Publicerat April 28, 20251 yr 15 hours ago calle sa: Har en Devalt. Tycker den funkar ok Har du någon känsla för batteritid? Hur länge räcker ett batteri om man går och stamkvistar ungskog med kanske 6-8 pekfingertjocka grenkap per stam?
Publicerat April 28, 20251 yr 2 hours ago Mad Mike sa: Har du någon känsla för batteritid? Hur länge räcker ett batteri om man går och stamkvistar ungskog med kanske 6-8 pekfingertjocka grenkap per stam? Det måste väl ändå bero på hur pass tjocka fingrar man har? Shit vad jag surfar runt och pajjar trådar nu.. skärpning!
Publicerat April 28, 20251 yr 2 hours ago Hipshot sa: Det måste väl ändå bero på hur pass tjocka fingrar man har? Shit vad jag surfar runt och pajjar trådar nu.. skärpning! Du behöver uppenbarligen lite Mike och Ken1 tid för seriös munhuggning! Ser framför mig hur vi börjar dagen med lite (skratt) måsskytte för att övergå till att rycka upp gös yngel på löpande band! Sen är du nog botad lång tid framöver Just de ja! Vi avslutar med ett dopp i poolen!!
Publicerat April 28, 20251 yr 1 hour ago Mad Mike sa: Du behöver uppenbarligen lite Mike och Ken1 tid för seriös munhuggning! Ser framför mig hur vi börjar dagen med lite (skratt) måsskytte för att övergå till att rycka upp gös yngel på löpande band! Sen är du nog botad lång tid framöver Just de ja! Vi avslutar med ett dopp i poolen!! Det där lät kul! Märkligt nog så har inte flygråttorna invaderat Väddö riktigt ännu, surrade med Fredrik igår. Och båten är inte i skick (fiskegrejerna under takboxen) så det blir till att avvakta. Men jag är på så fort det låter sig göras!!
Publicerat April 28, 20251 yr 9 hours ago Mad Mike sa: Har du någon känsla för batteritid? Hur länge räcker ett batteri om man går och stamkvistar ungskog med kanske 6-8 pekfingertjocka grenkap per stam? Jag har mest kört grövre grenar.. För att jämföra med kroppsdelar handled 😅 å då drar det ju en del.. sen har jag rätt många batterier. Har en del devalt maskiner. Därför jag valde det märket. Jag ska köra lite i veckan å kan återkomma om vad jag tror
Publicerat Maj 21, 20251 yr Mike.. Fick väck en del skit från garaget, flyttat takboxen.. nedan är aktuell uppställning avseende tråden:
Publicerat Maj 21, 20251 yr På 2025-04-07 at 10:40 Mad Mike sa: Vi kan byta, du kan få min qvarna 346 mot din jonsered Se nu ovan om det är ngt relevant för bytet.. Men jag ska i ärlighetens namn inte tvinga dej att stå för något här. Det finns ett läckage i burken för kedjeolja, inte brytt mej om att försöka hitta det. Ngt knas är det iaf så det känns inte sjysst att försöka byta bort den..
Publicerat Juni 1, 20251 yr Och dåren avser klyva med yxa? En sån här el/hydraul klyv är inte överdrivet dyr..
Publicerat Juni 1, 20251 yr 6 minutes ago, Hipshot said: Och dåren avser klyva med yxa? En sån här el/hydraul klyv är inte överdrivet dyr.. Min är nu till salu pga lämnat pellets/ved eldning och installerat BVP
Publicerat Juni 1, 20251 yr 23 minutes ago tecno sa: Min är nu till salu pga lämnat pellets/ved eldning och installerat BVP Skriv vad den kostar och vem som har gjort den 😉
Publicerat Juni 1, 20251 yr 54 minutes ago, Dansken said: Skriv vad den kostar och vem som har gjort den 😉 Kommer bild i säljes
Publicerat Juni 1, 20251 yr 1 hour ago Hipshot sa: Och dåren avser klyva med yxa? En sån här el/hydraul klyv är inte överdrivet dyr.. hydraulklyv! Bild kommer så småningom.
Publicerat Juni 1, 20251 yr 3 hours ago Mad Mike sa: Nu är det bara klyvning kvar Färdig kapat här med, bara spräckningen kvar.. Det redskapet syns i vänsterkant..
