Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Åteljakten på räv 2015-2016

Featured Replies

Publicerat

Blött o milt här nu, men ska vända i natt... Eftersom min väckarklocka ringer 04.20 varje vardag och jag har ca 40 min enkelt resa till kojan, är det inte helt hälsosamt att vaka mitt i veckan. Men på torsdag blir det ett försök igen. Ska bli rejält kallt så de borde kuta en del på skaren. Skulle bara behöva fylla på åtel med mer mat... :/

• Svar 379
  • Visningar 31,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Så här såg den ut

• Säsongens 7:a trillade 22:45 :-) Det blev samtidigt premiärräven i den nybyggda cellplast kojan.

• Husqvarna30-06
    Husqvarna30-06

Äntligen får jag skryta med en till räv. Det började närma sig sjukligt många timmar utan obs. Tänkte att jag sitter ett pass till kl 21 mest för att det var så bra ljus. Kl 20:50 tyckte jag det var

Posted Images

Publicerat

GRATTIS!

Har haft räv som gått förbi, men ingen skjuten ikväll. Ska bli kallare till helgen så då hoppas jag på lite spänning.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Publicerat

Tack så mycket!

Här kommer en bild på nr:8  :smile: annars finns den ju inte  :wink:

attachicon.gifDSC_0389.JPG

Fotobevis gäller. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Kollade en åtel idag..jäklar vad spår där var så det blir nog att börja där ikväll innan bondgården.. med lite tur så blir det en räv på varje☺

Publicerat

Det gick trögt idag. Vakade mellan 2130-0120 på första stället..hörde räv men usel sikt. Testade nästa ställe 0130-0200 men även där var sikten dålig och jag hörde räv ett par hundra meter bort.

Publicerat

Nu när kylan kommit så ser man tydligare hur mycket räv markerna håller för det räckte med ett par dagar så var åtlarna trevligt välbesökta [emoji2]

Under tiden som jag lade till ca:150kg godbitar på 3 av åtlarna i går så såg jag att där var full rulle på en skogsåtel som jag tyckt varit väldigt tyst under hösten (om vinden ligger rätt så är det nog nästa sittning)

samtidigt som mina precis nyskjutna åtlar ser ut att hålla fler rävar de också [emoji106] [emoji106]

Ser dåligt ut med nattsömnen ett tag framöver :tongue:

Hur har du det med snöläget hos dig? Hemma är det nästan barmark nu, övriga ön är det bra med snö! Men det lär ju frysa i vikarna nu och så får man hoppas att det kommer lite snö sen :)
Publicerat

Hur har du det med snöläget hos dig? Hemma är det nästan barmark nu, övriga ön är det bra med snö! Men det lär ju frysa i vikarna nu och så får man hoppas att det kommer lite snö sen :)

Jaså har ni tomt på snö?

Vi har ett täcke åtminstone ,även om jag gärna hade fått 1 dm till så att det blev skapligt heltäckande vid högt gräs osv..

Isen lär väl vara en bra bakgrund och inte så många hjärnspöken att sålla bort  :tongue:

Blir abstinensen för stor så får du provsitta hemma någon kväll  :thumbsup:

Publicerat

Jaså har ni tomt på snö?

Vi har ett täcke åtminstone ,även om jag gärna hade fått 1 dm till så att det blev skapligt heltäckande vid högt gräs osv..

Isen lär väl vara en bra bakgrund och inte så många hjärnspöken att sålla bort :tongue:

Blir abstinensen för stor så får du provsitta hemma någon kväll [emoji106]

Ja just där hemma är det nästan barmark, bor så lågt och nära havet att det skiljer ibland 2 grader mot på andra sidan ön där jag jobbar. Övriga ön har på vissa ställen ordentligt med snö! Brorsan har precis kollat ena åteln och det har vart full fart där och nu ska vi gå upp till den andra och se hur läget är där men det är nog inte mycket till ljus där nu. Isen är positivt men utan snön är det det svårt att se alls, då kommer det garanterat att vara många spöken som drar förbi :tongue:

Det låter ju schysst! [emoji106] Får se hur abstinensen ter sig om några dagar om det inte kommer lite mer snö ;)

Publicerat

Det får bli lite orustisk snödans då så vädermakterna släpper loss lite  :happy:

Publicerat

Det får bli lite orustisk snödans då så vädermakterna släpper loss lite :happy:

Ja om det kunde hjälpa så är väl det bara att släppa på tyglarna, ett problem är ju att kunna sluta i tid så att det inte kommer för mycket snö ;)

Var förövrigt fullt med spår på andra åteln dock lite för mörkt men får hålla tummarna att det kommer lite snö [emoji106]

Publicerat

Slag som fn lite överallt runt åtel, men inte tusan visar se sig... Ska lura dem nästa gång..

Publicerat

Nu flyter det på bra för dig.  :smile:

Grattis!  :smile:

Publicerat

Nu flyter det på bra för dig.  :smile:

Grattis!  :smile:

Jo det är bra fart på åtlarna!  :thumbsup:

Publicerat

Jo det är bra fart på åtlarna!  :thumbsup:

Då har du fullt upp 24 tim/dygn + lunch så då blir det 25 tim/dygn. :tongue:  :wink:

Publicerat

Blir en första sittning på nya åteln ikväll. Var flera rävspår på åteln från inatt, slängde ut lite hackad fisk och hundmat förut så nu jäklar [emoji41]

Någon annan som ska ut ikväll?

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Publicerat

Jag kommer att sitta från kl 21:00 till runt kl 03. Polarn hade spårat av åteln imorse och såg många nya spår från natten som var.

Publicerat

Blir nog ett försök här med. Går dock tungt här i år. Hade såg två rävar när jag satt igår men kom inte åt någon. Nya tag!!

Grattis till alla skyttar!! :)