Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GTG - Gun to go.

Featured Replies

Publicerat
3 minutes ago Ryberget sa:

Amen vafan!! Här följer man troget tråden och hoppas att det ska bli en ny Rävracertråd... och så går du och hittar det du vill ha?!?! :D 

Grattis till köpet och hoppas att ni kommer trivas bra ihop :) 

Han är en klåpare Lille Mikael men han lär sig.. ge honom några år så tar det sig ska du se :wub:

• Svar 388
  • Visningar 37k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hängde således på låset hos Svante 10:00 då dagen hade andra saker inplanerade också.  Hittade rugerhelstocken direkt och konstaterade lika snabbt att stålbeslaget som avslutar helstocken vid myn

• Tänk vad mycket papper polisen kunde spara om dom skrev dina licenser för stunden på en liten whiteboard du kunde ha i fickan 

• Jag ville väl prova på att göra en "Hipshot" /Mike

Posted Images

Publicerat
10 hours ago Mad Mike sa:

Nu till frågan hur jag bäst åtgärdar felen?

Skaffa ett nytt stålbeslag till helstockens avslut eller vilket jag mer börjar fundera på, såga av en del av helstocken med avslut i något svart träslag, då får vi typ semi karbin ungefär som remington 660 såg ut.

/Mike

Jag hade gått på ett nytt beslag till helstocken. Om man nu har jagat runt efter en sådan och hittat en så känns det lite fel att kapa. Då hade man ju lika gärna kunnat ta vilken 77:a som helst och gått lös med bågfilen, eller?

/Patrik

Publicerat

Kul att du hittade den :thumbsup:

Jag håller dock med om att det vore trist att kapa en helstock, fixa ett nytt beslag. 

Publicerat

Leta beslag:P

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Patrik L sa:

Jag hade gått på ett nytt beslag till helstocken. Om man nu har jagat runt efter en sådan och hittat en så känns det lite fel att kapa. Då hade man ju lika gärna kunnat ta vilken 77:a som helst och gått lös med bågfilen, eller?

/Patrik

77:or med öppna riktmedel växer inte på träd, Svante hade nog mellan 5-10 rugrar på hyllan , endast denna hade öppna riktmedel.

Men jag förstår vad ni menar, bössan är speciell på sitt sätt.

/Mike

Publicerat
  • Författare

Spare parts till Ruger M77 är inte lätt att hitta, jag hittar inget framstocksbeslag för RSI modellen hur jag än letar,kanske någon här är bättre?

Dock har jag laborerat lite i paint med hur den skulle se ut som karbinversion och jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt.

Då RSI modellen har ett främre korn med ett ett band som omsluter hela mynningen så kommer det bli framträdande, i nuvarande lösning så är det helt dolt under helstocken, då vapnet även har svart bakkappa och pistolgreppsrosett så kommer ett svart avslut på framstocken att harmoniera bra.

Jag tror inte alls att det kommer se konstigt ut utan tvärtom får den ett ganska uppkäftigt utseende, om inget framstocksbeslag går att hitta kommer det bli lösningen.

Vidare kommer rött fiberoptiskt korn beställas i veckan, liksom Warne snabbfästen för rugers spår i lådan(slipper klackar och skit i vägen för de öppna) samt ett Timneytrycke att beställas.

/Mike

Publicerat

Du kan inte göra en customavslutning på helstocken i ebenholz istället för metallbeslaget? Hade varit lite coolt med en hint av en snabeln på en riktigt svart, högblank bit ebenholz...

lite åt Sako 85 bavarisn carbine, fast kanske lite mer subtil...

https://www.sako.se/p/sako-85_sako-85-bavarian-carbine/22.product

Publicerat
1 minute ago TekDr sa:

Du kan inte göra en customavslutning på helstocken i ebenholz istället för metallbeslaget? Hade varit lite coolt med en hint av en snabeln på en riktigt svart, högblank bit ebenholz...

lite åt Sako 85 bavarisn carbine, fast kanske lite mer subtil...

https://www.sako.se/p/sako-85_sako-85-bavarian-carbine/22.product

Ser du inte den är på tok för stor ? Ser ju för Teufelich ut....

