och rennäringen som får fortsätta ta stryk dock om jag fattat det rätt. Krävs att jakten får fortgå i så fall dock

Publicerat

Intressant att Hallin nämner att det är Alliansens politik som har lett till vargjakt.

Detta då Löfven står i tv och lovar jakt på varg.

/Micke

Skickat från min GT-I9505

Publicerat

Johnny PUMA Höglin fick lite tid i TV igen, satte kvällsmaten i halsen när jag såg på TV4 nyheterna ikväll. Killen verkar fortfarande få livnära sig genom att besöka skolor osv för att prata om sitt tidigare liv. Att han nu hatar jägare och renägare är tydligen inte något man behöver fundera över...

Publicerat

Tänk vad kul om det ändå gjordes en seriös opartisk genomgång av hur man räknar fram antalet vargar. Jag känner mig helt lugn inför åt vilket håll populationsuppskattningen kommer att förändras om så sker..

Publicerat
  • Författare

Ja, det skulle vara kul o då över hela landet.

Jag hoppas bara inte detta är sanning men man vet ju aldrig.

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/lansstyrelsen-hjalpte-aktivister

Det skulle ju vara en skam för lst om deras personal ger sådan information som kan hjälpa aktivister att störa jakten.

Är det någon som vet något om detta?

Publicerat

Intressant att Hallin nämner att det är Alliansens politik som har lett till vargjakt.

Detta då Löfven står i tv och lovar jakt på varg.

/Micke

Skickat från min GT-I9505

Är det inte så att man är relativt överens över blockgränserna med undantag för MP? Tror varken Erlandsson eller bucht heter han va? Är/var emot vargjakt?

Publicerat

Något konstigt är det. Men jag tror inte han ljuger om att ha talat med dem ifall han verkligen gått ur bilen och talat med dem. (Om han gjort det på telefon är en annan sak) Det är för många mobiler med kamera i samhället idag för att han skall våga ljuga om en sådan sak. Finns det komprometterande bilder blir det väl en bra löpsedel imorgon annars...

Publicerat

Så blir det!

Hehe, amen! :biggrin: