Publicerat December 17, 20196 yr Författare Här finns massor med fina laddningar http://www.angoloarmi.it/reload_table/cal-16/
Publicerat December 17, 20196 yr Författare På 2019-10-27 at 19:53 Christian N sa: Kal 28???/C Här finns åxå mkt g28 godis http://www.angoloarmi.it/reload_table/cal-28/
Publicerat December 29, 20196 yr Författare Jag hittade ett MEC 3” kit som kallas ( 63 kit ) på Mec språk . Skänkes eller bytes mot nåt laddmässigt,
Publicerat December 30, 20196 yr Författare På 2019-10-20 at 15:31 culot sa: Det är lätt att falla i omladdningsträsket när klubbkamrater skjuter Black Gold och det är mycket fin plast i dom . Här får 25 st nytt liv igen ✌️?✌️ Jag har löst problemet med att sätta förladdningar, jag tar en likadan pryl som sitter på MEC laddarna ( billig) omv verkar åxå ha innoverat lite i hemlighet tror bestämt att jag ska beställa en sådan , och jag löser nog appliceringen på nåt jag har på bänken
Publicerat December 30, 20196 yr Hej Skall du köpa hela Mito pressen eller bara den som sätter förladdningarna ? Jag tycker det ser ut som om jag får plasten för varm när jag kör med crimpern, det syns på avskjutna hylsor speciellt på omladdade. Jag kör med ca 1000 rpm på crimpern är detta för högt? Mvh Jan-Erik
Publicerat December 30, 20196 yr Författare 2 hours ago Jan-Erik1 sa: Hej Skall du köpa hela Mito pressen eller bara den som sätter förladdningarna ? Jag tycker det ser ut som om jag får plasten för varm när jag kör med crimpern, det syns på avskjutna hylsor speciellt på omladdade. Jag kör med ca 1000 rpm på crimpern är detta för högt? Mvh Jan-Erik Bara prylen som sätter förladdningarna ! Jag säljer nog min Gaep 1500 3station press framöver då jag är nyfiken på en Smart Box , men tanken är att ha denna grej i närheten av doserarna . /P
Publicerat December 30, 20196 yr Författare 2 hours ago Jan-Erik1 sa: Hej Skall du köpa hela Mito pressen eller bara den som sätter förladdningarna ? Jag tycker det ser ut som om jag får plasten för varm när jag kör med crimpern, det syns på avskjutna hylsor speciellt på omladdade. Jag kör med ca 1000 rpm på crimpern är detta för högt? Mvh Jan-Erik 8-900 ska visst vara idealiskt och du ska inte hänga på spaken, jag får så ibland åxå och det brukar visa sig som små sprickor .
Publicerat December 31, 20196 yr Författare Jag har fått pris nu , 120euro och 30€ i frakt , någon som vill ha en ? Tror frakten stannar på 30 även om man tar flera
Publicerat December 31, 20196 yr Författare https://www.youtube.com/watch?v=DyKWmX2KYyo&t=36s Så här monteras den på en Mito press, jag tror man kan fippla till det på stativet för doserarna
Publicerat Januari 1, 20206 yr På 2019-12-30 at 17:56 culot sa: 8-900 ska visst vara idealiskt och du ska inte hänga på spaken, jag får så ibland åxå och det brukar visa sig som små sprickor . Jag får prova med att dra ned varvet på Crimpern. Mvh Jan-Erik
Publicerat Januari 18, 20206 yr Författare Jag har köpt ny Chronograf och idag provat den med gott resultat och inga error ? Caldwell Ballistic heter den och jag köpte från jakt.se då jobbet har lite rabatt där. Ljust och mulet idag så inga skärmar behövdes. Jag kommer sälja min Magnetospeed V3 framöver då den inte gillar mina piprekylerande Auto 5:or , så om nån är sugen hör av er i PM. Enbart kal 16 provades idag och bla GB Jaguar 26g :7 med 408-412-412 ms lite andra av mina egna laddningar provades åxå , dom kommer i 16 tråden. /P
Publicerat Januari 21, 20206 yr Författare Skeet skyttar som skjuter flådiga Clever T5 :or Gillar vi ?
Publicerat Januari 28, 20206 yr Författare För dem med inlogg på PDC och är lite elektronik nördar/kunniga https://www.polveridosiecartucce.com/viewtopic.php?f=51&t=37932
Publicerat Mars 6, 20206 yr Författare Frugan är på konsert idag så man är Herre i huset ? över drickat maten tv kanaler och pillra med hagelpolletter. Som jag skrivit om för ett par år sedan så tog en Rysk laddpolare hem ett par Pressar därifrån , kompakta som fan med en massa enkla men innovativa tillbehör. Man kan förutom ladda med den kapa hylsor , sätta tdh , kona hylsor mm mm . Planen idag var göra 12/65 hylsor utav 70mm oprimade Fiocchi hylsor, inte för att jag behöver 65 hylsor utan för att jag testade ut en 30g 12/65 duvladdning förra sesången ., Det är lite mecka men det hör till . Först kapa sen fasa ny ” svasato ” sen klura ut vilket verktyg på rysspressen som sätter tdh sen har vi fräscha 65 hylsor ✌️?✌️
Publicerat Mars 7, 20206 yr Författare 12/65 @ 30g :6 Även en blind ser ju vilken patron som är bäst prestanda i eller hur ?
Publicerat April 23, 20206 yr Författare S4 är även i italien ett Lyxkrut men ganska drygt , här är det typ nästan lika dyrt som Finnkrut .. Der som är kul m S4 och SIPEn är all italiensk data som finns
Publicerat Maj 31, 20205 yr Författare Jag har hittat en " tumregel " lista över ladda hagel som är bra att ha på papper . jag ska bena ut två frågetecken jag har på den bara sen kommer jag publicera den . /P
Publicerat Augusti 20, 20205 yr Författare Det drar ihop sig till Andpremiär Men jag funderar på att passa på Skarv istället , dock börjar man undra om dom är synska för det är inte ” utsålt” på de vanliga Skarv-läktarna
Publicerat Augusti 22, 20205 yr Författare Dom satt när jag kom , hyffsat resultat med 11 nere och 1 drag away , missade tyvärr 4 rejäla flog när jag omgruppera lite och la mig uppe på ön och drog en grå trasmatta från jysk över mig och det bet på bra . /P
Publicerat Augusti 22, 20205 yr Författare Idag vart resultatet klenare men 2 av 3 som kom får man vara nöjd med , men jag sköt även en Gräsand som kom in fint vilket var roligt, och jag drog trasmattan över nästippen och var blickstilla tills han var chanslös ?
Publicerat Augusti 26, 20205 yr Författare Detta är en populär post. Snart dags för den årliga trippen till Plattlandet för Ringduvejakt med mina Ital kompisar, nytt för i år är att respektive ska med vilket säkert för vissa låter kontroversiellt, men det ska bara bli trevligt, och i mitt fall så har frugan en egen bössa plus att hon får sköta hunn Tidigare har jag bara kört kal 16 men jag TROR att jag släpar med en 12:a åxå bara för att ha nåt att skylla bomskotten på
Publicerat September 2, 20205 yr Författare Detta är en populär post. Jag ägnade mig åt lite Återvinning för att jag är en sådan miljömedveten person ? sen att dom ska åka fossilt 60 mil till plattlandet är en annan sak... efter lite hylsmodd så har vi nu 30g 7,5 i kal 12/65 och mitt ” orginal ” från förra året hade sg19 men dessa fick en z2m18 med en 2mm korkskiva i botten, höjden är 54mm stjärnstuk. A1 1,57x30