Publicerat Januari 7, 20179 yr 4 minutes ago Dansken sa: Om du är Västgöte vill vi helst INTE att du visar räva Ä dalmas, så nå bildä på assölä blintä ällä!
Publicerat Januari 7, 20179 yr 4 minutes ago Hipshot sa: Ja jävlar vad snyggt det hade blivit kan jag tänka mej Vi har kört klöv idag på den marken och inte ett spår av varken räv eller kisse.. kanske kissarna redan flyttat till mer gästvänliga trakter? Kör ut i morgon kväll och sätter mej och glor iaf.. pytsade ut en rejäl hög med grisränta idag och öste snö över så kanske fögglarna håller sig undan ett tag. Fan du stod ju bara och studsade av lycka över all åtel du fick idag.
Publicerat Januari 7, 20179 yr Ja idag var de fan duktiga!! Fattar dock inte vad V snackade om.. köra ut det till örnåteln?? Jävla dåre... men han var nog bara bitter över sin dag
Publicerat Januari 7, 20179 yr 9 minutes ago Hipshot sa: Ja idag var de fan duktiga!! Fattar dock inte vad V snackade om.. köra ut det till örnåteln?? Jävla dåre... men han var nog bara bitter över sin dag V är en riktig mammagris.
Publicerat Januari 7, 20179 yr 59 minutes ago 6.5x55SM sa: Vill du se hur min räv ser ut ;)? Kanske inte borde lägga upp en sån bild. Hehe Fått polarens savage 65. .22 wmr nu. Säsongen kanske hinner ta slut innan jag kan skjuta med den iofs. Men den borde vara snällare mot räven. Vad behöver du göra för att kunna skjuta med den? Den blir säkert bra till räven.,men det kan nog bli några steg efter träff!!
Publicerat Januari 7, 20179 yr 9 minutes ago Tjörnbon sa: Vad behöver du göra för att kunna skjuta med den? Den blir säkert bra till räven.,men det kan nog bli några steg efter träff!! Söka licensen
Publicerat Januari 7, 20179 yr 13 minutes ago Hipshot sa: Man kan skriva låna licensen.. Det är väl bara en gång, två veckor i taget eller nåt? Jag får väl demolera rävarna med tjocka Berta tills vidare
Publicerat Januari 7, 20179 yr Jag vet inte men man kan väl kanske tänka sig att man skulle kunna skriva en bibba lånelicenser och kassera efter hand? Jag tror det är enklast i en ordbehandlare och så ändrar man datum, skriver ut..ändrar datum, skriver ut.. tror jag men jag vet inte
Publicerat Januari 7, 20179 yr 1 minute ago Hipshot sa: Jag vet inte men man kan väl kanske tänka sig att man skulle kunna skriva en bibba lånelicenser och kassera efter hand? Jag tror det är enklast i en ordbehandlare och så ändrar man datum, skriver ut..ändrar datum, skriver ut.. tror jag men jag vet inte Så kan man ju göra. Inatt är det stjärnklart och månen är mer än halv. Jag ser till andra sidan sjön, om än inte optimalt, så ser jag iaf! Jag tänkte jag skulle ta och försöka skjuta min första månskenslockade räv eftersom jag inte har rävar som frekventerar åteln men de finns i skogen. Varit o rekat deras spår längs skogsvägarna idag. Måste jag ha snödräkt tro?
Publicerat Januari 7, 20179 yr 13 minutes ago 6.5x55SM sa: Så kan man ju göra. Inatt är det stjärnklart och månen är mer än halv. Jag ser till andra sidan sjön, om än inte optimalt, så ser jag iaf! Jag tänkte jag skulle ta och försöka skjuta min första månskenslockade räv eftersom jag inte har rävar som frekventerar åteln men de finns i skogen. Varit o rekat deras spår längs skogsvägarna idag. Måste jag ha snödräkt tro? Klä sig efter bakgrunden är viktigt, snödräkt mot mörk bakgrund är lite off
Publicerat Januari 7, 20179 yr 3 minutes ago Tjörnbon sa: Klä sig efter bakgrunden är viktigt, snödräkt mot mörk bakgrund är lite off Blir att sitta vid sjökanten på ett skinn och bössan på benstöd. Snö på isen och upp i skogen. Så snödräkt på alltså! Får kika på nå lockfilmer på tuben och försöka härma deras sätt att locka.
Publicerat Januari 7, 20179 yr 29 minutes ago 6.5x55SM sa: Blir att sitta vid sjökanten på ett skinn och bössan på benstöd. Snö på isen och upp i skogen. Så snödräkt på alltså! Får kika på nå lockfilmer på tuben och försöka härma deras sätt att locka. Håll koll på siluett och vind. Ljudet är oftast inte lika viktigt.
Publicerat Januari 8, 20179 yr Hade flera bra chanser på räv idag...kunde skjutit huvudskott på 5m med 6.5an.. men rävarna får gänga några dagar till..snäll som jag e...
Publicerat Januari 8, 20179 yr 19 hours ago vildmark sa: Hade flera bra chanser på räv idag...kunde skjutit huvudskott på 5m med 6.5an.. men rävarna får gänga några dagar till..snäll som jag e... Vaaaarfööööör inte skjuta?
Publicerat Januari 8, 20179 yr Inatt som var har jag haft så jävla mkt räv på åteln!! Kastade nyss ut massa slaktavfall, från rådjuren vi styckade idag, på åteln. Undra om jag kan dra min första dubblé ikväll!?
Publicerat Januari 8, 20179 yr 2 hours ago 6.5x55SM sa: Inatt som var har jag haft så jävla mkt räv på åteln!! Kastade nyss ut massa slaktavfall, från rådjuren vi styckade idag, på åteln. Undra om jag kan dra min första dubblé ikväll!? Kan det vara en tik som smakat på åteln, sedan blir det busy resten av natten.. Skitjakt på sig...
Publicerat Januari 8, 20179 yr Detta är en populär post. Ikväll föll en vakräv 2230 efter 2.5 timmes vak... Hoppade bondgården och tog vaktornet istället, det var räv nummer 6 där för säsongen. Lapua mega 6.5x55 är rena dynamiten..
Publicerat Januari 9, 20179 yr 1 hour ago Hipshot sa: 7 timmar 1 tik Någon börjar bli lite bortskämd Men sitta länge kan du
Publicerat Januari 9, 20179 yr 4 hours ago Tjörnbon sa: Någon börjar bli lite bortskämd Men sitta länge kan du Haha, menar det, vi andra dödliga som kan sitta fyra fyratimmarspass utan att ens se ett par ögon blir nöjd om det schmäller var femte sittning.