Publicerat Oktober 25, 20196 yr På 2019-10-20 at 15:31 culot sa: Det är lätt att falla i omladdningsträsket när klubbkamrater skjuter Black Gold och det är mycket fin plast i dom . Här får 25 st nytt liv igen ✌️?✌️ Gör Gamebore egna hylsor, eller köper dom av någon annan tillverkare? Jag såg hos Armeria do` Monaco Att dom hade som jag uppfattade 12 cal plast hylsor som man sköt 36 cal i, det var en sats med 50 hylsor 50 förladdning och 50 plastdiscar för rullstukning. Har du provat nåt sådant? Kan tyvärr inte länka dit men det finns på sista sidan av 12 cal hylsor. Mvh Jan-Erik
Publicerat Oktober 26, 20196 yr På 2019-09-26 at 20:12 culot sa: Jag laddade upp mina kalibrerade och primade SAGA T5 hylsor idag och dom vart jäääkligt fina. Nobel sport 688 sitter bra i Maxamhylor där det suttit stora RIO tdh Vad är det där för något? Jag har exakt likadana fast svarta.. Ahh stålhagelvarianten??
Publicerat Oktober 27, 20196 yr Författare Detta är en populär post. På 26 oktober 2019 at 12:12 Hipshot sa: Vad är det där för något? Jag har exakt likadana fast svarta.. Ahh stålhagelvarianten?? SAGA Elite 28g stål med anabolstor T5 culot som jag omladdat med 34g :5 bly ? Mitt nya kalibreringsverktyg trycker till T4-5 hylsor lite extra när man sätter tändhatten. Jag som inte ägnat mig åt " dumpster diving " på åratal tittar numera rutinmässigt i banans uppsamlings kärl innan jag åker hem , likt en jävla Baglady runt ett köpcenter. /P
Publicerat Oktober 27, 20196 yr Författare På 25 oktober 2019 at 22:44 Jan-Erik1 sa: Gör Gamebore egna hylsor, eller köper dom av någon annan tillverkare? Jag såg hos Armeria do` Monaco Att dom hade som jag uppfattade 12 cal plast hylsor som man sköt 36 cal i, det var en sats med 50 hylsor 50 förladdning och 50 plastdiscar för rullstukning. Har du provat nåt sådant? Kan tyvärr inte länka dit men det finns på sista sidan av 12 cal hylsor. Mvh Jan-Erik Dom köper med största sannorlikhet ifrån de stora tillverkarna B&P ( Gordon) samt Cheddite , jag har dock ej sett om dom angett Maxam eller Fiocchi över komponenter dom använder . jag har hört om nån ny " uppfinning" dock tror jag den skulle vara ett problem i Sverige där du räknas som lagbrytare om du innehar annan ammo än du har licens för. /P
Publicerat Oktober 27, 20196 yr Författare Jag har idag beställd en Italiensk ladd data bok för hagel och slug för kal 12-410. Enligt uppgift skall datan vara med tryck angivet vilket jag tyckte var lovande. Är den bra kommer jag rekommendera. /P
Publicerat Oktober 27, 20196 yr Författare 1 hour ago Christian N sa: Kal 28???/C Såg ut som samtliga kalibrar var med inkl Flobert kalibrar som 9 & 8 mm /P
Publicerat Oktober 28, 20196 yr 20 hours ago culot sa: jag har hört om nån ny " uppfinning" dock tror jag den skulle vara ett problem i Sverige där du räknas som lagbrytare om du innehar annan ammo än du har licens för. /P I Sverige blir det säkert problem med sådana laddningar, men en sådan laddning kan väl bara fungera på kort håll eller kan förladdningen hålla ihop svärmen? Mvh Jan-Erik
Publicerat Oktober 28, 20196 yr Författare 12 hours ago Christian N sa: Kal 28???/C Jag fick lite ” discount” och jag tänker fråga om ” vi ” alla på jaktsidan kan få det priset . /P
Publicerat Oktober 28, 20196 yr Författare 39 minutes ago Jan-Erik1 sa: I Sverige blir det säkert problem med sådana laddningar, men en sådan laddning kan väl bara fungera på kort håll eller kan förladdningen hålla ihop svärmen? Mvh Jan-Erik Det snackas om att nåt är patenterat , men jag har inte kollat närmare .
Publicerat November 2, 20196 yr Författare Detta är en populär post. Här har Clever tagit till ALLA till buds medel för att förkunna att denna patron är nåt riktigt jävla extra .... Vad sägs om frän 27mm T5 culot , hård som en apnäve text på hylsan , och tamefan text på culoten ☠️?☠️
Publicerat November 2, 20196 yr Författare 21 minutes ago Christian N sa: ?/C När såg du ” Fuck you Bitch” tryckt på en patron sist, alla vet ju att långa culoter och mycket text på pluggen gör dom ännu bättre, dom här måste vara Zombie rejtade på den skalan ?
