Publicerat Juni 3, 201016 yr People made beretta, GOD MADE BENELLI! That's why you have to be a believer to appreciate them Kul med folk som gillar vad de har.. Lycka till med nyförvärvet. /Lasse
Publicerat Juni 4, 201016 yr Ja, de är möjligt, är iaf jävligt gla för min comfort =) har en beretta bock med, funkar som fisken i vattnet, men just halvautomat e noooog n´benelli liiiite vassare Som sagt, den bästa bössan är den som passar en och då spelar det ingen roll vad det står på den! (jag började min karriär med en Silma Supreme... ) Även jag har klämt lite på en Benelli (hippens) men jag föredrar en bock till mitt skytte. Lycka till med bössan!
Publicerat Juni 4, 201016 yr Som sagt, den bästa bössan är den som passar en och då spelar det ingen roll vad det står på den!(jag började min karriär med en Silma Supreme... ) Även jag har klämt lite på en Benelli (hippens) men jag föredrar en bock till mitt skytte. Lycka till med bössan! aa du skulle allt vilja ha en liten benelli i ditt skåp,erkänn nu!en comfort ist för bock på gåsajakten va va va
Publicerat Juni 4, 201016 yr aa du skulle allt vilja ha en liten benelli i ditt skåp,erkänn nu!en comfort ist för bock på gåsajakten va va va Nop. Inte min pryl alls. Skulle kunna tänka mig en Beretta Extrema 2 som fulväderbössa men å andra sidan är jag vapenvårdsfanatiker så min Browning tål lite vatten.
Publicerat Juni 4, 201016 yr Nop. Inte min pryl alls. Skulle kunna tänka mig en Beretta Extrema 2 som fulväderbössa men å andra sidan är jag vapenvårdsfanatiker så min Browning tål lite vatten. Jag stod o valde mellan min Beretta och en Extrema och jag tyckte den var för lång i lådan. /Lasse
Publicerat Juni 7, 201016 yr tusan! prata med min handläggare nu, tydligen är man långt ner i listan! 3v till innan man får sin nya bössa, måtte djävulen ta alla handläggare!
Publicerat Juni 7, 201016 yr Jag postade in min ansökan idag, med lite tur och allmän flax har jag tillståndet i handen till nästa fredag. /Christian
Publicerat Juni 7, 201016 yr En liten snutt för er med Benelli, fick den hemskickad från kompisarna på Nya Zeeland, de kanske menar något..... Lite lätt ålderstigen video, men ändå. Raggarö
Publicerat Juni 7, 201016 yr Fan.. saknar min gamla Centro. Den hade ett liberalare magasin och var stockat på ett sätt så den var fullkomligt perfekt till såna här lekstugeövningar men lite sämre att jaga med. Comforten är bra på jakt men att leka trickskytte fungerar inte. Hade inte några problem med 5 duvor, hade varit skoj att se hur många man fixat om man haft mer magasinkapacitet! Mvh!
Publicerat Juni 7, 201016 yr Jag postade in min ansökan idag, med lite tur och allmän flax har jag tillståndet i handen till nästa fredag. /Christian Jag lät min vapenhandlare fixa det, miss av mig, helt klart! btw, har varit och smugit på bockarna idag, finns några goingar! ska klippa rävarna till helgen!
Publicerat Juni 7, 201016 yr Jag lät min vapenhandlare fixa det, miss av mig, helt klart! btw, har varit och smugit på bockarna idag, finns några goingar! ska klippa rävarna till helgen! Vapenhandlaren kan inte påskynda en licensansökan. Den dag i månaden du föddes avgör vilken polisstation i ditt län som behandlar ärendet och handläggningstiderna varierar tämligen kraftigt. Köper man vapen hos en vapenhandlare brukar de fixa papperna, speciellt om det är första bössan. Man får räkna med upp till 8+ veckor för en licensansökan, längre om det är den första och de har mycket att göra.
Publicerat Juni 8, 201016 yr Vapenhandlaren kan inte påskynda en licensansökan. Den dag i månaden du föddes avgör vilken polisstation i ditt län som behandlar ärendet och handläggningstiderna varierar tämligen kraftigt.Köper man vapen hos en vapenhandlare brukar de fixa papperna, speciellt om det är första bössan. Man får räkna med upp till 8+ veckor för en licensansökan, längre om det är den första och de har mycket att göra. Det beror ju helt på när på året man köper vapnet. Har det varit i anslutning till vapenauktionerna som jaktbutikerna har i Stockholm kan man gott räkna med 8+ veckor. Kompisen fick vänta 11½. Själv fick jag min på 2 dagar i Stockholm , men då införskaffades bössan i november.
Publicerat Juni 8, 201016 yr Det beror ju helt på när på året man köper vapnet. Har det varit i anslutning till vapenauktionerna som jaktbutikerna har i Stockholm kan man gott räkna med 8+ veckor. Kompisen fick vänta 11½.Själv fick jag min på 2 dagar i Stockholm , men då införskaffades bössan i november. Precis, det kan ju dimpa ner när som helst, förutom första gången, trodde jag skulle få ta bössan med mig hem direkt eftersom jag fick det med min senaste bössa jag köpte där, men icke denna gången, när man verkligen vill det!
Publicerat Juni 17, 201016 yr Precis, det kan ju dimpa ner när som helst, förutom första gången, trodde jag skulle få ta bössan med mig hem direkt eftersom jag fick det med min senaste bössa jag köpte där, men icke denna gången, när man verkligen vill det! 200plugg med min nya benelli idag, härlig bysse, fantastiskt omladdning på den! och som den anlägger sen!! ren kärlek
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Jag dammar av den här tråden nu. Gissa vem som ska lämna licenspapper i morgon...
