Publicerat November 17, 200619 yr Fast då bär det ju skotern bra VROOOOM ! ! ! int är det nå kul å köra på skare
Publicerat November 17, 200619 yr Där jag va i söndags gick underredet på billen i snön hela tiden!Pendlar välan mellan 3 o 5 dm. Men imorgon får jag reda på fakta. Hoppas då på nån tjäder i topp. Sist var det bara en tjädertupp på Grannens del av vägen (Bävervägen) jag såg :'( Men så ble de bara blixtvisit eftersom hunden började blöda om tassarna igen o skidorna låg hemma Ibland e huvet inte riktigt med Imorn får Zingo stanna hemma o skidorna SKA med ;D ;D Hehe, bävervägen kan jag utantill i sömnen ;D, har åkt den i 4 års tiden relativt frekvent, ganska rolig vinterväg Skitjakt på dig imorn då!! Rapport och bilder önskas......
Publicerat November 18, 200619 yr Idag va ja för jaktivrig så kameran kom aldrig fram! O de ångrar jag till tusen nu. Såg 3 tjädrar (ingen av dem i topp :'( ) När jag kom fram till ett hygge satt det en sisådär 20tal orrar i en stor björk. Verkade sova. VILKEN SYN Tänk att fått de på bild men jaktjävulen tog över! En bit från björken satt i en dögran 7-8 orarr på varje pinne uppåt. Enda kruxet var att de var en sisådär 4-500m ut på hygget o inget att ta skydd bak fanns. Hittade dock ngr till vartav en satt ensam o hyggligt till efter en perfekt ansmyning. Liggandes där med hög puls, av både jaktiver o snöpulsande, tyckte jag det var ngt som inte stämde. Kollade in rumpan lite bättre o la märke till att ingen lyra fanns. Typiskt att just hönan satt bäst till. Jaja. Än fanns de tid o smyga men 3 sek senare lyfter hönan o alla andra hakar på i ett huj. Tillbaks vid skidorna blir de vätskepaus o då ser jag orrarna en bra bit bort. På med skidorna o efter dem. Efter flera försök o inte kommit närmre än 300m provar jag mig på ett långskott. 200-250m uppskattade jag det till (extremt svårt att bedömma utan referenspunkter+ dimma). BOM Visade sig inte varit mer än 150-180m o jag sköt över! Följde dock upp men inte ett spår! En Leica skulle inte suttit fel idag! Iom skottet fanns inte en pippi kvar att beskåda på hela dan. Men så drog dimman in samtidigt o synfältet drogs ner till max 100m. Då gav jag upp. Nu har man ont i hela kroppen efter dagens strapats för föret var int o leka me. -1 då ja kom o +2 då jag for. Skaren bar ej skidorna ens Nästa tur får bli då kallgraderna kommer tillbaks!
Publicerat November 19, 200619 yr Trevlig historia! Så kan det gå ibland men du fick några vackra vyer iaf, kan vara lika mkt värt det!! :D (Glöm inte kameran nästa gång nu så vi kan ta del av vad du ser!!!!!! ;D ;D)
Publicerat November 19, 200619 yr :-[ Kameran låg i ryggan som låg under bössan :-[ Men för att se de från den positiva sidan så var de inte fotovänligt ljus/väder. Skulle bara bli suddiga foton!
Publicerat November 19, 200619 yr blev av med toppjakts oskulden idag en orrtupp som gäckat sen i fredags då jag bomsköt på den (50m :-[) och lördag då den lyfte när jag la mig ner för skott alla mil jag gick är helt plötsligt bortglömda
Publicerat November 19, 200619 yr :-[ Kameran låg i ryggan som låg under bössan :-[Men för att se de från den positiva sidan så var de inte fotovänligt ljus/väder. Skulle bara bli suddiga foton! Ja just de!! För lite halvtaskiga bilder är ju helt värdelösa????? hehe...retas lite med dig bara.... Skitjakt nästa gång på dig!!
