Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

GTG - Gun to go.

Featured Replies

Publicerat

Poäng till Rikard, inte sett Mike gå igång så rejält på länge :wub: 

Ok 4-2 till mej :wub: 

• Svar 388
  • Visningar 37k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hängde således på låset hos Svante 10:00 då dagen hade andra saker inplanerade också.  Hittade rugerhelstocken direkt och konstaterade lika snabbt att stålbeslaget som avslutar helstocken vid myn

• Tänk vad mycket papper polisen kunde spara om dom skrev dina licenser för stunden på en liten whiteboard du kunde ha i fickan 

• Jag ville väl prova på att göra en "Hipshot" /Mike

Posted Images

Publicerat

":lol: jag får det till 5-1 till mig men jag orkar inte längre:lol:

Måste ha ett samtal med Madde framöver om ditt mående :P"

Fake news men M reder upp det för dej när du hör av dej  :whistling:

Publicerat

Ni får tjafsa hur mycket ni vill ja ligger ändå alltid minst 2 poäng över er, ta i trä. pax -_-

Publicerat
  • Författare

Nä hade ingen koll på den sidan alls,

Senaste budet nu är en torsboresa då det finns för många okända parametrar runt begagnade vapen, och dom har alla jag kan tänkas vara intresserad av.

Ska bara kunna planera in det tidsmässigt också:confused:

/Mike

Publicerat
2 hours ago Mad Mike sa:

Nä hade ingen koll på den sidan alls,

Senaste budet nu är en torsboresa då det finns för många okända parametrar runt begagnade vapen, och dom har alla jag kan tänkas vara intresserad av.

Ska bara kunna planera in det tidsmässigt också:confused:

Men du har ju Svante Nilsson betydligt närmare? :D

Publicerat
  • Författare
11 minutes ago exabit sa:

Men du har ju Svante Nilsson betydligt närmare? :D

Absolut, är dock med högsta säkerhet gränsande till visshet på det klara med att där finns inte:

Krico helstock.

Mannlicher luxus helstock.

C G 2000 mark2 helstock.

Ruger M77 helstock.

Heym Helstock.

;)

/Mike

Publicerat
1 minute ago Mad Mike sa:

Absolut, är dock med högsta säkerhet gränsande till visshet på det klara med att där finns inte:

Krico helstock.

Mannlicher luxus helstock.

C G 2000 mark2 helstock.

Ruger M77 helstock.

Heym Helstock.

;)

/Mike

Har faktiskt för mig att jag såg en Heym helstock där för ett par veckor sedan. Kommer dock inte ihåg vilken modell eller kaliber det var...

Publicerat
  • Författare
7 minutes ago Holz sa:

Har faktiskt för mig att jag såg en Heym helstock där för ett par veckor sedan. Kommer dock inte ihåg vilken modell eller kaliber det var...

Fast bara på torsbo kan jag jämföra vikt,balans,teknik och funktion.

Orkar inte hålla på och byta bössor längre så vill det ska bli helrätt i första försöket;)

/Mike

Publicerat
17 minutes ago Mad Mike sa:

Fast bara på torsbo kan jag jämföra vikt,balans,teknik och funktion.

Orkar inte hålla på och byta bössor längre så vill det ska bli helrätt i första försöket;)

/Mike

Haha...det är lugnt, tänker inte tvinga dig att åka till Svante. :P Tänkte bara assistera med vad jag kan så att ditt beslut blir så välinformerat som möjligt.

Edit: Kommer säkert få tråkigt i veckan så kan bli att jag åker dit och slår en flukt. Hojtar till om jag hittar en m77 helstock i 308. för fikapengar. :lol:

Publicerat

Mitt inlägg var tänkt som ett skämt - har hört så mycket skit om Svante Nilsson så jag tänkte att ingen normal människa åker dit? Eller vad säger du Holz? :tongue:;)

Blir ert Torsbobesök på en lördag så skulle jag kunna försöka masa mig dit också. Var alldeles för länge sen jag såg legenden Mike :wub:

Publicerat
8 minutes ago exabit sa:

Mitt inlägg var tänkt som ett skämt - har hört så mycket skit om Svante Nilsson så jag tänkte att ingen normal människa åker dit? Eller vad säger du Holz? :tongue:;)

Blir ert Torsbobesök på en lördag så skulle jag kunna försöka masa mig dit också. Var alldeles för länge sen jag såg legenden Mike :wub:

Anade det, men så kom jag att tänka på att jag faktiskt var där och  noterade just en Heym helstock....å då kan jag ju inte vara sämre än att jag upplyser galningen om det. :yes:

Jodå, man kan åka dit om man har lite tid över och inget bättre för sig. Det är alltid kul att klämma lite på bössor och de är trevliga där om man bara vill snacka lite. ;)

Publicerat
  • Författare
20 minutes ago Holz sa:

Haha...det är lugnt, tänker inte tvinga dig att åka till Svante. :P Tänkte bara assistera med vad jag kan så att ditt beslut blir så välinformerat som möjligt.