Publicerat November 2, 20196 yr Aldrig tidigare, där av frågan. Är väl inte eftertryck iom samma färg men väl en beställning kan tänkas, rätt så otrevligt språk. /C
Publicerat November 2, 20196 yr Författare 1 hour ago Christian N sa: Aldrig tidigare, där av frågan. Är väl inte eftertryck iom samma färg men väl en beställning kan tänkas, rätt så otrevligt språk. /C Clever Pro Steel HD 28:6 för trap nördar
Publicerat November 2, 20196 yr En Håkan Dalby patron. Tydligen riktigt otrevlig att skjuta pga rekylen.
Publicerat November 3, 20196 yr Författare 13 hours ago M-98 sa: En Håkan Dalby patron. Tydligen riktigt otrevlig att skjuta pga rekylen. Kläckte inte han ur sig nåt Fuck you mässigt efter han vann sin medalj ? Nu ligger dom kalibrerade och nyprimade med NS 688 hatt och väntar in påfyllning? /P
Publicerat November 3, 20196 yr Hur är plasten i hylsan? Att Dalby kläckte ur sig en sådan osportslighet vid medaljtagande är inget jag skulle premiera, är det hans ”signaturpatron” ?/C
Publicerat November 3, 20196 yr Författare 2 hours ago Christian N sa: Hur är plasten i hylsan? Att Dalby kläckte ur sig en sådan osportslighet vid medaljtagande är inget jag skulle premiera, är det hans ”signaturpatron” ?/C Plasten ser ut att vara av god kvalitet, sen var det väl nåt gammalt groll som rann över för Dahlby när han fick medaljen. Men vi vet ju alla att hög blank culot och massa text med superlativer om patronens prestanda säljer, kryddas det ytterligare med ett "Dahlby citat " så säljer det väl lite till . Jag tackar och plockar upp hylsorna för återvinning för jag är en sån miljömedveten person ?
Publicerat November 3, 20196 yr Författare 6 hours ago Christian N sa: Hur är plasten i hylsan? Att Dalby kläckte ur sig en sådan osportslighet vid medaljtagande är inget jag skulle premiera, är det hans ”signaturpatron” ?/C Jag har nu laddat 25 st och dom stänger mkt fint, dock blir alltid transparanta hylsor lite " gråa" som ser lite tråkigt ut jmf med färgade hylsor . Får väl kalla dom culot:s ” Fuck 34 HD Bitches edition” ? /P
Publicerat November 4, 20196 yr Författare Tricket med att använda en billig MEC del gör att de som tex köpt en OMV smart press hyfsat lätt kan omladda skjutna hylsor, man håller delen mot hylsan placerar förladdningen i och trycker ner den med en pinne e dyl. /P
Publicerat November 5, 20196 yr Författare Jag har hittat ett ställe i italien där jag kan få laddningar provade i samtliga hagel kalibrar från 12 och nedåt. Enda möjliga förfarandet är att skicka ner alla komponenter utom krut och tändhatt och med receptet inklusive stängnings höjd. Jag har utan framgång försökt det liknande med Danesi sport som har tryckpipa i 16 /P
Publicerat November 13, 20196 yr Författare Jag hämtade ut den italienska laddbok över hagel och slug jag beställde för ett tag sedan. Det är en tjock bok typ gamla verisionen om den dåliga snickaren. Jag har inte hunnit fram till laddatan ännu då den är mycket omfattande. /P
Publicerat November 18, 20196 yr Författare Tänk att man kan bli så glad över en liten 100g burk ? från Italien. Kostade mig över 400 men det är inget man hittar här hemma. JK6 bofors krut har alltid vart älskat runt om i europa och köpts över disk i alla länder utom Sverige.
Publicerat December 8, 20196 yr Författare Detta är en populär post. Jag har tillbringat helgen i Bofors och Gyttorps trakter och väl där drog jag mig till minnes när efter ett landslags test i sporting tror det var 2003 eventuellt. Jag fick följa med till Gyttorp fabriken som Staffan shullström drev då för en snabbkoll på maskinerna och att hämta lite krut,och det var då jag kom över JK6B krut tillverkat av Bofors Nexplo som det hette innan Eurenco Bofors. Det var lite coolt att när jag frågade hur jag skulle ladda så gick Staffan och slog upp loggboken för just den krut lotten och sa 1,78g ladda 1,80x36 och på min fråga om hur 38grammaren skulle laddad sa han 1,80x38. Jag fick med mig X antal tusen hylsor och förladdningar och hagel så jag plankade Gyttorps 36 & 38g ända fram till 2010 när jag bekantade mig med Italien och Siarm, och sen gick det bananas ?