Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Er hunds senaste framsteg!

Featured Replies

Publicerat

F..n va glad jag är lille krut har gjort 3 klockrena sök det tredje söket la jag lite svårare så jag korsade de gamla spåret men det var inga problem ;D ;D ;D är så j...a nöjd hängde som en trasdocka när han borra ner nosen o gav sig i väg ;D ska träna på o få ner hastigheten på han när han söker.

Tack så ini helvete för alla tipsen jag fått av dig Thomas ska göra dom ändringarna vi prata om ;D ;D ;D

Lägger in en bild med en ny fångad älg klöv som jag släpat i ett snöre o en lång pinne så spåret kom långt i från mina spår.

DSC00675-1.jpg

Mvh.

• Svar 269
  • Visningar 20,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Kul Flex! Lycka till med fortsättningen av träningen! :D

Publicerat

Idag var det dags för taxametern igen.... Släpptes sökte ut hundratalet meter, fick slag reste med lagom väckning och därefter fullt drev! Hörde hunden i drygt en kvart innan det gick ur hörhåll. Från upptaget var hon sedan tillbaka efter 55 min.. Hon har med all säkerhet jagat på en stund till utöver de 15 min till husses stora glädje :) Hon kommer också alltid snabbt tillbaka vilket jag uppskattar!

Grattis ni andra som också börjar skörda resultat!

PS. Imorgon blir det nyårsjakt! Sweet ;)

Publicerat

Kul flex! alltid kul när hunden lyckas med spårandet ;D

gör spåren lite svårare med lite mindre blod i så ska du se att han lugnar ned sig med farten i spårandet ;D det behövde inte jag för min hud var gick lungt från första spåret han gorde ;D

Publicerat

Tackar lsjonsson ;D

Tackar storviltsjägaren jag har inte börjat med blod än men ska göra lite ändringar för o få ner farten på han så får vi se hur det går ;D

Mvh.

Publicerat

blir bra det flex du gorde som jag gorde do mfem första spåren lektemest och kollade hur han var i söken ;D

försök att få tag i en som kan dra klöven medans han går så går du på med krut påengång och då ska du se att det blir fart på han ;D  ;D ;D

Publicerat

Tackar för tipset men jag försöker o få han att inte gå så fort ;D

Mvh.

Publicerat
F..n va glad jag är lille krut har gjort 3 klockrena sök det tredje söket la jag lite svårare så jag korsade de gamla spåret men det var inga problem ;D ;D ;D är så j...a nöjd hängde som en trasdocka när han borra ner nosen o gav sig i väg ;D ska träna på o få ner hastigheten på han när han söker.

Tack så ini helvete för alla tipsen jag fått av dig Thomas ska göra dom ändringarna vi prata om ;D ;D ;D

Lägger in en bild med en ny fångad älg klöv som jag släpat i ett snöre o en lång pinne så spåret kom långt i från mina spår.

DSC00675-1.jpg

Mvh.

tack själv!.. bara glad att kunna hjälpa till!...  ;D

Mvh Mamre!..

Publicerat

Första haren skjuten för beaglen idag.. äntligen.

Publicerat

Nya stövarförvärvet Bamse drev en räv 3,5 timma igår..Andra gången jag släpper honom på räv så de ser bra ut :)

Terriern funkar fint, gör sitt jobb och är världens trevligaste hund. 1.5 år är hon nu så hon har framtiden framförsig.

Har skjutit ungefär 20 grytvilt för henne nu och hon spårar fint. Hon gjorde ett kanonjobb på ett skadeskjutet rådjur i höstas

Publicerat

Det tycks rulla på bra för dig! Kul att nyförvävet visar positiva takter :)

Här är vi synnerligen oeffektiva & har inte fått ner en enda räv hittills den här säsongen vad vi vet. Ett flertal fina drev har vi fått däremot men just nu är det i & ur gryt jag vill ha mina rävar.

Det enda positiva som hänt är väl när äldsta tiken på 8,5 år fick hänga med på sin första "jakt" för en vecka sedan. Hon fick kontakt med en grävling som hon fick jobba på en stund innan vi avbröt. Kanske är det där man har sin nästa stjärna :D;)

Publicerat

De kan ju va julmaten som gör er ineffektiva?  ;)

haha 8,5 år och första jakttillfället hur kan de komma sig?

Publicerat

Grattis till mickel! Kul att det går så bra med hundarna. :D

Publicerat

Ja säkert är det julmaten ;)

Tjaa... jag kom ju själv igång med jakten rätt sent & har hela tiden prioriterat de yngre förmågorna helt enkelt. Men hädanefter får nog tanten hänga med hon också, hon verkar ju onekligen tycka det är kul så :)

Publicerat
Första haren skjuten för beaglen idag.. äntligen.

fan va kul!.. MEGA grattis till er!..

Mvh Mamre!..

Publicerat
Ja säkert är det julmaten ;)

Tjaa... jag kom ju själv igång med jakten rätt sent & har hela tiden prioriterat de yngre förmågorna helt enkelt. Men hädanefter får nog tanten hänga med hon också, hon verkar ju onekligen tycka det är kul så :)

okej jag förstår..du får ju ta igen all jakt du missat nu då :)

Publicerat

Jobb och skola har denna sässongen satt käppar i hjulen för jakten. >:(

Samt att min hund har dragits med en halsinfektion som inte velat ge sig. Men under julledigheten så fick det bära ut i markerna för kortare släpp på mellan 1 och 1½ timme per jakt dag.

Och vilket vilja och energi det finns i hunden. Turligt nog så har passkyttarna stått på rätt ställen också.

En kompis började dagen innan julafton med att skjuta sitt första rådjur och detta för kip, ett minne för livet för honom.bjorn.jpg

Efter detta har det bara rullat på och vi gick inte hem tomhänta en enda jaktdag av fem möjliga.

Drevtiderna har ökat något sedan förra sässongen och ligger nu på dryga 5 minuter uppmot 10 i täckt terräng. Men om det går ut över öppna ytor släpper han snabbare.

Har skivit om julens jakter i dagboken på kips hemsida om någon skulle vara intresserad. http://medlem.spray.se/monsterkip

//Johan

en lycklig husse

Publicerat

;D kul!.. grattis på dej/er!.....

Mvh Mamre!..

Publicerat

Idag sköt jag 2:a rådjuret för min tysk, drevet varade i 10 minuter. Jag visslade fast bocken på ca 40 meter (kula), den gjorde ett rejält hopp och gick iväg ungefär 20 meter.

Lite bilder på skottplatsen & rådjuret, tyvär dog batteriet i mobilen så hunden klarade sig från fotograferingen.

Ska man ha skrothund, ska man ha köttorgel(drilling) ;)

Publicerat

Gött å se att de går bra i markerna ;) Grattis till bra hundarbeten!!

Själv skall man ut med taxametern imorgon och har garderat med skyttar... Kan bli bra :)

/Kristian