Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapendirektiv om att förbjuda handladdning mm. - LÄS!

Featured Replies

Publicerat

Vad jag lyckats läsa så nämns samtliga komponenter, inkl. kulor...gissar att även tändhattar och krut ska märkas då också. Ska ju bli spännande att höra hur man ämnar hantera det rent praktiskt... :huh:

Kommer  bli intressant vad jänkarna kommer säga , då dom avskyr all form av registrering, troligast är väl isf  att det som går utanför usa  seriemärks .

Men hela iden  är så befängt dum så att det liknar ingen sort!   Men bara därför lär det väl bli så  :wallbash:

/ P

• Svar 160
  • Visningar 20,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Christian N
    Christian N

Helt ärligt,    jag var för EU, dvs de tänkta positiva aspekterna, men som det är idag är det ett självspelande piano där de som är inne i systemet erhåller enormt bra löner/förmåner med mera, hela

• Mina vänner. Snacket om SJFs tidigare missar tycker jag vi lämnar åt sidan ett tag. Ja, det finns en del osagt där men vi gör oss en björntjänst om det blir ett hinder framåt när det gäller vapendir

• Även Svenska Jägareförbundet stod upp och övertygade folk att den svenska jakten inte skulle påverkas negativt av ett medlemskap i EG. Bläcket han väl inte ens torka, innan jakten på sträckande morkul

Publicerat

Tror du någon, över huvudtaget, har TÄNKT praktiskt i det här fallet?!

Jag tror de tänkt till så pass att de genom att belägga vapen och ammunition med straffskatter kan (del)finansiera de kostnader som denna utökade kontroll skulle medföra då kostnadsargumentet framförts i kritiken tidigare. Utöver det är jag rätt övertygad om att detta är en pappersprodukt skapad i affekt av idealister som övertygat sig själva om att de representerar det goda och alla vi vapenägare representerar död och förstörelse...

Publicerat

Kommer  bli intressant vad jänkarna kommer säga , då dom avskyr all form av registrering, troligast är väl isf  att det som går utanför usa  seriemärks .

Men hela iden  är så befängt dum så att det liknar ingen sort!   Men bara därför lär det väl bli så  :wallbash:

/ P

Jo, detta ligger klart i topp 3 på listan över tillämpad idioti av politiker! :sick:

Publicerat

Ja, och de sitter antagligen hela dagarna på organet de tänker med....

Publicerat

Den artikel jag länkade till igår verkar ha varit lite av en storm i ett vattenglas...tack och lov...även om jag personligen inte vågar ropa hej riktigt än...

http://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/inget-stod-for-extrema-vapenforbud-20160420/

Det är den tyvärr inte. Inte helt. Faktum kvarstår att Bodil Valero lagt förslag om att registrera alla magasin etc och ansvarsförsäkring. I övrigt så finns det andra i parlamentet som faktiskt har lagt förslag om straffskatt, möjlighet till totalförbud av alla vapen civilt och märkning av vitala delar inklusive ammunition.

Vad som kommer kvarstå av detta får vi se. Sannolikt försvinner vissa delar då vissa förslag förhoppningsvis inte har någon majoritet. Men det är fortfarande förslag som lagts av politiker vilket vittnar ganska tydligt om vad man tycker om vapen.

Hur tror ni en person som lagt förslag om möjlighet till totalförbud kommer rösta när det gäller andra delar i förslaget som lättare kan hitta majoritet. Exempelvis registrering av magasin?

Hur mycket kan man lita på en persons kunskaper och slutgiltiga röst när personen på allvar lagt förslag om att märka ammunition så som man gör med vapen och vitala delar?

Men det är korrekt att LIBE som utskott inte stödjer allt detta, än. Däremot finns det uppenbarligen VISSA som stödjer förslagen då det faktiskt finns med i arbetsdokumentet.

Publicerat

Jo, de tidigare kraven finns ju kvar och risken är fortfarande överhängande att det kommer fattas fullständigt meningslösa beslut som inte åstadkommer ett jota förutom att göra livet surare för oss jägare och sportskyttar. Men det verkar iaf. inte ha gått från katastrofalt till fullständigt in absurdum...vilket iof. kanske är synd då det möjligtvis hade uppenbarat hur absurt dessa politiker som lagt dessa förslag faktiskt resonerar...!?

