Publicerat Februari 1, 20188 yr 13 minutes ago Mad Mike sa: Vad som låser slutstycket och avtryckaren på en M77 är ett fjäderbelastat stift så om inte slutstycket är låst så är inte avtryckaren säkrad heller....således är endast slagstiftet säkrat. /Mike Hmm...är det något man bör informera dem om kanske, för ev. åtgärd...?
Publicerat Februari 1, 20188 yr Författare 1 hour ago Holz sa: Hmm...är det något man bör informera dem om kanske, för ev. åtgärd...? Jag är nu lite sugen på att åka upp själv och titta närmare på vad som felas. Hur uppfattade du skicket? nyskick-knappt skjuten eller rishög? Vad som slår mig är att ett par ggr har jag fått skruva isär helt nya vapen som inte fungerat, felet vid samtliga tillfällen har varit förvaringsfettet från fabrik, det blir som härdat klister vid användning om det inte skuras bort först. Med lite flyt är det problemet här. Om något är generalknas så ska staffan underättas om det. /Mike
Publicerat Februari 1, 20188 yr Författare @Holz Det framgick inte men de öppna riktmedlen fanns på rugerhelstocken? /Mike
Publicerat Februari 1, 20188 yr 1 minute ago Mad Mike sa: Jag är nu lite sugen på att åka upp själv och titta närmare på vad som felas. Hur uppfattade du skicket? nyskick-knappt skjuten eller rishög? Vad som slår mig är att ett par ggr har jag fått skruva isär helt nya vapen som inte fungerat, felet vid samtliga tillfällen har varit förvaringsfettet från fabrik, det blir som härdat klister vid användning om det inte skuras bort först. Med lite flyt är det problemet här. Om något är generalknas så ska staffan underättas om det. /Mike Skicket var bra på den så absolut ingen rishög. Tror inte den skjutits överdrivet mycket med. Hojta gärna till när/om du ska dit så ska se om jag kan slå följe och lära mig nåt.
Publicerat Februari 1, 20188 yr 1 minute ago Mad Mike sa: @Holz Det framgick inte men de öppna riktmedlen fanns på rugerhelstocken? /Mike Jo, om jag inte blandar ihop alla bössor fullständigt nu så var det öppna riktmedel på den.
Publicerat Februari 1, 20188 yr 1 minute ago Holz sa: Skicket var bra på den så absolut ingen rishög. Tror inte den skjutits överdrivet mycket med. Hojta gärna till när/om du ska dit så ska se om jag kan slå följe och lära mig nåt. Vill också åka med!!!!!!
Publicerat Februari 1, 20188 yr Författare 4 minutes ago Ken1 sa: Vill också åka med!!!!!! Hela forumet kommer indrällandes Vi får sy ihop något! /Mike
Publicerat Februari 1, 20188 yr Börjar tro att jag levt i villfarelsen att Heym SR20 har endast ledat underbeslag, så nu börjar jag tro att de har löstagbart magasin. Upplys mig gärna
Publicerat Februari 1, 20188 yr Författare 20 minutes ago Joacim sa: Börjar tro att jag levt i villfarelsen att Heym SR20 har endast ledat underbeslag, så nu börjar jag tro att de har löstagbart magasin. Upplys mig gärna Vad jag vet finns dom bara med ledat underbeslag. /Mike
Publicerat Februari 1, 20188 yr Författare 2 minutes ago Hipshot sa: Jag hade ju gärna hellre sett en torsbotur Inget som säger att det inte blir en torsbotur. /Mike
Publicerat Februari 1, 20188 yr 15 minutes ago Mad Mike sa: Vad jag vet finns dom bara med ledat underbeslag. /Mike Japp, kollade vidare på lite bilder med bössan liggande "på rygg" och då kunde man ju se "leden" för underbeslaget. Case closed
Publicerat Februari 3, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Det blev ett blixtbesök till Svante Nilssons vapen idag då jag sent igår blev tipsad om att butiken är stängd mellan 5-24 februari. Inköp är gjort , återkommer när jag har mer tid. /Mike
Publicerat Februari 3, 20188 yr 8 minutes ago Mad Mike sa: Det blev ett blixtbesök till Svante Nilssons vapen idag då jag sent igår blev tipsad om att butiken är stängd mellan 5-24 februari. Inköp är gjort , återkommer när jag har mer tid. /Mike Ruger eller Remmy ??????!!!!!!!
