Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åteljakten på räv 2015-2016

Featured Replies

Publicerat

Nu har vi minsann ett litet snötäcke  :smile:

På väg till jobbet så körde jag förbi en åtel som jag tänkte sitta vid igår kväll, vinden spökade för mig så det blev ingen sittning där.

Imorse vid 06:30 så såg jag en mindre räv som var framme och tuggade i sig lite godsaker så det finns räv!!  :thumbsup:

Blir nog någon sittning om vinden tillåter i helgen.

• Svar 379
  • Visningar 31,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Så här såg den ut

• Säsongens 7:a trillade 22:45 :-) Det blev samtidigt premiärräven i den nybyggda cellplast kojan.

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Äntligen får jag skryta med en till räv. Det började närma sig sjukligt många timmar utan obs. Tänkte att jag sitter ett pass till kl 21 mest för att det var så bra ljus. Kl 20:50 tyckte jag det var

Posted Images

Publicerat

Snöat sen igår och snöar fortfarande. Har varit iväg och åtlat på två av mina åtlar så ikväll blir det sittning..

Publicerat

Vilken tid ser ni flest rävar? Har suttit mellan 21 och 1 och sett bara någon enstaka. Kanske är där senare?

Publicerat

Absolut hetast där jag och Walleman härjar är 23-01. 

Publicerat

Jag har skjutit flest mellan 22-02:00 tiden!

Däremot så finns det nästan alltid rävar som väljer tidiga timmarna .

Vill man sitta hela nätter så tror jag man jagar på olika rävar hela tiden.

Det beror på var de börjar sitt födosök och om det ligger sent eller tidigt i rundan.

Publicerat

Okej ja då får jag fortsätta så kanske det smäller snart. Sköt 7 rävar i området där jag pilar i höstas så det kanske inte är så många som är där nu

Publicerat

Gjorde en ny åtel hemma på gården där jag får lite ljus från gårdsbelysningen också.

Det är ett loft på övervåningen med en lucka där jag tänkte sitta. Gjorde en lös skiva med fönster och skjutglugg som man kan ta ur om man vill

Så här blev luckan. Skjutgluggen är något ventilationsspjäll eller så som jag fick. Satte eltejp på sidorna på den lösa delen så den löper ljudlöst.

DSC_0964.md.jpg

DSC_0965.md.jpg

Vyn från gluggen. Åteln ligger på 30m.

DSC_0959.md.jpg

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Publicerat

Ser bra ut :-)

Publicerat

Jo, jag hoppas det.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Publicerat

Sitter i Simons ombonade vakkoja och har en jädra bra utsikt.. Vädret är blåsigt och med stickande snö..Härligt att Simon valde att sätta sig ute på en åker brevid..där är det säkert jättevarmt

Publicerat

Runt 2,5 dm lös snö på åkern vid åteln. Tror ni räven springer ut i det eller hur gör de är det är mycket snö?

Publicerat

De hindras inte av snön. Finns det gamla spår så går räven i dem för att spara på krafterna.

Publicerat

Runt 2,5 dm lös snö på åkern vid åteln. Tror ni räven springer ut i det eller hur gör de är det är mycket snö?

Då tar mickel på sig snöskorna. :wink:  :tongue:  :biggrin:

Publicerat

Räv på flera av mina åtlar nu. Ska sätta mig ikväll där jag sett spår efter en större räv..

Det kommer nog bli spännande då jag inte kan vara där före 22..och räven är säkert där före. Sen ska jag sitta helt öppet på en kulle och där gick rävspåren rakt över.. Det kan bli riktig närkontakt om räven tar vägen upp.

Publicerat

Satt och vakade 2215-0220 på bondgården.

Hade räven inne på 8m efter ca30min..men lyfte inte ens bössan 1mm innan räven märkte av det och pep iväg. Hade flera olika rävar på 100m håll runt bondgården som gick runt och vråla..parningen verkar vara i gång.. räknade in minst 3 olika rävar..inget skjutet denna gång tyvärr..

Publicerat

Dubbelgrattis Kurok! :smile:

Publicerat

Grattis Kurok. Går du ut på åteln efter varje skjuten räv? Det är bättre att låta dem ligga tills passet är över..

Publicerat

Grattis till en fin dubbel Kurok

Publicerat

Det blir ett vak ikväll.. nån mer som ska ut?

Publicerat

Tackar!

Jag brukar oftast hämta direkt eftersom jag inte vakar som de flesta gör ;) jag har åtellarm inne i huset, så när larmet går och det finns tillräckligt med ljus så försöker jag smyga mig ut för att få skottläge, därför vet jag egentligen aldrig när vakpasset tar slut.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk