Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hårdrock och hårda gitarrer!

Featured Replies

Publicerat

Ganska nytt band från Norge riktigt bra

• Svar 261
  • Visningar 45,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Så där då har man hört på tribute plattan RONNIE JAMES DIO This Is Your Life. En bra platta med en del starka o underbara versioner av låtar han spelat in genom åren. Jag köpte den av två andledningar

• En sak som slog mig är att jag är 41 år fyller 42 om mindre en en månad, jag gråter när jag hör vissa Hårdrockslåtar. Grät på en Maiden konsert när Bruce var tillbaka då var man dock 30 men endå. Kan

Posted Images

Publicerat

Nice tråd.=)

Var bra längesen nu jag fick fara på någon bra festival, varit några gånger på Sweden rock och för mig iaf

så klår det det mesta i sverige på rock/metal vägen..=)

Jag är lite knepig då det gäller metal/rock musik, jag kan gilla allt möjligt av det från tex, Creedence till Slipknot

och Sonic syndicate.

Vet att många är splittade i just dom genrerna men inte jag jag.

:lol:

Publicerat

drivr å mekker lit :wub:

• 3 weeks later...
Publicerat

Sitter och ser på DVD´n SÅ JÄVLA METAL oj så många härliga skratt man får mycket Nostalgi från 80 talet och moralpaniken som infann sig då. En ska den dr kvinnan som påstår att Hårdrock dödar krukväxter jag höll på att ramla ur soffan. Så Mirva kom och såg oroligt på mig.

Publicerat

hm, hårdrock dödar krukväxter

mor och far vart inte glada i mig och mina 18" bashorn med 2x600w aktivt delade slutsteg

upptäckte att med lite volym så vibrerar allt ner till golvet, inklusive prydnadföremål, krukväxter och tavlor :blush:

Publicerat

En sak som slog mig är att jag är 41 år fyller 42 om mindre en en månad, jag gråter när jag hör vissa Hårdrockslåtar. Grät på en Maiden konsert när Bruce var tillbaka då var man dock 30 men endå. Kan fortfarande ha på mig Hårdrocks tröjor,skinnbyxor och Jeansväst.

Folk sa men du om några år så kommer du att sluta lysna på den där musiken för du kommer att växa upp. När fan ska jag då Växa upp? jag älskar fortfarande Hårdrock. Jag är Konservativ när det gäller Hårdrock. Som sagt det är Så Jävla Metal!!!!

Publicerat

började lyssna på hårdare saker tidigt sjuttital, och det som slår en är att nästan allt som man lyssnade på då kan jag lyssna på nu och det är lika bra, det bara kommer till guldkorn hela tiden

kommer nog lyssna på hårdrock till jag blir döv eller dör vilket som nu kommer först

• 2 years later...
Publicerat

Ett band som verkligen behöver få mer uppmärksamhet är ANVIL från Canada tottalt underskattade som borde ha slagit på 80 talet som de andra banden gjorde. Men dom kämpar på i det tysta o släpper plattor det ska dom ha heder för. Senasta plattan som kom 2013 HOPE IN HELL är en jävligt bra platta som dessa gubbar har släppt.

Ni som inte sett filmen The Story of Anvil gör det den är mycket bra, det var så jag åter fick upp ögonen för dom. Kolla även in deras hemsida.

http://anvilmetal.com/

Publicerat

Att jag inte sett denna tråd tidigare, Hårdrock har jag lyssnat på hela livet. En av favoriterna är Dream Theater, Slayer är inte att förglömma. All That Remains är också giftiga.

Publicerat

Jan Thore Grefstad har återvänt till Highland Glory! Helt magiskt om ni frågar mig :thumbsup:

Sjukt bra röst! Sök på namnet hans på youtube och kolla klippen från Norska "Talang" och "the voice" B)

Publicerat

Här kommer en riktigt go låt med Grand Magus, helt sjukt bra tycker jag i alla fall! ;)

För övrigt så var det första gången jag såg denna tråd också.

http://www.youtube.com/watch?v=sZUYC81P6Tw

Publicerat

Näe, själv anser jag Richie Blackmores tolkning på Beethovens "nia" står sig bättre än vad de flesta kan lira. :thumbsup: KLASSIKER med stort K. :yes: Är han Gud eller????

