Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toppjakt 2006/2007

Featured Replies

Publicerat

Själv har man skidat runt i dagar utan att ens få se någon, verkar vara väldigt ont om fågel här  :'(

• Svar 374
  • Visningar 35,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

själv jobbar man i princip dygnet runt... vill också jaga toppfågel!  :'( :'(

fina bilder!

Publicerat

Fina bilder, men eran toppjakt verkar ju alldelse för lätt där nere :P

Själv har man skidat runt i dagar utan att ens få se någon, verkar vara väldigt ont om fågel här  :'(

Vart ut flera dagar?

Publicerat
den är kul !

Ja jävlar det var utrustning som hette duga! :o 700 VS composite med swarreglugg är nog så nära mitt drömvapen det går att komma. Så avundsjuk!

Publicerat

Efter en veckas litium behandling så gick jakten betydligt bättre.

En avundsjuk jaktkamrat som inte kunde följa med ger döingarna på nöten.

post-454-1166711844_thumb.jpg

Publicerat

T.S, nä har ju bara vart ut dedär två vändorna nu i veckan men då syntes inte en fjäder.. Men men skam den som ger sig, nångång smäller det nog  ;D

Publicerat

Fina bilder! :)

F*N också!!...ingen snö kvar nu >:(...hade sett fram emot toppjakt med snö nu julhelgen...men dom planerna spolierades j*vligt fort :'(...blir toppjakt utan snö....återstår att se om dom sitter i topp ändå :-...tvivlar på att dom gör det...men testa ska jag!....Blir kul att testa den nya avståndsmätare (Leupold RX1)...hoppas bara att man får testa den på nån fågel och inte på tomma trädtoppar i brist på annat ;)

ska bjuda morbror på en extra julöl i helgen så kanske han bjuder upp mig till sina marker på lite toppjakt ;)

/Fredde

Publicerat

ja kul med lite bilder !!!  men jag saknar snön , nu är bara bar backe så j kla tråkigt !! och jag kan inte ens önska mig snö från jultomten nu när jag plockat den!

http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?to...w;topicseen#new

Publicerat

Stefan.... är det ett par Bo Östergren du åker runt på ? längd och bredd på dessa och på dig också ?....nöjd/missnöjd ? hur många år är dom ?

Publicerat

Var ute en sväng imorse...fick se 2 orrar i topp fast på andra sidan myren som jag befann mig på :-...upp med avståndsmätaren, 229,3m till orren som var närmast...hmm, att smyga runt myren kan man nog glömma, dom har redan upptäckt mig (sträckte på halsarna när jag klev ut på myren)...gå rakt över myren törs jag inte, isen är nog inget att lita på :-...lade mig ner på stället och fixade till ryggsäcken som stöd...orren i korset och kompensera för avståndet (inskjuten med 1cm överslag på 100m)....PANG!....kompenserade aningen för lite :'( :'(...orrarna flög iväg.

Nya tag imorgon.

/Fredde

Publicerat

Årets första toppjaktsdag är nu avklarad.

Såg ingenting. Inte ens spår (fick fin spårsnö inatt). Eller jo jag såg iof 6st Orrtuppar som flög över myren högt och långt bort.

Nya tag imorgon!

Publicerat

Vars jagar du, kongratul?

Publicerat
Vars jagar du, kongratul?

Övertorneå kommun.

Publicerat

Ok, då jagar vid nog ganska när varandra, fast då på olika sidor av älven. lr jag jagar inte där så ofta, men ändå..

Publicerat

Dagens rapport

Skrämde en tjädertupp från myren satt på backen och åt  :-

Såg även tre Orrtuppar men dem var så oroliga så de flög.

Det finns hopp om liv i skogen...nya tag imorgon.

Publicerat

Toppjakten.

post-997-1167412384_thumb.jpg

post-51-1167412384_thumb.jpg

Publicerat
Toppjakten.
grattis det är så det ska se ut när man kommer hem ;D
Publicerat
Toppjakten.

Grattis

Men jag började undra hur du orkar bära hem 3 stora tuppar från skogen?  ;D Tycker att 1 tupp blir ganska tungt utöver den andra pakningen :P

Publicerat

Fina blider :)

Hur går de för er där ute med toppjakten? nån som sett till några större tjäder skockar?

Publicerat

Här är det inte de bästa förutsättningarna för toppjakt. Lite snö och skare så det är nästan omöjligt att smyga eller åka tyst med skidorna i skogen.

Har sett en tjädertupp vid byn men den tar till vingarna när man inte kan röra sig någorlunda ljudlöst  :( Sen sitter dem inte i topp heller  :-

Har iaf fått skjuta en Orre :D

Publicerat

jaha okej.. som här då! skare och skrepen här också så fågla är var om sig till förbannelsen!.. tur man har en halv gammal toki finnspets som kan skrämma upp dom åt en ;)

har ni bra med skogsfågel annars runt kiruna?

Publicerat
Toppjakten.

Grattis till en lyckad jakt. :D Här i Kalix har Vi just nu +1,8 och ca. 5 snö och duggren. Skarpt är det för hundarnas tassar också. >:( Det går inte att bedriva någon toppjakt under sådana förutsättningar. >:(

Publicerat
Grattis till en lyckad jakt. :D Här i Kalix har Vi just nu +1,8 och ca. 5 snö och duggren. Skarpt är det för hundarnas tassar också. >:( Det går inte att bedriva någon toppjakt under sådana förutsättningar. >:(

Det är svårt, sköt tjädrarna inte allt för långt från ditt jaktområde. ;)

Publicerat
Grattis

Men jag började undra hur du orkar bära hem 3 stora tuppar från skogen?  ;D Tycker att 1 tupp blir ganska tungt utöver den andra pakningen :P

Det gick väl hyffsat. men var ganska slut det blev en lång jaktdag, (man är ju fulltränad ;D)

Har i mina ögon vart ett fantastiskt fågelår på de här markerna.

Publicerat
Det är svårt, sköt tjädrarna inte allt för långt från ditt jaktområde. ;)

Var då någonstans :o ???