Att några politiker faktiskt lagt dessa förslag som beskrevs i artikeln är visserligen skrämmande men jag tror aldrig vi kommer komma ifrån idiotiska förslag från politiker. Frågan är väl snarare om det finns tillräckligt många intelligenta politiker med åtminstone en fot i verkligheten för att bilda majoritet när det är dags att fatta beslut i frågan.

Publicerat
  • Författare

Från interpellationsdebatten idag kan man utläsa att AR15 ligger pyrt till, men det är ju ingen jägare som bryr sig om det.

Försökte bli medlem i SJF när jag startade tråden men sidan funkade inte och jag har inte fått nåt svar på mitt mail. Fascinerande...

Publicerat

Från interpellationsdebatten idag kan man utläsa att AR15 ligger pyrt till, men det är ju ingen jägare som bryr sig om det.

Försökte bli medlem i SJF när jag startade tråden men sidan funkade inte och jag har inte fått nåt svar på mitt mail. Fascinerande...

Verkar så. Frågan är vad mer som ryker på köpet. I genval så var ju förslaget allt med magasin.

https://www.facebook.com/notes/firearms-united-sweden/anders-ygemans-otydlighet-sveriges-dubbelspel-och-nya-avsl%C3%B6janden/960673457382221

Publicerat

I min värld är Ygeman både oärlig och en marionett. Thorsell, Tonneman, Hänninger m.fl. har planterat vapenlögner och drar nu i tårarna så att Ygeman rör sig som tänkt....

Ygemans försvar när det skiter sig: Hoppsan, ojdå, det var inte meningen att det skulle bli så här, vi blev nedröstade men det är det politiska spelet i EU-parlamentet.

Bevare oss från alla hoplofober och vapenokunniga ty de förstöra både jakt och sportskytte.

Raggarö

Publicerat

Hoppet är det sista som överger människan men tyvärr finns det nog som sagt alltför starka hoplofobiska förbudsivrande krafter även inom oppositionen för att denna på allvar skall ta en strid i frågan. Är ju bara att se hur L vägrade att backa upp Berghedens motion t.ex...

Publicerat

Hoppet är det sista som överger människan men tyvärr finns det nog som sagt alltför starka hoplofobiska förbudsivrande krafter även inom oppositionen för att denna skall ta en strid i frågan.. 

Ingen blir gladare än jag om vi blir positivt överraskade, men jag ser det som långt mer sannolikt att vi trots en synnerligen negativ och krass realism kommer tat bli påtagligt negativt överraskade.

Det finns ingen som helst plats för oss i Sverige eller ens europa längre.

/T

Publicerat

Ingen blir gladare än jag om vi blir positivt överraskade, men jag ser det som långt mer sannolikt att vi trots en synnerligen negativ och krass realism kommer tat bli påtagligt negativt överraskade.

Det finns ingen som helst plats för oss i Sverige eller ens europa längre.

/T

Känns ju dessvärre så. Jag hoppas innerligt att britterna röstar sig ur EU i sommar..

Publicerat

Brexit lär ju inte påverka våra vapen inom överskådlig framtid.

Jag delar församlingens svarta syn och har aktiverat emigrationsplaneringen.

Nya Zeeland nästa....

Raggarö

Publicerat

Lygeman (och hans handgångne män) är inte att lita på  :verymad:

Raggarö

Publicerat

Brexit lär ju inte påverka våra vapen inom överskådlig framtid.

Jag delar församlingens svarta syn och har aktiverat emigrationsplaneringen.

Nya Zeeland nästa....

Raggarö

Nej, men förhoppningsvis skulle det vara stenen som utlöser skredet vad det gäller sovjetprojektet EU..

Publicerat

dem allra farligaste vapen typerna skulle vara kul att veta lite närmare vad som räknas in där,,, Halvatomat som rymmer mer än5skott med utbytbart magasin eller menar dem K-pist? Håller iaf tummarna att svergie inte ska rammla in i brysselhysterin men ja regeringen har ju gjort en besviken mer än engång,,, :/

Publicerat

Har anmält mig till SM-uttagningen i K-pist.  Vem vet, kanske det blir sista SM i k-pist någonsinn??

• 2 weeks later...