Publicerat Januari 16, 201511 yr Ytterligare 2 fällda men nu i andra revir. De två första som sköts var hanar där en var en gammal hane som sköts på 30-40m med ett skott och den andre en ung hane.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Detta är en populär post. Det är bara 2 vargar fällda i gårdsjö reviret område 2. Något har gått fel. Säkra källor för jag va med och jagade
Publicerat Januari 16, 201511 yr Ska någon ut imorgon och vill ha en jäst jägare så är jag väldigt sugen =)
Publicerat Januari 16, 201511 yr Jag har väldigt svårt att tro på en annan uutgång än den i kammarrätten. Angående Ronson så är hon precis så illa på det som någon kan vara. Här otroligt svårt för helt ideologiskt styrda individer, oaktat tro. Christian Av precis samma anledning så börjar jag luta mer och mer åt att införa teknokrati i Sverige istället för ideologiskt styrda ministrar, iaf på positioner såsom miljöminister och andra myndigheter där vetenskap borde styra och inte politikernas egna hjärnspöken
Publicerat Januari 16, 201511 yr 5 vargar i Värmland.det var 2 till i gårdsjö reviret men precis i gränsen så vi trodde först att det var Forshaga reviret. Jaja bra att det är fler trots regn och blåsigt
Publicerat Januari 16, 201511 yr Författare Nu är det klart med vargjakt i Dalarna också. Vargjakt tillåts även i Dalarna Vargjakten är i gång. Första vargen sköts tidigt i morse utanför Sunne i Värmland. Den första i Örebro län sköts i eftermiddags. Och det är klar att det även blir jakt i Dalarna. Länsstyrelsen i Dalarna tog i dag ett nytt beslut om licensjakt på varg. Beslutet rör två revir och sju vargar. Jakten har tidigare stoppats efter ettöverklagande till Naturvårdsverket. Hittills har åtta vargar rapporterats skjutna under licensjakten i Värmlandsoch Örebro län. En av de tre vargarna i Örebro län skadsköts och eftersöktes av jägare. Källa svt text-tv http://www.svt.se/svttext/web/pages/114.html
Publicerat Januari 17, 201511 yr Sluta prata om bojkott och snälla sluta med hatet mot media, de som är för en stark vargstam vi jägare som inte hatar rovdjur. Med allt detta hat gynnar ingen, framför allt inte oss jägare. Jag hatar inga djur hatar inte vargen, nu kommer det troligen att komma en massa påhopp om att jag inte är en äkta jägare jag har ingen hund jag bor i storstad, fel och åter fel, jag bor i ett samhälle på ca 500 pers jag har jakthund som är min bästa vän, jag anser mig vara äkta jägare. Visst jag respekterar de som inte vill ha varg men kan ni då acceptera mina åsikter? eller måste man vara PK i jägarled då det gäller rovdjuren? Jag lämnade JRF då jag tycker att dom lägger för stor fokus på vargfrågan. Sen anser jag även att de senare förslagen som kom om VVO var vansinne. ÅTERIGEN JAG VILL ATT DET SKA VARA VARG JAKT I LANDET: MEN INTE UTROTA VARGEN. ÄR JAG EN SÄMRE JÄGARE FÖR DET:
Publicerat Januari 17, 201511 yr Då vart 15 st skjutna och åtminstone 14 döda. http://www.sva.se/sv/Djurhalsa1/Vilda-djur/Rovdjur2/Licensjakt-pa-varg/Licensjakt-pa-varg-2015/
Publicerat Januari 17, 201511 yr Detta är en populär post. Text tv anger 15 den påskjutna vargen, påträffades och avlivades i em. Så otroligt glädjande. Christian
Publicerat Januari 18, 201511 yr Nu har dom börjat att polisanmäla årets lagliga vargjakt. Puma har börjat med att uppmana till våld mot jägare osv. Sen har han som sköt första vargen blivit hånad och utsatt för terror. Fyverkerier skjuts upp i områden där det jagas varg. Allt detta är olyckligt och för inte debatten vidare, allt detta hat från vissa grupperingar är inte bra för vargen.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Har du någon länk till den uppmaningen? Det vore nog bra att ta en skärmdump på det och polisanmäla.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Nu har dom börjat att polisanmäla årets lagliga vargjakt. Puma har börjat med att uppmana till våld mot jägare osv. Sen har han som sköt första vargen blivit hånad och utsatt för terror. Fyverkerier skjuts upp i områden där det jagas varg. Allt detta är olyckligt och för inte debatten vidare, allt detta hat från vissa grupperingar är inte bra för vargen. Vuxendagis??? Skrämmande när vuxna människor inte kan se sanningen i vitögat utan måste "läsa" sig till det i Fablernas värld. Naturvårdsverket/ länsstyrelserna kan själva sköta avskjutningen på varg. Huvudsaken ÄR att det blir gjort.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Har du någon länk till den uppmaningen? Det vore nog bra att ta en skärmdump på det och polisanmäla. Ligger på FB. Att Puma håller på att uppmana till våld är inget nytt, han har ju bara bytt ett hatobjet till ett nytt.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Det här står i Smålandsposten http://www.smp.se/nyheter/tt_inrikes/jaktmotstandare-fotograferade-jagare(4606454).gm
Publicerat Januari 18, 201511 yr En kärring åkte runt och tog kort på några passkyttar som vi hade utställda idag.
