Publicerat November 1, 200718 yr firefox köp en benelli nova..huvudsaken är att det är en benelli Mvh. stolt benelliägare
Publicerat November 1, 200718 yr *Aj!*Min automat gör sig bäst på kråkor ju men den laddar alltid om ;D Sen hade jag ju en SM-tävling att värma upp till som bekant, har för mej att du var inbjuden som skytt du med men hoppade av... ??? ;D Mvh! Ja, det verkade som den träningen inte gav så mycket ??? :-* Faktum är att jag aldrig fick nån direkt inbjudan, utan bara om jag KUNDE vara intresserad :-*firefox köp en benelli nova..huvudsaken är att det är en benelli Mvh. stolt benelliägare Jo, den finns ju ;D Men blir det nån pump så blir det förmodligen en Winchester 1300 eller en Remington 870. Farsans 870 med Hogue-kolv på sitter som en fläskläpp för mig Får väl se vad det blir, dock blir det KVALITET den gången ;D mvh
Publicerat November 1, 200718 yr dock blir det KVALITET den gången ;D mvh En Benelli Comfort med andra ord ;D ;D 8)
Publicerat November 1, 200718 yr kanske lite ot, men jag tycker beretta urika verkar ruskit spännande faktiskt. Det enda som stör mig är att den inte verkar klara av 24 grammare, är det någon som har någon erfarenhet av denna bössa?
Publicerat November 1, 200718 yr Lyckliga Firefox, Walle snodde just förstaplatsen på min shitlist! En varning dock, tråden heter Benelli Comfort så ngt Urika kräks vill vi inte ha här.. då kommer vemdetnuärsomärmoderator hit och städar ;D Upptäckte precis att jag modererar denna tråd så ta nu och vakta din tunga Walle ;D Mvh!
Publicerat November 1, 200718 yr Ok, det ska inte hända igen (jobbigt med maktgalna moderatorer ;D ;D) Känner mig hedrad av förstplatsen :-*
Publicerat November 1, 200718 yr Sök på forumet, tror det finns ngn tråd om Urikorna redan. Management by fear är min grej ;D Mvh!
Publicerat November 1, 200718 yr En Benelli Comfort med andra ord ;D ;D 8) Näää, tycker att namnet är så fjantigt :-X Dom kunde ju lika gärna döpt den till Benelli Pampers ;D ;D Nej tack! ;D Då går jag hellre runt o drar i spaken på min turkbössa, för DEN är manlig 8) ;D Lyckliga Firefox, Walle snodde just förstaplatsen på min shitlist! Hörru du du > Ta tillbaka det där > ;D ;D ;D mvh
Publicerat November 1, 200718 yr Då går jag hellre runt o drar i spaken på min turkbössa, för DEN är manlig 8) ;D R*nkbössan .... nänänä inte é comforten fjantig...må då vara namnet...men haru´sett comforten...rå som satan...och en killingmachine utan dess like, skulle inte förvåna om det var en tidig prototyp av just comforten som myntade uttrycket "killingmachine".... 8) ;D ;D :-*
Publicerat November 1, 200718 yr Vilken ideè ja nyss fick. Tänk om vi kunde få olika vapenmärken att sponsra en tävling mellan märken. Vilken/-et märke håller längst. Plats? Argentina på duvjakt för där blir de tusentals skott Jag ställer upp som försteskytt för turkbössorna Nä wiskyn är orörd men värktabletterna va stark :
Publicerat November 1, 200718 yr Wow! Vad är det för tablett du käkar ??? ;D Vilken jaktarrangör är bäst.. tar oss till Argentina. Vilket vapenmärke och ffa vilken patrontillverkare har bäst plugg? Fatta, vi skjuter 3000 duvor per skalle och dag gratis! Mvh!
Publicerat November 1, 200718 yr Vid en sådan tävling skulle jag vilja ha en pump iaf, så jag skulle kunna skratta Hippen rakt i ansiktet när han står o skriker "O nej, min blöjbössa är genomskiten!!!! Om jag ändå haft en turkbössa nu ???" Fick tabletter av jimbolo ;D ;D ;D mvh ;D
Publicerat November 1, 200718 yr Firefox.. tog du två röda och en grön tablett nu eller? Har doktorn inte sagt åt dej att bara ta en röd? Är inte helt säker på detta men jag undrar om inte Ivan sköt med Benelli kal 20 när han var i Argentina och jagade..? Såvitt jag förstod så drabbades han inte av några eldavbrott men what tha heck, kör med din repeterautomat ;D Suttit vid datorn precis hela jävla dagen nästan mer eller mindre. Ett längre avbrott för att ringa till polisen och berätta att min ena jycke var på rymmen.. han anträffades på andra sidan byn och pissade på en korgstol hos människorna som tog hand om honom.. där rök en vinare :- Någon som är sugen på en blandras förövrigt? Han ska väck! Ska försöka lägga en tråd i säljes i morgon eller något.. Mvh!
Publicerat November 1, 200718 yr hehe,ja jag sköt med benelli.. Säkert 100vapenfel. Skitbössor,men de duger det är ju automater hade jag haft pump hade jag inte hållit samma klass,man orkar inte helt enkelt Tänk om jag hade haft nått ännu sämre märke..