Publicerat
Just now Dansken sa:

Ser du inte den är på tok för stor ? Ser ju för Teufelich ut....

Jo därav att jag skrev att den skulle va lite mer subtil... :ph34r:

Det räcker ju med en hint av en snabel. Sako har ju tryckt på ett stort svart ollon längst fram på bössan i sann vulgotysk stil... men det var en bild som funkar för att visa en tanke...

Publicerat

Då behöver jag inte nämna att pistolgreppet också är oproportionerligt mycket för stort på den modellen ;)

Publicerat
  • Författare
39 minutes ago Dansken sa:

20180204_224056.jpg

Gott med lite brainstorming:)

Just den där kommer inte funka då ruger valt en avslutning av kolvträt framtill med en fas och den yttersta delen är för tunn för att dra en skruv framifrån, deras beslag sitter med en skruv underifrån.

Men nu när dansken hittat hit kanske jag inte ska ge upp hoppet än om en lösning, jag rotade i mina egna gömmor och se på fan om jag inte hittade något som kanske går att göra något med!

Detta är nog rätt lika originalet och med lite flyt kanske dansken har några till modeller?

Lösningen med helstocksavslut i ebenholtz låter också trevligare än att såga av den....undrar bara varför jag inte tänkte på det själv:lol:

/Mike

20180204_231944.jpg

20180204_232028.jpg

Publicerat
  • Författare

Orginalet.

/Mike

002b_ruger_m77rsi_250savage_13698_rhmuzzCustom-Ruger-M77-RSI-.250-Savage-Classic

Publicerat

En bra 'metallarbetare' borde ju kunna göra en kopia av originalet i stål? Men det kostar väl en del såklart.

Publicerat
10 hours ago TekDr sa:

Sako har ju tryckt på ett stort svart ollon längst fram på bössan i sann vulgotysk stil... men det var en bild som funkar för att visa en tanke...

Passar väl utmärkt, klart Mike ska ha ett  vulgoollon på bössan :lol:

Publicerat

Custom-ollon längst fram med weaverfäste för taktisk lampa :wub:

Fyller knoppen någon funktion? Hursomhelst så ska en helstock vara helstock :)

Publicerat

New England Custom har väl gjort siktet till RSI? I så fall kanske de kan assistera. De har ju något på hemsidan som inte är samma modell som på dina bilder men ett mail kan ju inte skada. Infästningen med en skruv under är lite liknande.

Publicerat
  • Författare
2 hours ago LGH sa:

New England Custom har väl gjort siktet till RSI? I så fall kanske de kan assistera. De har ju något på hemsidan som inte är samma modell som på dina bilder men ett mail kan ju inte skada. Infästningen med en skruv under är lite liknande.

Supertack för länken!

kanske blir en hel godispåse med grejor för Dansken att gå loss på framöver:yes:

/Mike

Publicerat
  • Författare

Warne quick detach ringar beställt samt ställbart timneytrycke,rött fiberoptiskt korn och ny snabbare slagstiftsfjäder.

/Mike

Publicerat
9 minutes ago Mad Mike sa:

Warne quick detach ringar beställt samt ställbart timneytrycke,rött fiberoptiskt korn och ny snabbare slagstiftsfjäder.

/Mike

Varför ny snabbare slagstiftsfjäder? Trodde det mest var ett tilltag för att få skarpskyttebössor att skjuta än bättre...!? :)

Publicerat
6 hours ago Mad Mike sa:

/Mike

Slopa Timneytrycket - med en fin nålfil och ett bryne kan du få till orginaltrycket minst lika bra själv. Enda skillnaden att du inte kan justera din avtryckarvikt i efterhand.

Publicerat
  • Författare
13 hours ago Holz sa:

Varför ny snabbare slagstiftsfjäder? Trodde det mest var ett tilltag för att få skarpskyttebössor att skjuta än bättre...!? :)

Grejen var den att den bara kostade en hundring och då det redan börjar bli tunnsått med spare parts till M77 så fick den åka med på samma nota;)

/Mike