Publicerat

Näe, själv anser jag Richie Blackmores tolkning på Beethovens "nia" står sig bättre än vad de flesta kan lira. :thumbsup: KLASSIKER med stort K. :yes: Är han Gud eller????

Det är mycket bra blev mycket impad första gången jag hörde den för 30 år sedan. oj är jag så gammal att jag kan säga den låten hörde jag för 30 år sedan. Typ för 31 år sedan blev jag Hårdrockare shit så gammal man är ;)

Publicerat

Det är mycket bra blev mycket impad första gången jag hörde den för 30 år sedan. oj är jag så gammal att jag kan säga den låten hörde jag för 30 år sedan. Typ för 31 år sedan blev jag Hårdrockare shit så gammal man är ;)

Är den så jäkla gammal??? Eller är det jag som står still i tiden??? Grym är den i alla fall. :yes:

Publicerat

Är den så jäkla gammal??? Eller är det jag som står still i tiden??? Grym är den i alla fall. :yes:

Den är äldre en så den är från 1981 Jag tor att vi står still i tiden. Brukar kalla mig för övervintrad Hårdrockare som tycker att allt var bättre på 80 talet :thumbsup:

Publicerat

:biggrin:  :biggrin: Men,visst var det bättre förr!!! Jag har alla plattor från Deep Purple ,Whitesnake, Rainbow, mm och alla dessa förgrenade över  sångare och spelemän däremellan. Tja, David Coverdale( han är min stora idol) kan man inte räkna som en förgrenad sångare :yes: . Men tusan att han var bättre när han stod på brittisk jord. :thumbsup:  Saknar lite hans  "snusk" i texterna.   

Publicerat

Jan Thore Grefstad har återvänt till Highland Glory! Helt magiskt om ni frågar mig :thumbsup:

Sjukt bra röst! Sök på namnet hans på youtube och kolla klippen från Norska "Talang" och "the voice" B)

Tack för tipset. Verkar vara ett bra band :) 

Mvh / Johannes

Publicerat

Tack för tipset. Verkar vara ett bra band :) 

Mvh / Johannes

Väldigt bra! :thumbsup:

Ett annat är Lost Horizon med svensken Daniel Heiman på sång, tyvärr lämnade han bandet 2007 och dom har inte hittat någon än med som klarar låtarna skrivna för honom(!) B)

Publicerat

Joacim cans va väl med i Lost Horizon, någon gång om jag inte minns fel.

Publicerat

Joacim cans va väl med i Lost Horizon, någon gång om jag inte minns fel.

Det tror jag inte han varit, tar dock inte gift på det ;)

Det blev bara två (grymma) album innan Daniel lämnade och sagan tog slut för dom, Daniel gick vidare till Heed men nu slösar han bort sin enorma talang på kommersiell pop-rock istället :(

Publicerat

När det gäller Cans så gjorde han bort sig tottalt då han stälde upp i melodifestivalen, en tottalt mesig låt och töntiga scenkläder. Tror detta skadar Hamerfall. Tycker Oscar ska ta in orginal sångaren istället då blir det ett mer rått sound som jag tror dom skulle vinna på.

Publicerat

När det gäller Cans så gjorde han bort sig tottalt då han stälde upp i melodifestivalen, en tottalt mesig låt och töntiga scenkläder. Tror detta skadar Hamerfall. Tycker Oscar ska ta in orginal sångaren istället då blir det ett mer rått sound som jag tror dom skulle vinna på.

Prick och precis!!

Tyvärr verkar vissa sträva efter mer mainstream och slösa bort sina oerhörda talanger! Se Daniel Heiman, Joacim Cans och Michael Kiske m.fl.... Förvisso sjunger dom metal än, dock med diverse avhopp och strävan efter mer mainstream pop-rock eller vad man ska kalla det :(

Publicerat

Håller med, angående Joacim Cans så var han med i Highlander, fram till 94, som sedan blev Lost Horizon.

Publicerat

Bra skit säger jag bara!