Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åteljakten på räv 2015-2016

Featured Replies

Publicerat

Värmland :)

Ja, jag ser det men man vet ju aldrig vars du jagar. :wink:  :tongue:  :yes:

• Svar 379
  • Visningar 31,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Så här såg den ut

• Säsongens 7:a trillade 22:45 :-) Det blev samtidigt premiärräven i den nybyggda cellplast kojan.

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Äntligen får jag skryta med en till räv. Det började närma sig sjukligt många timmar utan obs. Tänkte att jag sitter ett pass till kl 21 mest för att det var så bra ljus. Kl 20:50 tyckte jag det var

Posted Images

Publicerat

Grattis Anders!

Publicerat

Respekt! 11:te nu va? :thumbsup:

Grattis Anders! :smile:

Publicerat

Respekt! 11:te nu va? [emoji106]

Grattis Anders! [emoji2]

Hoppas att du inte menar mig för då får du ta bort en 1:a! ;) Har haft riktigt usla väderförhållanden här denna säsongen så detta var den första, riktigt kul var det [emoji2]
Publicerat

Grattis Anders  :smile:

Inga hanar i släptåg på tiken?? 

Själv satt jag till 02:00 utan att få se annat än tilltagande dimma  :dry:

Tillslut såg jag inte åteln längre och gav upp.

Konstigt nog så hörde jag inga rävskri alls inatt.

Publicerat

Hoppas att du inte menar mig för då får du ta bort en 1:a! ;) Har haft riktigt usla väderförhållanden här denna säsongen så detta var den första, riktigt kul var det [emoji2]

Fasiken också det var Tjörnis som hade 10. :ohmy:  :yes:

Publicerat

Grattis Anders [emoji2]

Inga hanar i släptåg på tiken??

Själv satt jag till 02:00 utan att få se annat än tilltagande dimma :dry:

Tillslut såg jag inte åteln längre och gav upp.

Konstigt nog så hörde jag inga rävskri alls inatt.

Tack Martin!

Nej satt en dryg timme till innan dimman blev för tjock, skönt att sitta inne i kojan i det skitvädret! Brorsan sköt en hanräv där kvällen innan och han tänkte sitta där ikväll igen [emoji2]

Åfan det är trist att sitta så länge utan någon aktivitet alls! :dry: Jag har inte hört något rävskall på flera veckor, det kan vara så att det pågående vägbygget hemmavid stör dem.

Publicerat

Fasiken också det var Tjörnis som hade 10. :ohmy::yes:

Tänk inte ens tanken att det skulle vara ö som ö!!! :tongue::wink:
Publicerat

På Tjörn saknar de tänder i överkäken, inte att beblanda mer er idyll där de fattas i underkäken.

Go rävjakt verkar då ni kunna ha när vädret stämmer.

Hej vilka fördomar du har!

Jag 2 tänder uppe och stoltserar med 3 i underkäken men det fina i kråksången är att mina 12 fingrar är exellenta att spela Banjo med och att det sedan är 4 avtryckarfingrar gör allt mycket lättare :thumbsup:

Publicerat

Tänk inte ens tanken att det skulle vara ö som ö!!! :tongue::wink:

För tidigt på morgonen. :tongue:

Publicerat

sedan är 4 avtryckarfingrar gör allt mycket lättare :thumbsup:

Int undra på att det smäller hos dig.
Publicerat

För tidigt på morgonen. :tongue:

Det är väl ingen morgon som är för tidig för dig Jonsson, du är ju alltid uppe innan tuppen! :tongue:
Publicerat
  • Författare

Var o kollade o matade alla åtlar idag, har varit räv på dem alla så efter nästa helg vigs all tid för rävjakten! Längtar :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Hittade ett renkadaver idag men det var tomt på spår. Ska hålla det under uppsikt så kanske man kan knäppa någon där.

Publicerat

Det är väl ingen morgon som är för tidig för dig Jonsson, du är ju alltid uppe innan tuppen! :tongue:

Kanske det. 17 vet vad jag tänkte på när jag skrev det. :sleep:

Publicerat

Obegriplig natt.. satt 19-03 på åtel där vi hade trafik men såg inget och hörde inget??!!! Vet inte om det påverkat att vi jagat med hundar några hundra meter från åteln men jag tvivlar, såten vi jagade låg bara delvis utmed åteln.. Skit samma, extremt konstigt.

Publicerat

De löper väl antagligen!

Eller så har de sittning klockan 03:15  :wink:

Publicerat

Fyllde på med matrester och hundmat på ena åteln nyss. Var en del rävspår där faktiskt. Får prova att sitta från kl 04 och framåt, annars har jag suttit alla de mörka timmarna.

Var blod i kisset från en räv också så löpet verkar vara på gång här också nu.

DSC_1023.md.jpg

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Publicerat

Det är +4 och regn idag och dimma. Tänkte sitta ute inatt då det förmodligen är den sista då snön snart är borta men dimman är så tjock att man knappt ser handen framför sig så det är bara att bida sin tid och vänta på kylan igen..

Publicerat

Har ringat ett område runt en av de åtlar kompisen har igång. Finns inte ett spår någonstans och det är bara korp på renkadavret. Men det brukar bli såhär då löptiden är nära. Men jag tror aldrig att det varit såhär lite räv runt Gällivare som det är nu. Skabb och V-max kulor verkar väldigt decimerande på stammen. :yes:

Publicerat

Har ringat ett område runt en av de åtlar kompisen har igång. Finns inte ett spår någonstans och det är bara korp på renkadavret. Men det brukar bli såhär då löptiden är nära. Men jag tror aldrig att det varit såhär lite räv runt Gällivare som det är nu. Skabb och V-max kulor verkar väldigt decimerande på stammen. :yes:

Det är så man vill ha det med räven...eller inte. Men det bör märkas på småviltet.
Publicerat

Hellre v-max än skabb så fortsätt jobba.

Färre skabbisar ger mindre spridning gissar jag.

Publicerat

Populationen gick i taket för fem år sedan och skabben ökade dramatiskt men nu verkar det bara vara friska rävar igen.