Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargjakten 2015

Featured Replies

Publicerat

Får rätta mig själv lite där eftersom jag ganska snart kommer bli påhoppad. Ja i vissa fall är det olagligt enligt PUL att lägga ut bilder på någon annan utan dess samtycke. Dock är det väldigt sällan det håller i en domstol då det enligt lagen i så fall skall va en kränkande bild. Du är berusad, du blir retad o.s.v. Blir nog väldigt svårt att driva den tesen i och med att iaf den bilden jag såg så var personerna fullt påklädda, utövandes sin hobby och antagligen är med på bilder som dom varit med om och antagligen publicerat själva för glatta livet innan.

Fel, har i min vetskap inget med kränkande att göra. Enda undantagen är om du är "offentlig" person eller deltar i offentligt sammanhang (t.ex. idrott). Då jakt knappast är en offentlig tillställning med publik så tror jag tvärtom. Däremot har du rätt i att om de själva publicerat motsvarande så kan det räcka.

• Svar 202
  • Visningar 22,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sluta prata om bojkott och snälla sluta med hatet mot media, de som är för en stark vargstam vi jägare som inte hatar rovdjur. Med allt detta hat gynnar ingen, framför allt inte oss jägare. Jag hatar

• OCH!!   Ta det väldigt lugnt med fotograferandet, tänk på hur ni hanterar skjutna vargar fotomässigt!    Självklart ska det fotograferas, det är en rätt häftig grej när allt lyckas men undvik "för

• http://www.svt.se/nyheter/sverige/vargfragan-splittrar-regeringen    Som en tjurig unge, frågan om vi haft en mer känslostyrd minister någonsin. Hon är inte ens populär i sina egna led, för övriga ä

Posted Images

Publicerat

Ergo, LST-personal skulle därför i skymundan lösa detta och i tysthet ta bort de vargar som ska tas bort (ja, helst alla då enl. mig) så skulle i alla fall de som ev. skulle utsättas för kramarmaffian åtminstone ha betalt för det.

Publicerat

Fel, har i min vetskap inget med kränkande att göra. Enda undantagen är om du är "offentlig" person eller deltar i offentligt sammanhang (t.ex. idrott). Då jakt knappast är en offentlig tillställning med publik så tror jag tvärtom. Däremot har du rätt i att om de själva publicerat motsvarande så kan det räcka.

Nu säger jag inte att jag har rätt eller du har fel men jag får nog begära att du lägger fram en källa på det du säger. Jag har sökt runt lite och varken på Datainspektionens hemsida eller hos bildombudsmannen har jag hittat texter som stödjer det du säger utan det jag säger?

Publicerat

Gött med spårsnö nu :) ska snöa lite hela veckan. Tyvärr jobbar man men lyckades få ledigt onsdag och fredag så då blir det jakt :)

Publicerat
  • Författare

Bra skrivit av Gunnar o även spännande! :smile:

Publicerat

Conny briljerar... och SR reporter är inte tillräckligt påläst för att kunna slå hål på fasaden när han ljuger (16 åring pojke som var 46 år man) och i mina ögon inte heller tillräckligt kritisk granskande.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6071267

Publicerat

Såg i kommentstorsfältet att denna fd polis skulle vara dömd. Vad har han dömd för?

Publicerat

Gamla domar, misshandel, tjänstefel, olaga hot mot kollegan som anmälde honom för misshandel, men det är gamla belastningar, han var en dålig polis helt enkelt och har inte blivit bättre som privatspanare. /Christian

Haha det är ju hysteriskt roligt ju

Publicerat

Conny briljerar... och SR reporter är inte tillräckligt påläst för att kunna slå hål på fasaden när han ljuger (16 åring pojke som var 46 år man) och i mina ögon inte heller tillräckligt kritisk granskande.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6071267

En del av kometarerna är lika tragiska som Conny. Att dom orkar hålla på. Att det är på P3 han får fabla är inte alls konstigt finns det någon kanal som är så väsntervriden och mp vänlig som P3 tror inte det. HAdde en på jobbet som tvingade oss att ha på p3 för han klarade inte av rockklasiker eller p4 så då var vi andra tvugn att plågas av p3. Blev mer o mer illamående då jag hörde den.

Hur alla Milömuppar fick bre ut sig alla manshatare fick utrymme samtidigt så spelade dom hip hop. Som sagt ger inte mycket för p3

Publicerat

Svårt att ta karln på allvar faktiskt eller apu, har för mig att dom var med i ett avsnitt i veckans brott. Konstigt att dom tog med det tycker dom brukar ha bra källkoll annars

Publicerat

Om en person påstår sig kunna spåra bättre än en hund så kan man inte ta en sådan på allvar, Tracker Conny, jo ja tackar.

Fruktansvärt komiskt…

Önskar verkligen att jag hade Connys luktsinne. Då hade man ju inte behövt eftersökshund, klockrent. Tror ni snubbarna APU använder spårlina på Conny eller får han friare tyglar än så? 

Publicerat

Kanske en munkorg också , vadderad insida !!

Han verkar ju onekligen vara en smula folkilsken om man läser hans historik!!

Publicerat
  • Författare

Fy fan vilken nos han måste ha människan el. vad man nu ska kalla honom för. :whistling:

Publicerat

Haha, jag finner inga ord.

Känns lite olustigt med sånna där rääängers ute i skogen dom låter farliga

Publicerat

Idag sköt vi en tik i gårdsjö reviret. Går bra nu. 10e vargen där nu.

Har du varit nära att få komma till skott själv?