Publicerat Augusti 29, 201015 yr tackar:) Skönt att någon är på min sida mot marcus.söderlund. han muttrar om bankrånar-vapen varje gång jag träffar honom.
Publicerat Augusti 29, 201015 yr tackar:)Skönt att någon är på min sida mot marcus.söderlund. han muttrar om bankrånar-vapen varje gång jag träffar honom. Har han verkligen talerätt i den saken? Nåja jag vet att det är en bra pang som är skön att skjuta med, räcker inte det? /Christian
Publicerat Augusti 29, 201015 yr För mig räcker det bra. just därför är jag nu snäppet fattigare Man får inte ta det personligt med marcus då han är anti-alla-hagelvapen.
Publicerat September 4, 201015 yr Nu är den rackaren hemma. Har bara testat med full choke på papp för att se hur den tar men det ser bra ut för framtiden. I annat fall petar jag i C-brickan så den blir lite lägre.
Publicerat September 27, 201015 yr Jag är KÄR!!! Va inne i jaktbutiken idag och kände på en comfort i kaliber 20. Helt sjukt underbar pjäs. Så jäkla lätt och smidig, men en lite kortare pipa hade varit ännu finare (66cm gissar jag på att det var). Blir till o börja spara! Tänkte bara säga det
Publicerat September 27, 201015 yr Uff.. kal 20 är ju mysig i största allmänhet.. i Comfortutförande lät jävligt nice! Funderar på en grej.. Fick veta att en extra bakkappa kostar 1300 pix här om dagen.. Undrar om man kan skära av den befintliga och limma i något för att sen smeta ihop bakkappan i förlängt skick? Undrar vad man ska skära med för att få en fin yta som limmet greppar mot? Mvh!
Publicerat September 27, 201015 yr Uff.. kal 20 är ju mysig i största allmänhet.. i Comfortutförande lät jävligt nice!Funderar på en grej.. Fick veta att en extra bakkappa kostar 1300 pix här om dagen.. Undrar om man kan skära av den befintliga och limma i något för att sen smeta ihop bakkappan i förlängt skick? Undrar vad man ska skära med för att få en fin yta som limmet greppar mot? Mvh! Mysig var ordet! Var riktigt sugen på något lättare i morse när jag släpade med mig gåsbulvaner ut än en sportingbock! Ordet skära och bössa tycker jag inte är en mysig kombination. Tänk dig, orginalbakkappan förstörd, då får du ändå köpa en ny, kanske två! Kan du inte plocka bort den helt och limma på något direkt på plasten?
Publicerat November 23, 201015 yr Ikväll skall även jag åka till farbror Polisen och ansäka om licens för en Comfort med 66cm pipa Ska bli VÄLDIGT itnressant att testa denna på ett rådjur inom snar framtid Jag är helt ny på det här med choker och har igår kväll sökt i 2 timmar utan att bli visare om hur det fungerar. För det första, vad är fullchoke? Det andra, hur fungerar benämningarna för 1/2 och 3/4 choke? Vilken skjuter tightare svärm (för något längre håll på tex rådjur? Med min gamla side by side som säker tär 50 år gammal pangade jag ner ett rådjur p åca 35 meter och skotten gick rakt igenom och hyfsat samlat = precis som jag vill ha det på rådjursjakten. Så nu är ju frågan vilken av de 5 tillhörande chokerna man ska ha för att uppnå detta? Det tredje. Jag har bara skjutit skeet med korpen på jobbet (= lånebössa och de hade skott) och vill nu själv börja skjuta lite lerduvor då man ju köpt en fin bössa till det Vad ska man ha för skott som är bra? Vilken choke bör vara optimal? Många frågor från en besvärlig smålänning, men frågar man inget får man inget veta
Publicerat November 23, 201015 yr Ikväll skall även jag åka till farbror Polisen och ansäka om licens för en Comfort med 66cm pipa Ska bli VÄLDIGT itnressant att testa denna på ett rådjur inom snar framtid Jag är helt ny på det här med choker och har igår kväll sökt i 2 timmar utan att bli visare om hur det fungerar. För det första, vad är fullchoke? Det andra, hur fungerar benämningarna för 1/2 och 3/4 choke? Vilken skjuter tightare svärm (för något längre håll på tex rådjur? Med min gamla side by side som säker tär 50 år gammal pangade jag ner ett rådjur p åca 35 meter och skotten gick rakt igenom och hyfsat samlat = precis som jag vill ha det på rådjursjakten. Så nu är ju frågan vilken av de 5 tillhörande chokerna man ska ha för att uppnå detta? Det tredje. Jag har bara skjutit skeet med korpen på jobbet (= lånebössa och de hade skott) och vill nu själv börja skjuta lite lerduvor då man ju köpt en fin bössa till det Vad ska man ha för skott som är bra? Vilken choke bör vara optimal? Många frågor från en besvärlig smålänning, men frågar man inget får man inget veta Chokernas borrningar är följande, den översta är öppnast, den nedernsta är tightast: Cylinder(skeet) Förbättrad cylinder(1/4, improved cylinder) Halv(1/2, Modified cylinder) Trekvart(3/4, Improved modified) Full(1/1) Välj full ckoke för tightast möjliga mönster, men provskjut först så du säkert får ett jämnt mönster, jag har sett att viss ammo ger mycket jämnare träffbild med 3/4 choke i min Comfort. Jag kan dock inte ställa mig bakom hagelskott på rådjur på 35 meter eftersom jag tycker att man bör ha lite mer felmarginal än så. Ta en öppen choke för skeet om du är nybörjare, byt sen till en tightare vid träning så kan du öppna upp igen vid jakt/tävling om du vill. Prova också sökfunktionen här på forumet för mer info.