Publicerat Januari 14, 20179 yr 6 hours ago JPA sa: Det var hemskt va lugnt det var ikväll. Inte en obs eller ett skall ens. Jaja bara att bita sig fast en stund till! Du har väl snart skjutit bort alla rävar!
Publicerat Januari 14, 20179 yr Satt i natt. Inte ett skrik? Inte ett liv? Är de inte igång? Hur ser de ut i ovriga landet? S
Publicerat Januari 14, 20179 yr Det var ju fredagskväll igår så både hannar o honor var väl ute o roade sig på annat håll.
Publicerat Januari 14, 20179 yr Lodjursspår kring åteln inatt. Stinker kasspiss efter sjökanten också. Mycket nya rävspår inom en 50meters radie kring åteln, men inget på åteln. Tror jag ska vaka inatt med .22wmr..
Publicerat Januari 14, 20179 yr 2 hours ago hs_merkel sa: Satt i natt. Inte ett skrik? Inte ett liv? Är de inte igång? Hur ser de ut i ovriga landet? S Samma här. Lugnt som fan. Det sista åt jag upp en Pollypåse i frustration och drog hem sur som fan. Hade tänkt sitta hela natten. Dock har det ju trillat ett par rävar där det sista så kan vara därför det var lugnt.
Publicerat Januari 15, 20179 yr 20 hours ago 6.5x55SM sa: Lodjursspår kring åteln inatt. Stinker kasspiss efter sjökanten också. Mycket nya rävspår inom en 50meters radie kring åteln, men inget på åteln. Tror jag ska vaka inatt med .22wmr.. Låter spännande
Publicerat Januari 15, 20179 yr 20 hours ago JPA sa: Samma här. Lugnt som fan. Det sista åt jag upp en Pollypåse i frustration och drog hem sur som fan. Hade tänkt sitta hela natten. Dock har det ju trillat ett par rävar där det sista så kan vara därför det var lugnt. Kan smaskandet av polly skrämt iväg dem
Publicerat Januari 15, 20179 yr Fått tag i sex säckar inkråm från rådjur nu. nu blire fart på åteln snart igen. Var dött som i graven mellan 23 och 02 inatt. Gått med snödräkt idag och letat fågel, hittade bara oändligt med rävspår. Det måste finnas hundratals rävar i marken? Spår överallt, utom på åteln
Publicerat Januari 15, 20179 yr 6 hours ago Tjörnbon sa: Kan smaskandet av polly skrämt iväg dem Kan jag aldrig tänka mig! Brukar ju gå fint annars att äta Polly och skjuta räv!
Publicerat Januari 15, 20179 yr 2 hours ago 6.5x55SM sa: Fått tag i sex säckar inkråm från rådjur nu. nu blire fart på åteln snart igen. Var dött som i graven mellan 23 och 02 inatt. Gått med snödräkt idag och letat fågel, hittade bara oändligt med rävspår. Det måste finnas hundratals rävar i marken? Spår överallt, utom på åteln Tröstäter du också polly på vaket
Publicerat Januari 15, 20179 yr Detta är en populär post. Måste bara hissa en grej.. är ju med i en grupp på facebook, Åtel/vakjakt på räv.. En tjej ute i Calles trakter som är med i gruppen.. hon sköt 5 rävar natten till idag! Såå jävla häftigt!!
Publicerat Januari 15, 20179 yr 3 hours ago 6.5x55SM sa: Fått tag i sex säckar inkråm från rådjur nu. nu blire fart på åteln snart igen. Var dött som i graven mellan 23 och 02 inatt. Gått med snödräkt idag och letat fågel, hittade bara oändligt med rävspår. Det måste finnas hundratals rävar i marken? Spår överallt, utom på åteln Härligt! Det får vi verkligen hoppas!
Publicerat Januari 15, 20179 yr 59 minutes ago Tjörnbon sa: Tröstäter du också polly på vaket Rastlös tydligen!
Publicerat Januari 15, 20179 yr 2 hours ago Tjörnbon sa: Tröstäter du också polly på vaket Haha, törs knappt andas när jag vakar! Tyst som en mus är jag Tröstäter på åteln när jag vakat klart istället.
Publicerat Januari 15, 20179 yr Brukar skjuta i raka sidoskott.. i hjärta/lunga om det finns möjlighet..
Publicerat Januari 15, 20179 yr 1 hour ago 6.5x55SM sa: Skjuter ni huvudskott nån gång? Skott rakt framifrån mot bröst? Det händer ! Inte huvudskott dock! Det är bästa sättet att få hela skinn , däremot så blir träffytan lite mindre. På lockräv så är det däremot mer vanligt, där får man oftast de bästa skott tillfällena när den sätter sig och tittar på dig.
Publicerat Januari 15, 20179 yr 3 hours ago 6.5x55SM sa: Skjuter ni huvudskott nån gång? Skott rakt framifrån mot bröst? Ja. Då jag mäst skjuter Lockrävar brukar de bli så. Men med 22-250 och Hornady superPerformence 40grainsV-max så räcker de nästan med en tutch i räven så ligger den. S
Publicerat Januari 15, 20179 yr Ja det händer även om jag strävar efter kroppen då det ger bättre marginaler. Sköt en räv i tjockdimma för ngr veckor sen, då sköt jag mellan ögonen då det var det enda jag såg :-)
Publicerat Januari 15, 20179 yr Gav upp för ikväll. Halkade till utanför affären idag och fick ont i ryggen nå in i helvete igen. Orkade inte vaka i -16 med ryggont. Få se nu om dom kommer inatt när jag fyllt på med gött. Har varit dött på åteln ett tag nu. Är rävarna rädd för lodjuren som gått o pissat runt åteln? Polarn i grannbyn har också, två, lodjur på sin åtel som äter upp rävens mat tom. Han har heller inge räv sedan en tid tillbaka. Hans teori är att rävarna äter på rester alla vargar kring byn lämnat och därför inte går på åteln. Fan vet vad som är fel, rävarna finns där.
Publicerat Januari 16, 20179 yr Detta är en populär post. Säsongens kallaste sittning ikväll, hela -8 och ingen gosig Kamin.. Strax efter kl 00:00 så lät det som en räv råkade ut för årets ass whip i berget bredvid min minsta åtel Men vid 00:15 så kom denna finpälsade tik smygande Första sittningen på denna åteln i år och det gick ju bra.
Publicerat Januari 16, 20179 yr Grattis! Själv vakade jag på bondgården från 22.00 till 02.30.. men det var kallt ikväll. Hörde en räv vid 23 och en vid 02 i övrigt helt dött och inga synliga..
Publicerat Januari 16, 20179 yr 3 hours ago vildmark sa: Grattis! Själv vakade jag på bondgården från 22.00 till 02.30.. men det var kallt ikväll. Hörde en räv vid 23 och en vid 02 i övrigt helt dött och inga synliga.. Tackar Jag tror att jag hade kunnat ta flera om jag hade varit ledig idag