Publicerat Januari 15, 201610 yr Jag sätter mig nog runt 23 då åteln ligger rätt nära huset så jag tror inte den kommer innan det har lugnat sig hemma. Får se hur länge jag orkar sitta innan det blir för kallt bara [emoji51] Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 15, 201610 yr 15 minus i natt..frågan är om man orkar ut...ska upp och pimpla åtelmaterial imorgon...
Publicerat Januari 15, 201610 yr Ja.. rätt märkligt.. allmänt sur igår, vinden rätt in i gluggen.. tog inte uppgiften på allar = inte klädd nog.. samt faktiskt dåligt med räv och ändå ligger tre! Makalös jävla tur! " surt sa räven", grymt, säger jag och grisen!
Publicerat Januari 16, 201610 yr Detta är en populär post. Första vaket på nya åteln gav utdelning! Satte mig runt 23, tänkte sitta till 03 om inget händer. Runt 02.30 står det helt plötsligt en räv på åteln men innan jag fått av mig vantarna är den borta, sitter beredd i några minuter och då rinner den fram ur diket bortom åteln och då skjuter jag. En fin och ganska stor hane, ska leta upp en våg imorgon. Fan va kul! :-D Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 16, 201610 yr Detta är en populär post. 7,4kg vägde den. Får bli att spara skinnet från denna :-) Kändes som om det var rätt förutsättningar igår. Snöade, ingen vind och 12-15 minus. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 16, 201610 yr 7,4kg vägde den. Får bli att spara skinnet från denna :-) Kändes som om det var rätt förutsättningar igår. Snöade, ingen vind och 12-15 minus. Skickat från min D6503 via Tapatalk 2 rävar så har du 2 tumvantar så att du inte behöver frysa. Grattis!
Publicerat Januari 16, 201610 yr Tackar! På den här åteln sitter jag på ett oisolerat loft, det är väl någon grad varmare där än ute, men det var så det frös i näsan om man tog ett djupt andetag.. Kan hända att jag bygger en liten kur så småningom. El finns ju. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 16, 201610 yr Tackar! På den här åteln sitter jag på ett oisolerat loft, det är väl någon grad varmare där än ute, men det var så det frös i näsan om man tog ett djupt andetag.. Kan hända att jag bygger en liten kur så småningom. El finns ju. Skickat från min D6503 via Tapatalk Du får skaffa en näsvärmare el. en extra tjock rånarluva så du håller snoken varm o så att inte kanalerna fryser på dig.
Publicerat Januari 16, 201610 yr Jag hittade en extra underställströja i ryggsäcken som jag knöt runt ansiktet
Publicerat Januari 16, 201610 yr Jag hittade en extra underställströja i ryggsäcken som jag knöt runt ansiktet Det kan behövas lite extra av allt när man är ute till skogs el. sitter i en gammal lada på loftet.
Publicerat Januari 16, 201610 yr Respekt att sitta i den här kylan. Jag har precis avslutat 2 kalla lockpass i 15 minusgrader så när jag nu satt mig bredvid en redan varm kamin i kojan så känns det rätt cozy :-)
Publicerat Januari 17, 201610 yr Respekt att sitta i den här kylan. Jag har precis avslutat 2 kalla lockpass i 15 minusgrader så när jag nu satt mig bredvid en redan varm kamin i kojan så känns det rätt cozy :-) Ja visst är det så. Det är inte dåligt att härda ut i den kylan, men gott med kamin o en kanna kaffe jämte sig så att du håller dig vaken.
Publicerat Januari 17, 201610 yr Jag sitter alltid i kylan och vakar...men sällan mer än 4h. Ibland är man genonfrusen efter 30min och då orkar man inte så många timmar.. Ska se om jag kommer ut nu ikväll..var 17minus nu på morgonen..
Publicerat Januari 17, 201610 yr Jag satt från 22-03 inatt. Inte ett liv var ute. Men det var nog den kallaste natten hittills så jag inbillar mig att det rör sig betydligt mindre då. Inatt är nog hetare men jag gissar att jag sover då B-)
Publicerat Januari 17, 201610 yr Jag satt mellan 20:30 och 00:30 i - 15 alldeles vid havet så det var lite kyligt! Varken såg eller hörde något alls förutom någon idiot som skickade iväg 10st raketer vid 22:30! Det blev högvatten och det forsade upp vatten över isen så jag gick hem. Nu på morgonen såg jag två rävspår förbi åteln, får pröva lyckan en annan kväll istället
Publicerat Januari 17, 201610 yr Var nya rävspår på åteln hemma nu, får se hur sugen jag är att sätta mig ikväll. Dom har spått 20-21 minus. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 17, 201610 yr Jag satt mellan 20:30 och 00:30 i - 15 alldeles vid havet så det var lite kyligt! Varken såg eller hörde något alls förutom någon idiot som skickade iväg 10st raketer vid 22:30! Det blev högvatten och det forsade upp vatten över isen så jag gick hem. Nu på morgonen såg jag två rävspår förbi åteln, får pröva lyckan en annan kväll istället Den idioten hörde nog jag också. Fast på lite håll då. Det var knäpp tyst ute så ljudet färdades nog långt..
Publicerat Januari 17, 201610 yr Den idioten hörde nog jag också. Fast på lite håll då. Det var knäpp tyst ute så ljudet färdades nog långt.. Ja det aset var nog närmare milen ifrån mig med men såg lite sken ifrån de sista.. Brorsan frågade om det var jag som sköt(då jag inte har dämpare på den bössan) men det tog 5st smällar innan man kunde höra lite smatter efteråt som man förstod att det var raketer.. Visst att man själv tyckte det var kul med raketer och smällare förr men jag hade vettet att göra det på ljusa dan för att inte störa andra vakjägare på natten ..
Publicerat Januari 17, 201610 yr Den idioten hörde nog jag också. Fast på lite håll då. Det var knäpp tyst ute så ljudet färdades nog långt.. Snö brukar ju annars isolera ljudet men raketer hörs ju om man skjuter upp dom. Ni får väl se det som ljusraketer för vakjägare. Kommer på en given signal utan knall o sprakande. Bara skiner upp.
Publicerat Januari 17, 201610 yr Sätter mig vid midnatt och ser hur länge jag orkar.. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 17, 201610 yr Sätter mig vid midnatt och ser hur länge jag orkar.. Skickat från min D6503 via Tapatalk Det är bara att du klär dig rätt. Flerlagersprincipen.
Publicerat Januari 17, 201610 yr Jodå, ett par timmar borde jag klara i alla fall. Håller på att förbereda mig mentalt nu! Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Januari 17, 201610 yr Vakade 20.00-22.30..trodde jag klätt mig tillräckligt men glömde rånarluvan.. 15 minus och 2.5h fick räcka..fötterna har inte tinat upp än..