Publicerat Januari 19, 201511 yr Får rätta mig själv lite där eftersom jag ganska snart kommer bli påhoppad. Ja i vissa fall är det olagligt enligt PUL att lägga ut bilder på någon annan utan dess samtycke. Dock är det väldigt sällan det håller i en domstol då det enligt lagen i så fall skall va en kränkande bild. Du är berusad, du blir retad o.s.v. Blir nog väldigt svårt att driva den tesen i och med att iaf den bilden jag såg så var personerna fullt påklädda, utövandes sin hobby och antagligen är med på bilder som dom varit med om och antagligen publicerat själva för glatta livet innan. Fel, har i min vetskap inget med kränkande att göra. Enda undantagen är om du är "offentlig" person eller deltar i offentligt sammanhang (t.ex. idrott). Då jakt knappast är en offentlig tillställning med publik så tror jag tvärtom. Däremot har du rätt i att om de själva publicerat motsvarande så kan det räcka.
Publicerat Januari 19, 201511 yr Ergo, LST-personal skulle därför i skymundan lösa detta och i tysthet ta bort de vargar som ska tas bort (ja, helst alla då enl. mig) så skulle i alla fall de som ev. skulle utsättas för kramarmaffian åtminstone ha betalt för det.
Publicerat Januari 19, 201511 yr Detta är en populär post. Här har Conny i APU utalat sig om jägare igen och varför dom fotar. Som vanligt har han ingen koll http://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/p%c3%a5passade-vargj%c3%a4gare-fotograferades/ar-AA8jq4J Att Pocahontas och hens stam Rättshaveristerna skulle dyka upp och leka låtsaspoliser var ju ingen större skräll precis..
Publicerat Januari 19, 201511 yr Fel, har i min vetskap inget med kränkande att göra. Enda undantagen är om du är "offentlig" person eller deltar i offentligt sammanhang (t.ex. idrott). Då jakt knappast är en offentlig tillställning med publik så tror jag tvärtom. Däremot har du rätt i att om de själva publicerat motsvarande så kan det räcka. Nu säger jag inte att jag har rätt eller du har fel men jag får nog begära att du lägger fram en källa på det du säger. Jag har sökt runt lite och varken på Datainspektionens hemsida eller hos bildombudsmannen har jag hittat texter som stödjer det du säger utan det jag säger?
Publicerat Januari 19, 201511 yr Gött med spårsnö nu ska snöa lite hela veckan. Tyvärr jobbar man men lyckades få ledigt onsdag och fredag så då blir det jakt
Publicerat Januari 19, 201511 yr Detta är en populär post. Väldigt spännande att läsa om vargjakten! Gunnar bloggar..
Publicerat Januari 19, 201511 yr Conny briljerar... och SR reporter är inte tillräckligt påläst för att kunna slå hål på fasaden när han ljuger (16 åring pojke som var 46 år man) och i mina ögon inte heller tillräckligt kritisk granskande. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6071267
Publicerat Januari 19, 201511 yr Såg i kommentstorsfältet att denna fd polis skulle vara dömd. Vad har han dömd för?