Publicerat Februari 3, 20188 yr 54 minutes ago Mad Mike sa: Det blev ett blixtbesök till Svante Nilssons vapen idag då jag sent igår blev tipsad om att butiken är stängd mellan 5-24 februari. Inköp är gjort , återkommer när jag har mer tid. /Mike Snabba puckar här! Vilken blev det? Visst ja, nu när du skriver det kom jag på att satt en lapp på dörren om att de kör inventering den perioden. Borde ju kanske ha nämnt det...
Publicerat Februari 3, 20188 yr Detta är en populär post. 1 hour ago Mad Mike sa: Det blev ett blixtbesök till Svante Nilssons vapen idag då jag sent igår blev tipsad om att butiken är stängd mellan 5-24 februari. Inköp är gjort , återkommer när jag har mer tid. /Mike Åhå, en Blaser R93 Varmint i 300remington ultra super duper magnum måste det ha blivit - det är därför du "gått under jord" tillfälligt
Publicerat Februari 3, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Hängde således på låset hos Svante 10:00 då dagen hade andra saker inplanerade också. Hittade rugerhelstocken direkt och konstaterade lika snabbt att stålbeslaget som avslutar helstocken vid mynningen saknades liksom Holz redan konstaterat så låste inte tredje läget slutstycket (stiftet i styrhylsan går inte tillräckligt långt fram) . Kollade på en Hva 1900 helstock, välstockad och trevlig men vägde in på 3,56 kilo utan optik, rugern vägde in på 3,04 kilo och remington seven på 3,09. Hittade lite andra rugrar, samtliga utan öppna riktmedel. Flera remmy 7 hittades men dessa upplevdes som baktunga och helt felbalanserade. Gick runt och klämde och kände på det mesta men ingen matchade lilla rugerhelstocken vilkens öppna riktmedel är synnerligen trevliga, korn och sikte linjerar upp perfekt vid anlägg och jag får känslan av en välstockad och välbalanserad hagelbössa. Efter lite mer funderande så kommer jag på mig själv att jag vill inte ha något annat, tar bössan och säger till Staffan att jag vill ha denna men med tanke på bössans fel så måste vi justera priset, han drog av 3000:- på stående fot och jag slog till. Dessutom visade det sig att dom hade halva priset på ammo i 30-06 vilket rugern är kamrad för så fem askar remington premier 165gr Ballistic Tip inköptes direkt. Nu till frågan hur jag bäst åtgärdar felen? Skaffa ett nytt stålbeslag till helstockens avslut eller vilket jag mer börjar fundera på, såga av en del av helstocken med avslut i något svart träslag, då får vi typ semi karbin ungefär som remington 660 såg ut. Säkringens problem har jag helt klart för mig orsaken till men den bästa lösningen för det vill jag diskutera med kompetent smed först. Kanske blir en resa till Dansken framöver när licensen trillat in och bössan hämtats /Mike
Publicerat Februari 3, 20188 yr Får gratulera. Låter som du fick ett bra pris på den. Förstår nu också varför du fastnat för just den modellen. Hoppas du får till de återstående punkterna på dem. Glöm bara inte att dokumentera och presentera framskridandet här. Edit: Då jag också hittat en helstock i 30-06 med kort pipa (50 cm.) som väckt en del ha-begär så skulle jag gärna ta del av dina tankar och resonemang kring just detta.
Publicerat Februari 3, 20188 yr Grymt läcker gtg. Fin justeringarna tar vi lite längre fram...... Coolt....
Publicerat Februari 3, 20188 yr Detta är en populär post. Härligt Mike! Kul att se en liknande utläggning som jag brukar skriva efter mina Torsbobesök. Är visst inte så sjuk som jag trodde (fast det beror nog på frekvensen av slika resor iof sig)
Publicerat Februari 3, 20188 yr Kul och oväntat? Nu undrar jag.. varför är öppna riktm så viktigt? Varför helstock, eller varför väljer du bort dämp? Detta är ju lite kul, tidigare så var allt mega-pimpat.. nu köper du en dussinbössa rakt av. Hoppas ni kommer väl överens!!
Publicerat Februari 3, 20188 yr Detta är en populär post. Ujuj, snabba ryck och tänk alla som sett fram emot Mikes gruppresa till Torsbo!! The Mike Experience tours får mao ingen Torsbo resa i närtid!! Grattis till bössan by the way!!
Publicerat Februari 3, 20188 yr Amen vafan!! Här följer man troget tråden och hoppas att det ska bli en ny Rävracertråd... och så går du och hittar det du vill ha?!?! Grattis till köpet och hoppas att ni kommer trivas bra ihop