Edit: Kommer säkert få tråkigt i veckan så kan bli att jag åker dit och slår en flukt. Hojtar till om jag hittar en m77 helstock i 308. för fikapengar. ;)

Eftersom jag är syyynerligen svag för just Ruger m77 helstock så kan jag tänka mig att göra ett undantag för den;)

/Mike

Publicerat
  • Författare
13 minutes ago exabit sa:

Staffan kopplar man bort när man är där,bössorna är det inget fel på:P

Jag återkommer när och om (Holz kanske hinner före:D ) det blir en Torsboresa.

/Mike

Publicerat

Jag är gammal Upplänning (men nu bott i Härjedalen i 17 år). Handlade en hel del bössor av Staffan på 90-talet. Vet man vad man vill ha är det inga problem där. Har alltid fått väldigt bra service och bra inbytespriser av honom. Som Dansken säger...det är ganska mycket 'snack' från folk som kommit sig på tvären med honom. Vad gäller hans munläder får man ta det för vad det är...säljsnack. Jag ser det som god underhållning B)

Publicerat
13 minutes ago Dansken sa:

Jag handlar gärna hos Svante Nilssons eftr.

Staffan Löving må vara en säljare med välsmord tal- men det bemötande och den service och hjälp jag har fått i butiken är oöverträffad i Sverige.

Gå inte så mycket på "vad ni har hört"

Jag med.. man får stänga av liksom. I normalfallet så är det riktigt bra att handla där, enda gången jag vart lite purk var när jag bytte in min 243:a.. köpte den ny hos honom och använde den ett år kanske och han drog av en tusenlapp för det.. Har för mej att tex HerrBerg fått mer betalt för en bössa där än då han köpte den.. på samma firma :wub:

Publicerat

Kan egentligen inte heller klaga på Svante. Har alltid fått ett trevligt bemötande där och har även köpt två pickor där till helt ok pris. Däremot har jag aldrig ens lyckats få ett bud på mina bössor i inbyte de gånger jag tagit upp den möjligheten när jag hittat något kul objekt. :ph34r: Måste vara något riktigt mög jag har i skåpet...:D

Men det är ju å andra sidan rent affärsmässiga beslut så det kan ju egentligen inte vara grund till kritik.

Men man bör nog ha koll på vad man vill ha och vad man inte vill ha innan man åker dit och handlar, men det gäller ju mer eller mindre på alla andra ställen också.

Publicerat

Att en handlare inte ger så mycket i inbyte på en begagnat bössa är liksom en del av affärside'en: han ska försöka överleva på vinsten. Han kan av naturliga orsaker inte ge mest i inbyte och samtidigt vara en av dom som har lägst pris på nya vapen. Vad som är intressant är vad man får ge imellan på gamla bössan man vill bli av med och drömbössan man har med hem i stället.

Vill ni se riktiga svinpälsar? Köp en ny bil och kör 1000 mil med den och kolla hur mycket den samma hästhandlare ni köpte den av vill ge för den i inbyte. En tusenlapp på en bössa är LITE. Den är ju begagnat- och en köpare förväntar sig garantier och service av handlaren. Helst vill han ha en rem och en ask patroner på köpet också.

Publicerat

Reagerade också på det. Att de bara drar av en tusenlapp på en ett år gammal 243:a är snarare än jackpot i mina ögon. Unheard of i branschen, och jag har en rätt solid vana av inbyten och värdeminskningar.

Publicerat
20 minutes ago exabit sa:

Reagerade också på det. Att de bara drar av en tusenlapp på en ett år gammal 243:a är snarare än jackpot i mina ögon. Unheard of i branschen, och jag har en rätt solid vana av inbyten och värdeminskningar.

Samma här.......

Publicerat

Jo det var nog ok.. det var nog delvis mitt eget fel med som hade för höga förhoppningar. Det som störde mej var att jag inte haft bössan ett år ens och gängat den. Men å andra sidan så fick jag köpa en rätt jävla skitfin Vixen för kaffepengar i stället.. Som sagt, kan man bortse från allt mög de prånglar ut så är de riktigt bra att ha att göra med. Sen är det en del brutala hack i skivan som man får försöka låta bli att lyssna på.. Det som även är väldigt trist är att de är ganska svala gentemot Sako Sweden.. därmed exkluderar de rätt många bra märken från sin butik. Hade de sålt Sakos prylar så vet jag att jag tagit mina Benelli automter via dem helt klart, tom ringde dem när det var dags och kollade om de ändrat sig men icke.

Vidare så är de ju med i Jaguargruppen.. så ser man ngt intressant i gruppens publikation så ska man inte inbilla sig att det per automatik finns i Uppsala. Gjort den tavlan två gånger tror jag.. De annonserade om billig kal 20 plugg.. men inte fanns det i Uppsala.