Publicerat November 19, 200619 yr blev av med toppjakts oskulden idag MKT speciell känsla!! Grattis ;D ;D
Publicerat November 19, 200619 yr Fy fan villken känsla det är när fågel väl sitter i toppen, går inte o beskriva. Tyvärr sitter dom lite för sällan.. :-
Publicerat November 20, 200619 yr Vi har då bara regn och regn här uppe och de har lovar fortsatt plus grader hela veckan... > Min kropp holler på att förgås av iver att få ta på skidorna och åka ut igen. Jag tror aldrig att jag har studerat vädret på nyheterna så mycket som nu. Jag har inte jagat fågel på två veckor drygt nu... > > >. SNÄLLA...KALLGRADER OCH SNÖÖÖÖÖÖÖÖ !!!!!
Publicerat November 21, 200619 yr Här snöar det och blir bara bättre skidföre för var dag som går, hoppas bara på lite kallare väder och att ÖB ska börja sälja vita blixten ;D
Publicerat November 21, 200619 yr Låter ju bra för en del. Här i H-sand bara regnar de o nu e de nog tö på jaktmarken me. Har man tur kanske snön försvinner ett tag så hunden kan tas i bruk igen. Men de e nog föga troligt Låg mellan 3-5dm där i helgen. Hmmm hur många dagars regn tar de för en sån mängd att försvinna??? ;D Nä antingen ska de ligga ordentligt me snö eller inge alls. Grämer mig fortf. på att jag ingen bild tog av orrarna :'( :'( :'(
Publicerat November 21, 200619 yr För min del blir det för mycket funderande och för lite jakt, men vad gör man som student utan körkort.. :'(
Publicerat November 22, 200619 yr Inge körkort De ju nästan lika illa som en fiskare utan spö Har du bössan o goda jaktkamrater iaf
Publicerat November 22, 200619 yr Var iväg en sväng igår men hittade inge fågel. Såg några orrtuppar i topp på vägen upp men på markerna var det tomt. Regn och blåst gjorde inte förutsättningarna bättre
Publicerat November 22, 200619 yr Inge körkort De ju nästan lika illa som en fiskare utan spö Har du bössan o goda jaktkamrater iaf Jag går körkortsteori men beräknas nog inte ha körkort föran jul tyvärr. Bössa har jag men det är inte mycket glädje i det utan att kunna ta sig ut.. Lyckligtvis har man ju förstående päron som kan aggera taxi ibland ;D
Publicerat November 22, 200619 yr Ja de finns ju risk att tas för en vegan om man e utan körkort*asg* :D ;D ;)
Publicerat November 23, 200619 yr *hjärta* Skoter *hjärta*, fin att ta sig ut med, och förbannat kul! P.S Bedriver dock ingen jakt ifrån den.
Publicerat November 23, 200619 yr All snö ni har fått i norr har kommit som regn här, så tegsnäsarna får vila ett tag till... :(
Publicerat November 23, 200619 yr japp dom får vila här i medelpad är det långt till vintern jag ska jaga kanada gås på lördag dom är kvar än..
Publicerat November 23, 200619 yr japp dom får vila här i medelpad är det långt till vintern jag ska jaga kanada gås på lördag dom är kvar än.. Töcke skitsnack. Ta dig en tur upp mellan Viksjö o Graninge så ska du nog kunna ta dig en skidtur. Jag har redan åkt flera mil på skidor där. Västra sidan av vägen Tror du mig int kan jag ta med dig på en tur!!! Men i H-sand o S-vall finns inte en snöflinga!
Publicerat November 23, 200619 yr Töcke skitsnack. Ta dig en tur upp mellan Viksjö o Graninge så ska du nog kunna ta dig en skidtur.Jag har redan åkt flera mil på skidor där. Västra sidan av vägen Tror du mig int kan jag ta med dig på en tur!!! Men i H-sand o S-vall finns inte en snöflinga! ja det var skitsnack jag trodde att det hade regnat bort otroligt att det kan skillja så mycket. jag bor i sundsvall och jagar i dom trakterna har varit ute och åkt här också några vändor men all snö regnade bort. har du dina marker där.
Publicerat November 24, 200619 yr Nu blev det en orre till. Lite självförtroende fick man tillbaka efter allt strul.
Publicerat November 24, 200619 yr ...har du dina marker där. Japp. Börjar efter Vilola o hela västra sidan av vägen upp till Bastusjön!