Publicerat Januari 24, 201610 yr Detta är en populär post. +1.5 och dimma, nu försvinner snart snön här så var tvungen att ge mig ut på ett pass ikväll! Kl 23:16 så ser jag en räv framme vid åteln, fiskar fram bössan och v-max gjorde jobbet bra! En grann liten tik på 5.4kg [emoji106]
Publicerat Januari 24, 201610 yr Respekt! 11:te nu va? [emoji106] Grattis Anders! [emoji2] Hoppas att du inte menar mig för då får du ta bort en 1:a! Har haft riktigt usla väderförhållanden här denna säsongen så detta var den första, riktigt kul var det [emoji2]
Publicerat Januari 24, 201610 yr Grattis Anders Inga hanar i släptåg på tiken?? Själv satt jag till 02:00 utan att få se annat än tilltagande dimma Tillslut såg jag inte åteln längre och gav upp. Konstigt nog så hörde jag inga rävskri alls inatt.
Publicerat Januari 24, 201610 yr Hoppas att du inte menar mig för då får du ta bort en 1:a! Har haft riktigt usla väderförhållanden här denna säsongen så detta var den första, riktigt kul var det [emoji2] Fasiken också det var Tjörnis som hade 10.
Publicerat Januari 24, 201610 yr Grattis Anders [emoji2] Inga hanar i släptåg på tiken?? Själv satt jag till 02:00 utan att få se annat än tilltagande dimma Tillslut såg jag inte åteln längre och gav upp. Konstigt nog så hörde jag inga rävskri alls inatt. Tack Martin! Nej satt en dryg timme till innan dimman blev för tjock, skönt att sitta inne i kojan i det skitvädret! Brorsan sköt en hanräv där kvällen innan och han tänkte sitta där ikväll igen [emoji2] Åfan det är trist att sitta så länge utan någon aktivitet alls! Jag har inte hört något rävskall på flera veckor, det kan vara så att det pågående vägbygget hemmavid stör dem.
Publicerat Januari 24, 201610 yr Fasiken också det var Tjörnis som hade 10. Tänk inte ens tanken att det skulle vara ö som ö!!!
Publicerat Januari 24, 201610 yr Detta är en populär post. Tänk inte ens tanken att det skulle vara ö som ö!!! På Tjörn saknar de tänder i överkäken, inte att beblanda mer er idyll där de fattas i underkäken.Go rävjakt verkar då ni kunna ha när vädret stämmer.
Publicerat Januari 24, 201610 yr På Tjörn saknar de tänder i överkäken, inte att beblanda mer er idyll där de fattas i underkäken. Go rävjakt verkar då ni kunna ha när vädret stämmer. Hej vilka fördomar du har! Jag 2 tänder uppe och stoltserar med 3 i underkäken men det fina i kråksången är att mina 12 fingrar är exellenta att spela Banjo med och att det sedan är 4 avtryckarfingrar gör allt mycket lättare
Publicerat Januari 24, 201610 yr Tänk inte ens tanken att det skulle vara ö som ö!!! För tidigt på morgonen.
Publicerat Januari 24, 201610 yr sedan är 4 avtryckarfingrar gör allt mycket lättare Int undra på att det smäller hos dig.
Publicerat Januari 24, 201610 yr För tidigt på morgonen. Det är väl ingen morgon som är för tidig för dig Jonsson, du är ju alltid uppe innan tuppen!
Publicerat Januari 24, 201610 yr Författare Var o kollade o matade alla åtlar idag, har varit räv på dem alla så efter nästa helg vigs all tid för rävjakten! Längtar Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Januari 24, 201610 yr Hittade ett renkadaver idag men det var tomt på spår. Ska hålla det under uppsikt så kanske man kan knäppa någon där.
Publicerat Januari 25, 201610 yr Det är väl ingen morgon som är för tidig för dig Jonsson, du är ju alltid uppe innan tuppen! Kanske det. 17 vet vad jag tänkte på när jag skrev det.
Publicerat Januari 25, 201610 yr Obegriplig natt.. satt 19-03 på åtel där vi hade trafik men såg inget och hörde inget??!!! Vet inte om det påverkat att vi jagat med hundar några hundra meter från åteln men jag tvivlar, såten vi jagade låg bara delvis utmed åteln.. Skit samma, extremt konstigt.
Publicerat Januari 25, 201610 yr Fyllde på med matrester och hundmat på ena åteln nyss. Var en del rävspår där faktiskt. Får prova att sitta från kl 04 och framåt, annars har jag suttit alla de mörka timmarna. Var blod i kisset från en räv också så löpet verkar vara på gång här också nu. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 25, 201610 yr Det är +4 och regn idag och dimma. Tänkte sitta ute inatt då det förmodligen är den sista då snön snart är borta men dimman är så tjock att man knappt ser handen framför sig så det är bara att bida sin tid och vänta på kylan igen..
Publicerat Januari 27, 201610 yr Har ringat ett område runt en av de åtlar kompisen har igång. Finns inte ett spår någonstans och det är bara korp på renkadavret. Men det brukar bli såhär då löptiden är nära. Men jag tror aldrig att det varit såhär lite räv runt Gällivare som det är nu. Skabb och V-max kulor verkar väldigt decimerande på stammen.
Publicerat Januari 27, 201610 yr Har ringat ett område runt en av de åtlar kompisen har igång. Finns inte ett spår någonstans och det är bara korp på renkadavret. Men det brukar bli såhär då löptiden är nära. Men jag tror aldrig att det varit såhär lite räv runt Gällivare som det är nu. Skabb och V-max kulor verkar väldigt decimerande på stammen. Det är så man vill ha det med räven...eller inte. Men det bör märkas på småviltet.
Publicerat Januari 27, 201610 yr Hellre v-max än skabb så fortsätt jobba. Färre skabbisar ger mindre spridning gissar jag.
Publicerat Januari 27, 201610 yr Populationen gick i taket för fem år sedan och skabben ökade dramatiskt men nu verkar det bara vara friska rävar igen.