Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv 2016-2017

Featured Replies

Publicerat
6 hours ago JPA sa:

Det var hemskt va lugnt det var ikväll.  Inte en obs eller ett skall ens. Jaja bara att bita sig fast en stund till! :)

Du har väl snart skjutit bort alla rävar!:thumbsup:

• Svar 891
  • Visningar 57,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Japp!  5 st hängde jag upp förra veckan Blev en kortsittning i Tisdags som resulterade i en räv och sen avslutade jag med 4 st i Fredags. 204:an skjuter fortfarande rakt 

• Plötsligt händer det! Triss

• Städat 

Posted Images

Publicerat

Satt i natt. Inte ett skrik? Inte ett liv? Är de inte igång? 

Hur ser de ut i ovriga landet?

S

Publicerat

Det var ju fredagskväll igår så både hannar o honor var väl ute o roade sig på annat håll.:rolleyes::lol:

Publicerat

Lodjursspår kring åteln inatt. Stinker kasspiss efter sjökanten också.

Mycket nya rävspår inom en 50meters radie kring åteln, men inget på åteln.

Tror jag ska vaka inatt med .22wmr..

Publicerat
2 hours ago hs_merkel sa:

Satt i natt. Inte ett skrik? Inte ett liv? Är de inte igång? 

Hur ser de ut i ovriga landet?

S

Samma här. Lugnt som fan. Det sista  åt jag upp en Pollypåse i frustration och drog hem sur som fan. :)  Hade tänkt sitta hela natten. Dock har det ju trillat ett par rävar där det sista så kan vara därför det var lugnt.

Publicerat
20 hours ago 6.5x55SM sa:

Lodjursspår kring åteln inatt. Stinker kasspiss efter sjökanten också.

Mycket nya rävspår inom en 50meters radie kring åteln, men inget på åteln.

Tror jag ska vaka inatt med .22wmr..

Låter spännande ^_^

Publicerat
20 hours ago JPA sa:

Samma här. Lugnt som fan. Det sista  åt jag upp en Pollypåse i frustration och drog hem sur som fan. :)  Hade tänkt sitta hela natten. Dock har det ju trillat ett par rävar där det sista så kan vara därför det var lugnt.

Kan smaskandet av polly skrämt iväg dem ^_^

Publicerat

Fått tag i sex säckar inkråm från rådjur nu. :D nu blire fart på åteln snart igen.

Var dött som i graven mellan 23 och 02 inatt. Gått med snödräkt idag och letat fågel, hittade bara oändligt med rävspår. Det måste finnas hundratals rävar i marken? Spår överallt, utom på åteln :)

Publicerat
6 hours ago Tjörnbon sa:

Kan smaskandet av polly skrämt iväg dem ^_^

Kan jag aldrig tänka mig! Brukar ju gå fint annars att äta Polly och skjuta räv! :D

Publicerat
2 hours ago 6.5x55SM sa:

Fått tag i sex säckar inkråm från rådjur nu. :D nu blire fart på åteln snart igen.

Var dött som i graven mellan 23 och 02 inatt. Gått med snödräkt idag och letat fågel, hittade bara oändligt med rävspår. Det måste finnas hundratals rävar i marken? Spår överallt, utom på åteln :)

Tröstäter du också polly på vaket :P

Publicerat
3 hours ago 6.5x55SM sa:

Härligt!:thumbsup: Det får vi verkligen hoppas! :)

Publicerat
59 minutes ago Tjörnbon sa:

Rastlös tydligen!:rolleyes:

Publicerat
2 hours ago Tjörnbon sa:

Haha, törs knappt andas när jag vakar! Tyst som en mus är jag :D Tröstäter på åteln när jag vakat klart istället.

Publicerat

Skjuter ni huvudskott nån gång? Skott rakt framifrån mot bröst?

Publicerat

Brukar skjuta i raka sidoskott.. i hjärta/lunga om det finns möjlighet.. 

Publicerat
1 hour ago 6.5x55SM sa:

Det händer !

Inte huvudskott dock!

Det är bästa sättet att få hela skinn , däremot så blir träffytan lite mindre.

På lockräv så är det däremot mer vanligt, där får man oftast de bästa skott tillfällena när den sätter sig och tittar på dig.

Publicerat
3 hours ago 6.5x55SM sa:

Ja. Då jag mäst skjuter Lockrävar brukar de bli så. Men med 22-250 och Hornady superPerformence 40grainsV-max så räcker  de nästan med en tutch i räven så ligger den.

S

Publicerat

Ja det händer även om jag strävar efter kroppen då det ger bättre marginaler. Sköt en räv i tjockdimma för ngr veckor sen, då sköt jag mellan ögonen då det var det enda jag såg :-)

Publicerat

Gav upp för ikväll. Halkade till utanför affären idag och fick ont i ryggen nå in i helvete igen. Orkade inte vaka i -16 med ryggont. Få se nu om dom kommer inatt när jag fyllt på med gött. Har varit dött på åteln ett tag nu. Är rävarna rädd för lodjuren som gått o pissat runt åteln? Polarn i grannbyn har också, två, lodjur på sin åtel som äter upp rävens mat tom. Han har heller inge räv sedan en tid tillbaka. Hans teori är att rävarna äter på rester alla vargar kring byn lämnat och därför inte går på åteln. Fan vet vad som är fel, rävarna finns där.

Publicerat

Kissarna skrämmer vettet ur rävarna..

Publicerat

Grattis! Själv vakade jag på bondgården från 22.00 till 02.30.. men det var kallt ikväll. Hörde en räv vid 23 och en vid 02 i övrigt helt dött och inga synliga.. 

Publicerat

Grattis Tjörnbon!:) -8 kallt?:lol:

Publicerat
3 hours ago vildmark sa:

Grattis! Själv vakade jag på bondgården från 22.00 till 02.30.. men det var kallt ikväll. Hörde en räv vid 23 och en vid 02 i övrigt helt dött och inga synliga.. 

Tackar :)

Jag tror att jag hade kunnat ta flera om jag hade varit ledig idag ^_^