Publicerat December 16, 200718 yr Mitt "andra" magasin rör som ej är orginal är inte fastlimmat som orginalet ska vara. Den brukar gänga upp sig alltid lite så varje gång jag monterar isär bössan får jag skruva fast den igen...
Publicerat Januari 9, 200818 yr oj...har läst igenom hela tråden... Tog ett tag skall jag säja.. Intressant det där med rören som sväljer patroner för framtida trickskytte... ;D Hade jag en sådan bössa så skulle det nog vara intressant att kolla upp detta. Dom som leder trickskytteligan har ju såna här pangar så varför inte bjuda upp dessa till kamp ;D För övrigt är det en skitful bössa..... 8)
Publicerat Januari 10, 200818 yr Fan att ni törs mickla med rören i hagelbössorna. Blir ju olaga vapeninnehav om fabbro blå kommer och kollar. Skulle i och för sig vara kul att testa att plocka fem duvor från höften men man får nöja sig med tre.
Publicerat Januari 10, 200818 yr Fan att ni törs mickla med rören i hagelbössorna. Blir ju olaga vapeninnehav om fabbro blå kommer och kollar. Skulle i och för sig vara kul att testa att plocka fem duvor från höften men man får nöja sig med tre. Tror ingen törs eller gör det... Ser det mer som en hypotetisk fråga,precis som att man kan köra bil snabbt med Ferrari på svenska motorvägar... men man håller sej till reglerna 8)
Publicerat Januari 11, 200818 yr Men visst kan man väl söka licens för en större tub till just trickskytte? Hur fasiken bär sig trickskyttarna annars åt? Olagligt vapeninnehav allihop?
Publicerat Januari 11, 200818 yr Förstår inte heller varför man ska "trimma" bössan. För det första så blir det ju oerhört dyrt att pressa iväg 5-8smällar på raken hela tiden. 3 skott räcker gott. Träningstips;Kasta upp tre stenkulor och träffa dem till 100% sen kan ni börja fundera om ni ska ha maxat magasin Minus med benellin, har fått limma bakkappan,den satt ganska dåligt.Annars en go bössa. Plus,Inga problem med omladdning så här långt
Publicerat Januari 11, 200818 yr I Do feel the vibes.... Å visst räcker tre skott gott, men känslan att kasta upp fem duvor å mula allihop är god Min bakkappa sitter som berget, Än så länge inte ett enda minus till bössan.. mvh
Publicerat Januari 11, 200818 yr Visst går det att få licens för mer än tre skott. Hipshot borde kanske ha en chans och alla som håller på med praktiskt hagelskytte är givna. Däremot vet jag inte om det finns någon klubb i sverige som ägnar sig åt att skjuta plåt på tid. Men alla vi andra blir lynchade och får inte ens se en hagelbössa på vykort om vi blir påkomna.
Publicerat Januari 11, 200818 yr finns den med vänsterutkast? Är inne på ett bössköp nu och funderar lite på berettas nya halvauto eller browningbock.. annars denna kan vara ett alternativ.
Publicerat Januari 12, 200818 yr Nu har det kommit fler Benellimodeller så det kanske finns fler men den enda som jag verkligen vet är Super 90 Mancion, den är i vänsterutförande. Mvh!
Publicerat Januari 14, 200818 yr Ska kolla upp det då. Vet ni om Berettas nya automater finns i vänster? Minns inte vad modellen heter men det är typ en blixt efter namnet.. För i orginalskick så har den 12 plugg i magasinet som den blåser iväg på en halv sekund eller nåt sånt.. I EU finns dom med 3 plugg. Jao, åter till frågan. Finns den i vänster?
Publicerat Januari 14, 200818 yr Anmäler mig till benellis fanklubb jag med ;D Liten rekyl och bra balans,kan det bli bättre?
Publicerat Februari 11, 200818 yr off topic.. I Finland man kan har 1+2 patron i fågeljakt,men om du jagar fält hare eller räv du kan ha 1+3 petron. Hur är det I Sverige? I kråkjakt kan man har så många patroner som helst. Och pump (till exempel Remington 870, Benelli Nova osv.) kan man har oxo så många patroner som du du vill..
Publicerat Mars 26, 200818 yr Jaha,då har man lånat hem en Comfort för provskjutning. Kan bara instämma i lovsången om att det är ett otroligt lättskjutet vapen. Vilka piplängder har man att välja på? Tyckte att den jag sköt med var lite för lång(66 cm) /M.
Publicerat Mars 26, 200818 yr Jaha,då har man lånat hem en Comfort förprovskjutning. Kan bara instämma i lovsången om att det är ett otroligt lättskjutet vapen. Vilka piplängder har man att välja på? Tyckte att den jag sköt med var lite för lång(66 cm) /M. När jag skaffade min helt nyligen så valde jag mellan 51cm och 61cm, valet föll på 51 cm. Mvh.. /M
Publicerat Mars 26, 200818 yr När jag skaffade min helt nyligen så valde jag mellan 51cm och 61cm, valet föll på 51 cm.Mvh.. /M Ok,hur trivs du med den piplängden? /M.
Publicerat Mars 27, 200818 yr Ok,hur trivs du med den piplängden?/M. Kalas.... Det var ganska ovant i början men man kommer snabbt in i det... // Matte
Publicerat Mars 27, 200818 yr Min 6årige gudson sköt sitt första vilt idag,en kråka . Vapen -Benelli Comfort,snäll nog till ett litet barn alltså. // stolt gudfader
Publicerat Mars 27, 200818 yr Min 6årige gudson sköt sitt första vilt idag,en kråka . Vapen -Benelli Comfort,snäll nog till ett litet barn alltså.// stolt gudfader HE IS ALIVE!!!! Fan 6 år.. imponerande!!!!! Mvh!
Publicerat Juni 29, 200818 yr Stressad som bara den kom jag till jaktklubbens årliga skyttetävling.. Gör en provanläggning och konstaterar att den förbannade bakkappan ramlat bort,när och var ingen aning. Det går att skjuta ändå men fasen vad bössan sparkar elakt..kände mig ganska mör efter en 25a. Testa