Publicerat Januari 19, 201511 yr Detta är en populär post. Såg i kommentstorsfältet att denna fd polis skulle vara dömd. Vad har han dömd för? Gamla domar, misshandel, tjänstefel, olaga hot mot kollegan som anmälde honom för misshandel, men det är gamla belastningar, han var en dålig polis helt enkelt och har inte blivit bättre som privatspanare. /Christian
Publicerat Januari 19, 201511 yr Gamla domar, misshandel, tjänstefel, olaga hot mot kollegan som anmälde honom för misshandel, men det är gamla belastningar, han var en dålig polis helt enkelt och har inte blivit bättre som privatspanare. /Christian Haha det är ju hysteriskt roligt ju
Publicerat Januari 19, 201511 yr Conny briljerar... och SR reporter är inte tillräckligt påläst för att kunna slå hål på fasaden när han ljuger (16 åring pojke som var 46 år man) och i mina ögon inte heller tillräckligt kritisk granskande. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6071267 En del av kometarerna är lika tragiska som Conny. Att dom orkar hålla på. Att det är på P3 han får fabla är inte alls konstigt finns det någon kanal som är så väsntervriden och mp vänlig som P3 tror inte det. HAdde en på jobbet som tvingade oss att ha på p3 för han klarade inte av rockklasiker eller p4 så då var vi andra tvugn att plågas av p3. Blev mer o mer illamående då jag hörde den. Hur alla Milömuppar fick bre ut sig alla manshatare fick utrymme samtidigt så spelade dom hip hop. Som sagt ger inte mycket för p3
Publicerat Januari 19, 201511 yr Ganska intressant artikel om Ranger Tracker Conny Andersson... Känns som en seriös front person för APU och vargvärnare... http://www.jaktojagare.se/aktuellt/apu-ledare-domd-for-misshandel
Publicerat Januari 19, 201511 yr Svårt att ta karln på allvar faktiskt eller apu, har för mig att dom var med i ett avsnitt i veckans brott. Konstigt att dom tog med det tycker dom brukar ha bra källkoll annars
Publicerat Januari 19, 201511 yr Detta är en populär post. Om en person påstår sig kunna spåra bättre än en hund så kan man inte ta en sådan på allvar, Tracker Conny, jo ja tackar.
Publicerat Januari 19, 201511 yr Om en person påstår sig kunna spåra bättre än en hund så kan man inte ta en sådan på allvar, Tracker Conny, jo ja tackar. Fruktansvärt komiskt… Önskar verkligen att jag hade Connys luktsinne. Då hade man ju inte behövt eftersökshund, klockrent. Tror ni snubbarna APU använder spårlina på Conny eller får han friare tyglar än så?
Publicerat Januari 20, 201511 yr Detta är en populär post. Fruktansvärt komiskt… Önskar verkligen att jag hade Connys luktsinne. Då hade man ju inte behövt eftersökshund, klockrent. Tror ni snubbarna APU använder spårlina på Conny eller får han friare tyglar än så? Tyglar vet jag inte men ett hårnät skulle vara på sin plats.
Publicerat Januari 20, 201511 yr Kanske en munkorg också , vadderad insida !! Han verkar ju onekligen vara en smula folkilsken om man läser hans historik!!
Publicerat Januari 20, 201511 yr Författare Fy fan vilken nos han måste ha människan el. vad man nu ska kalla honom för.
Publicerat Januari 20, 201511 yr Haha, jag finner inga ord. Känns lite olustigt med sånna där rääängers ute i skogen dom låter farliga
Publicerat Januari 21, 201511 yr Detta är en populär post. Ytterligare 2 vargar fälldes igår i gårdsjö reviret. En älg fick avlivas efter att vargarna vart på den. Igår kväll såg jag färska spår så nu idag kommer vi gå på den
Publicerat Januari 21, 201511 yr Detta är en populär post. Idag sköt vi en tik i gårdsjö reviret. Går bra nu. 10e vargen där nu.
Publicerat Januari 21, 201511 yr Detta är en populär post. Visst är de samma revir som bara håller 6 vargar. /Christian
Publicerat Januari 21, 201511 yr Detta är en populär post. Visst är de samma revir som bara håller 6 vargar. /Christian De skjuter ju samma varg flera gånger fattar du väl. Den där vargen som "16-åringen" "buksköt" hade ju skotthål på båda sidorna till exempel uppenbarligen skjuten två gånger. Du kanske skulle hå en rangerkurs för hiawatha-Conny så att du lär dig sånt här...
Publicerat Januari 21, 201511 yr Idag sköt vi en tik i gårdsjö reviret. Går bra nu. 10e vargen där nu. Har du varit nära att få komma till skott själv?