Publicerat Juni 1, 20251 yr 1 hour ago Galne sa: Färdig kapat här med, bara spräckningen kvar.. Det redskapet syns i vänsterkant.. Snyggt!
Publicerat Juni 2, 20251 yr Detta är en populär post. Lass nr 3 hemma på gården & kapning och klyvning har börjat. Blir att försöka få ihop ca 8-10 kubik.
Publicerat Juni 2, 20251 yr Snackade med några danska bekanta nu i helgen. De hade, under den senaste månaden, fått ved, yxor och andra verktyg stulna från sin gård som ligger lite avsides i en grannby. Trodde vedstölder var något som hörde till historien, i anslutning till den första elprischocken efter Rysslands invasion av Ukraina. Håller det för sannolikt att kamerabevakning och vägbommar kommer att bli mer vanligt förekommande i närområdet i framtiden... MVH Alias
Publicerat Juni 2, 20251 yr 1 hour ago alias sa: Snackade med några danska bekanta nu i helgen. De hade, under den senaste månaden, fått ved, yxor och andra verktyg stulna från sin gård som ligger lite avsides i en grannby. Trodde vedstölder var något som hörde till historien, i anslutning till den första elprischocken efter Rysslands invasion av Ukraina. Håller det för sannolikt att kamerabevakning och vägbommar kommer att bli mer vanligt förekommande i närområdet i framtiden... MVH Alias Inte ovanligt att det försvinner ett och annat lastbils lass i samband med virkes transporter, ju fräckare någon är ju mindre misstänkt..
Publicerat Juni 2, 20251 yr 53 minutes ago Galne sa: Inte ovanligt att det försvinner ett och annat lastbils lass i samband med virkes transporter, ju fräckare någon är ju mindre misstänkt.. Nä, i det sammanhanget har det nog hänt att det förekommit ett visst "svinn". Nu var det kapad ved som låg inne på logen som stals. MVH Alias
Publicerat Juni 2, 20251 yr 1 minute ago alias sa: Nä, i det sammanhanget har det nog hänt att det förekommit ett visst "svinn". Nu var det kapad ved som låg inne på logen som stals. MVH Alias Då har man fasen ansträngt sig för och själa… 😱
Publicerat Juni 5, 20251 yr Jag har fått ihop ca 40 kubik utan att ha varit i skogen😎 "Vi vill inte se dig stappla omkring......" Snälla grannar och kompisar har svängt upp och lastat av stockar, mycket grovt men även sådant som passat i vedmaskinen. På sjukbänken: Dolmar 112, Jonsered 410 och Jonsered 420 (Jonseredarna eftersöker mig👽) Raggarö
Publicerat Juni 7, 20251 yr Detta är en populär post. På 2025-06-01 at 13:37 Hipshot sa: Och dåren avser klyva med yxa? En sån här el/hydraul klyv är inte överdrivet dyr.. Färdigklyvet!
Publicerat Juni 16, 20251 yr Et tips till er som håller på med motorsågar. psacution.se har några cylinderkit till Husqvarna och Stihl ute nu. https://psauction.se/item/view/1309478/cylinderkit-husqvarna-jonsered-motorsag-39mm
Publicerat Juli 13, 20251 yr Detta är en populär post. Inte direkt kopplat till ved men köpte en ryobi batteridriven stångsåg igår och måste erkänna att jag är imponerad över något med kedja som inte är bensindrivet! Bra fart på kedjan, stark motor och riktigt bra batteritid!
Publicerat Juli 27, 20251 yr På 2025-07-13 at 10:00 Mad Mike sa: Inte direkt kopplat till ved men köpte en ryobi batteridriven stångsåg igår och måste erkänna att jag är imponerad över något med kedja som inte är bensindrivet! Bra fart på kedjan, stark motor och riktigt bra batteritid! Jag är oxå imponerad av min stångsåg (inga batterier), ett Traderaköp jag inte ångrar. AMA MC 350 med många förlängningsbitar..... https://www.bricoutensili.com/en/ama-spare-parts/14351-ama-spare-parts-for-engine-unit-multicutter-mc-3503-84911.html Raggarö