Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt 2015

Featured Replies

Publicerat

Jag har sett två bockar på samma fält. Stora herrar där fältet är revirgränsen. Jag hoppas kunna komma åt någon av dem. Extra kul/utmanande i år är att ha med en nybörjare. Hoppas att han får vara med om en lyckad jakt.

• Svar 288
  • Visningar 35,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Bockbilden är bra, rävbilden har inget på nätet att göra... Vi som jagar vet att det kan bli sådär, de som inte jagar behöver inte se en exploderad räv. Mina fem ören. Bra viltvård dock, på det ig

• Grattis alla skyttar! Här kommer mitt bidrag till tråden!

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Fick en ganska grann bock som jag sett några gånger när jag passat på räv. Hann inte ens ut till passet :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Fick span på en stilig bock idag... Om nu inte nå'n kattj*vel hinner före så hoppas jag på ett möte med bocken på söndag morgon!

Publicerat

d9c87b90266c04cf44dd1150d27dc8d5.jpg

Så här nära lär man inte komma på söndag.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Inte alls avundssjuk på Er(ingen jaktmark) :( ..får nöja mig med att åka till skjutbanan på söndag! Have fun och lycka till!!

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk

Publicerat

Den här herren har visat sig mycket den sista veckan:)

post-5306-0-97752500-1439493534_thumb.jp

Publicerat

Nära nu!

Några bockar som varit extra minnesvärda de senaste åren.

attachicon.gifIMAG0811.jpg

Skånebock, fantastiskt spännande lockjakt.

attachicon.gifDSC_2095.JPG

Min guldbock från jämtland.

attachicon.gifIMAG0890.jpg

Första viltet med plastdottern, den roligaste jakten trots att bocken var liten.

Hoppas på nya fantastiska minnen i år!

Har inte sett just det kortet på din guldbock, otterdalen.

Är du säker att det inte är någon sibirisk variant....![emoji6]

Såg faktiskt någon liknande på frösön för ca 20 år sedan...

Drygt 2,5ggr öronen!

Saknar verkligen bockjakten uppöver... Har numer tappat allt sug, men kanske det blommar upp när bollnäsviktor kommer på besök...!

Publicerat

Har inte hittat någon skjutbar i år.

Möjligen har jag koll på en. Men om de är en kandidat visar sig?

Ska ut men har inge sug.

S.

Publicerat

Drygt 2,5ggr öronen!

Saknar verkligen bockjakten uppöver... Har numer tappat allt sug, men kanske det blommar upp när bollnäsviktor kommer på besök...!

Ja den är rätt lik sibiriska bockar.

Det verkar finnas fler, bara de får växa på sig så når de fina höjder häromkring.

Publicerat

Är det någon som har koll på när det var oollonår Upplever att bockarna här var större förra och förrförra åren.

Publicerat

Har letat på 6 taggaren som smyger om kring, den 16 skall den planeras att nerläggas :-)

Publicerat

Nu börjar det kännas nära. Bössan preppad med camotejp och jaktkläderna kollade så allt är med. Får nog bli en extrakontroll imorgon med [emoji6]

Publicerat

Sköt in byssen igår, gjorde sista finjusteringarna idag med andra prylar så söndagmorgon kör vi :)

Publicerat

Utlovat en del regn vilket kommer ställa till min planering. Jag hade tänkt sitta vid ett fält men får söka mig in till skogen i jakt på en premiärbock.

Publicerat

Drygt 2,5ggr öronen!

Inte finns Bollnässuget där, men man får offra sig för laget och göra ett försök.
Publicerat

Upptäckte att min andra bockmark fått oönskade inneboende, inte alltid oönskade för de gör god nytta men jag vill inte ha dom där när jag ska jaga... En hel skock med sällskapssjuka och jävligt nyfikna kvigor! :verymad:

Publicerat

Upptäckte att min andra bockmark fått oönskade inneboende, inte alltid oönskade för de gör god nytta men jag vill inte ha dom där när jag ska jaga... En hel skock med sällskapssjuka och jävligt nyfikna kvigor! :verymad:

Har ett ställe där det går en fin bock men en gubbe har ca 20 kvigor som rymmer minst 2 gånger om dagen! Då kommer gubben på sin fyrhjuling och börjar jaga in dom. Det är många gånger som bockarna hsr blivit störda när han kommer och kör...

Publicerat

Jaha, pojkar o flickor är ni laddade inför premiären imorgon bitti? :thumbsup:  :biggrin:

En annan får hålla sig lugn ett tag till innan jag får börja trava i skogen. :sad:

Det är bäst att göra som läk. säger. :thumbsup:

Publicerat

Har ett ställe där det går en fin bock men en gubbe har ca 20 kvigor som rymmer minst 2 gånger om dagen! Då kommer gubben på sin fyrhjuling och börjar jaga in dom. Det är många gånger som bockarna hsr blivit störda när han kommer och kör...

"Mina" kvigor går i en välstängd hage så det är just inget problem och sannolikt skulle kvigorna kunna ge mig fint skydd vad gäller både synlighet och doft men fan vilket kaos det skulle bli i flocken om man drog av en smäll alldeles intill dom... Garanterat skulle dom vara alldeles intill för de är väldigt sällskapssjuka.

Nåja, får vara glad för den fina medaljbocken jag sköt på premiärmorgonen där i fjol och inrikta mig på den inspanade bocken på min andra mark... Ett I-landsproblemn egentligen, en del jägarvänner har ingen mark alls att jaga på så ingen idé att gnälla, egentligen!

Publicerat

Äntligen premiär! Skitjakt på er alla som ska ut i morgon bitti !

Publicerat

Nu är det nära

Publicerat

Imorgon är det exakt 1 år sedan mitt första klövvilt. Längtar till inatt!

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Publicerat

Var ute och prov blåste lite i nordic roe pipan på verandan. Jo då han kom men här hemma på tomten är han fredad (på eget bevåg), men inte om vi träffas uppe på skogen :wink: .

Bilden är inte från i kväll.

post-16887-0-30329700-1439663250_thumb.j

post-16887-0-26188000-1439663343_thumb.j

Publicerat

Häftig trofe! Faxe!

S.

Publicerat

Nära nu...

Blir ett pass som levererat förr, sköt en fin rackare där 2012!

Årets revirbock är fin också!

Nordöstra Skåne imorgon bitti, härligt!

Publicerat

Häftig trofe! Faxe!

S.

Visst är den, en udda 8:a :smile: . Jag gillar när de är lite ovanliga. Visst är en fin 6:a fin, men den får gärna vara lite ojämn :wink:. Men jag har en ännu större här på tomten, som oxå får gå :cool: .