Publicerat November 1, 200718 yr Firefox.. tog du två röda och en grön tablett nu eller? Har doktorn inte sagt åt dej att bara ta en röd? Är inte helt säker på detta men jag undrar om inte Ivan sköt med Benelli kal 20 när han var i Argentina och jagade..? Såvitt jag förstod så drabbades han inte av några eldavbrott men what tha heck, kör med din repeterautomat ;D Suttit vid datorn precis hela jävla dagen nästan mer eller mindre. Ett längre avbrott för att ringa till polisen och berätta att min ena jycke var på rymmen.. han anträffades på andra sidan byn och pissade på en korgstol hos människorna som tog hand om honom.. där rök en vinare :- Någon som är sugen på en blandras förövrigt? Han ska väck! Ska försöka lägga en tråd i säljes i morgon eller något.. Mvh! Tre piller räcker inte långt, tog en hel burk : ;D Nu till ämnet ;D betvivlar inte en sekund att bennennenneleili gör finfina bössor. Dock kommer det nog aldrig stå en sån i mitt skåp då jag är tämligen övertygad om att jag ska köpa en pump :-* Och då en Remington 870 tror jag... Ingen Nova :-* Men jag hade inga eldavbrott på galgbacken sist, du vet då när du hade bocken ;D(inga vad jag kommer ihåg iaf ??? ;D) Tror inte att far är intresserad av nån mer hund iaf ;D
Publicerat November 2, 200718 yr Har nu sett ett världsrekord bli slaget i skjutna duvor. Argentina med "BENELLI" (m20 tyckte jag dem sa) halvauto , i cal. 12. Strax över 7300 duvor på 13,5h Vilket j..la slitgöra. Inte jakt i mina ögon men kul att se dessa mängder fågel. Att fågeln sen skänks till barnhemmen o behövande, sa dem, gör ju inte saken sämre. Prata me en kompis som just nu väntar hem en "Benelli Comfort" men jag tyckte han la till slutet -ec på sin. E de en annan modell? Kanske jag me drabbas av Benellisjukan i framtiden. Har hört att den e ytterst smittsam ;D ;D ;D
Publicerat November 2, 200718 yr Prata me en kompis som just nu väntar hem en "Benelli Comfort" men jag tyckte han la till slutet -ec på sin.E de en annan modell? Det står på min licens att det är en "comfortec"....men jag tror att det har varit lite förvirring angående namnet när licensen skulle skrivas ...själva konceptet med mjuk bakappa, inlägen i kolven och det mjuka kindstödet heter Comfortec....men bössan heter comfort.... Dock finns det lite olika modeller med tillägget comfortec....t.ex Benelli Super Black Eagle comfortec, eller Benneli Nova comfortec....så han kan ju ha köpt nån annan model med comfortec stock som då har tillägsnamnet comfortec. /Fredde *spekulerar en aning *
Publicerat November 3, 200718 yr PÅ deras hemsida var M2:an också en Comfortech. Men så stog de på Italienska me. Usch, börjar bli så äckligt insatt i ämnet att endast provskjutning kvarstår snart. VA HAR JA GETT MIG IN I. :-[ :-[ :-[
Publicerat November 3, 200718 yr jimbolo.. Betänk att du inte ens provskjutit ännu.. vojne vojne, du har sett ljuset! Bara en tidsfråga ticktackticktack ;D Mvh!
Publicerat December 16, 200718 yr Ticktackticktack... ;D Då så, nu har man två st magasinsrör, orginalet till jakt å det nya utan midja till JAKT... mvh
Publicerat December 16, 200718 yr Wow! Hur fick du tag på det och vad betalade du? Svårt att montera, fattar inte hur jag ska kunna få väck det befintliga... Edit: Raggat runt lite men inte hittat det ostrypta röret.. iofs så spelar det inte så stor roll ärligt talat. Det ostrypta behövs om man ska leka trickskytte men jag vet inte, det är något skumt med kolven på Comforten så jag tycker inte att det fungerar något vidare. Där var Centron jag hade innan grym, perfekt för ruskigt snabba skott och många ;D Är iaf väldigt nyfiken på vart du fick tag på det ostrypta röret? Tror jag fick ngn hänvisning till Thyrefors i Sthlm men den herren aktar jag mej för efter ett antal rätt trista jobb som han gjort. Mvh!
Publicerat December 16, 200718 yr jag har Benelli M2 med 24" pipan och jag tycker att det räcker . Jag är mycket nöjda med min benelli. Ja kan recommendera
Publicerat December 16, 200718 yr Wow! Hur fick du tag på det och vad betalade du?Svårt att montera, fattar inte hur jag ska kunna få väck det befintliga... Mvh! Jag beställde det utav min vapenhandlare, tror dem fixade det ifrån sakosweden, hur som så betala ja nästan 800 riksdaler.. Var lite skeptisk i början, men jag skruvade först av "toppen" på röret så att jag fick ut fjädern å putte in patronstopparn till midjan så att den inte skulle smälta. är iof inte gjord i plast men ändå, Sedan använde jag värmepistolen, se till att hålla bössan med magasinsröret nedåt samtidigt som du värmer för tillslut då ser du att limmet börjar rinna neråt på röret, då nöp jag till med rörtången över midjan å vredtill, med ganska mycket kraft ock, kanske borde värmt mer för att undvika de paret "jack" i orginalröret efter tången, men hoppas det blir snyggt igen efter lite sandpapper å sprej.. EDIT: nu kan jag ju byta rör på två röda ;D, om det nu skulle behövas! hälsningar
Publicerat December 16, 200718 yr Ok.. Känner mej rätt säker på att när Matte Holst tittar in här nästa gång och läser detta så får Walter Borg rätt fort en beställning ;D Mvh!