Publicerat Januari 18, 201511 yr En kärring åkte runt och tog kort på några passkyttar som vi hade utställda idag. Här har Conny i APU utalat sig om jägare igen och varför dom fotar. Som vanligt har han ingen koll http://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/p%c3%a5passade-vargj%c3%a4gare-fotograferades/ar-AA8jq4J
Publicerat Januari 18, 201511 yr Det här står i Smålandsposten http://www.smp.se/nyheter/tt_inrikes/jaktmotstandare-fotograferade-jagare(4606454).gm Kunde inte få fram något här!! Sökte på deras sida utan att se något nytt. Borttaget eller??
Publicerat Januari 18, 201511 yr Håll koll på denna sida nu har dom tagit bort bilder på jägare från vargjakten. Det är icke lagligt enligt PUL att lägga ut bilder utan personens samtycke. http://w-a-s.se/ Verkar vara stora problem att ta sig in på deras sida.
Publicerat Januari 18, 201511 yr Hmm är jag väldigt konspiratorisk nu men bilderna dom har är inte dom antingen tagna av någon "infiltratör" som gett dom dessa eller också stulna från folks privata sociala medier och då bör det rimligen vara upphovsrättsbrott?
Publicerat Januari 18, 201511 yr Hmm är jag väldigt konspiratorisk nu men bilderna dom har är inte dom antingen tagna av någon "infiltratör" som gett dom dessa eller också stulna från folks privata sociala medier och då bör det rimligen vara upphovsrättsbrott? Rätt ointressant! Det är lagligt att ta bilder på personer och annat utan deras samtycke så länge de befinner sig på område med allmän tillgång. Men precis som Foffe säger så är det olagligt att publicera dem i något som helst medium utan samtycke. (Detta inkluderar bilder från de flesta sociala medier)
Publicerat Januari 19, 201511 yr Rätt ointressant! Det är lagligt att ta bilder på personer och annat utan deras samtycke så länge de befinner sig på område med allmän tillgång. Men precis som Foffe säger så är det olagligt att publicera dem i något som helst medium utan samtycke. (Detta inkluderar bilder från de flesta sociala medier) Nja det är iofs inte olagligt att publicera bilder på någon som man själv tagit utan dennes tillstånd, i så falla hade hela den svenska presskåren varit bakom lås och bom idag. Däremot så är det olagligt att publicera någons person uppgifter enligt persinuppgifts lagen (PUL) så jo det är inte ointressant för att om jag tar en bild på ditt instagram konto för exempel och publicerar den på exempelvis min blogg så har ja ju inte fotat bilden själv, då bör ju det vara ett brott mot upphovsrätten?
Publicerat Januari 19, 201511 yr Får rätta mig själv lite där eftersom jag ganska snart kommer bli påhoppad. Ja i vissa fall är det olagligt enligt PUL att lägga ut bilder på någon annan utan dess samtycke. Dock är det väldigt sällan det håller i en domstol då det enligt lagen i så fall skall va en kränkande bild. Du är berusad, du blir retad o.s.v. Blir nog väldigt svårt att driva den tesen i och med att iaf den bilden jag såg så var personerna fullt påklädda, utövandes sin hobby och antagligen är med på bilder som dom varit med om och antagligen publicerat själva för glatta livet innan.