Publicerat Mars 11, 20251 yr 1 hour ago Raggarö sa: Usch, jag blev med en Jonsered 2045 🤢☠️. Det som var smart konstruerat på Dolmar 401 har istället någon med studielån, utan praktik, i blindo fört en mus över datorn utan att tänka på kommande reparationer..... Nåja, nog gnällt, det blir såg av detta också (efter en rad hjärnblödningar). Raggarö Jag anar en viss bitterhet Kontrar med att jag köpt ytterligare en trevlig jonsered till min barnaskara
Publicerat Mars 11, 20251 yr Håller på med lite motormanuell gallring. Fick igår möjlighet att låna en HVA 550 XPG MK II. Helt klart bra klipp i den sågen! 👍 MVH Alias
Publicerat Mars 11, 20251 yr 7 hours ago alias sa: Håller på med lite motormanuell gallring. Fick igår möjlighet att låna en HVA 550 XPG MK II. Helt klart bra klipp i den sågen! 👍 MVH Alias Mer drag i Mk I, men det var även dess nackdel då den inte riktigt tålde det! Men de är helt klart mycket trevliga sågar!!
Publicerat Mars 11, 20251 yr 10 hours ago Mad Mike sa: Jag anar en viss bitterhet Kontrar med att jag köpt ytterligare en trevlig jonsered till min barnaskara Inte bitterhet, mer dålig erfarenhet.... Jag gör sammalunda, sonen får överta Jonseredarna, så får jag det tvivelaktiga nöjet att brottas med eländet då det kraschar igen....🙄 Evighetsgarantin kan vara en börda. Raggarö
Publicerat Mars 11, 20251 yr 14 minutes ago Raggarö sa: Inte bitterhet, mer dålig erfarenhet.... Jag gör sammalunda, sonen får överta Jonseredarna, så får jag det tvivelaktiga nöjet att brottas med eländet då det kraschar igen....🙄 Evighetsgarantin kan vara en börda. Raggarö Hmmm evighetsgaranti! Om du vill ha en son till med många jonsered är jag öppen för adoption
Publicerat Mars 11, 20251 yr 6 hours ago Galne sa: Mer drag i Mk I, men det var även dess nackdel då den inte riktigt tålde det! Men de är helt klart mycket trevliga sågar!! Jag tycker allt att MK II:an var rappare än MK I:an jag använder vanligtvis, men MK II:an är ju lite större och lite tyngre också. MK I:orna har ju haft en design som samlar mycket spån runt kylflänsarna på cylindern och riskerar att gå ohälsosamt varma. Jag är tämligen säker på att plastkåpan inte ska bli så här bubblig (bild på en skuren MK I:a): MVH Alias
Publicerat Mars 12, 20251 yr Detta är en populär post. @Dansken har sin bössa på stubbe, vi borde inte vara ett dugg sämre och borde ha såg på stubbe! Så fort jag få hem min nya jonsered kommer den förevigas på stubbe till @Raggarö stora glädje From nu borde detta bli standard!
Publicerat Mars 12, 20251 yr Detta är en populär post. Ojojoj! Precis hämtat min andra jonsered och vad är då bättre än....tada!
Publicerat Mars 13, 20251 yr Författare 32 minutes ago Mad Mike sa: Jaha? Vart är flaggskeppet? 2253:an? Vilade idag 😃
Publicerat Mars 14, 20251 yr Författare 21 hours ago Mad Mike sa: Jaha? Vart är flaggskeppet? 2253:an? Okej då
Publicerat Mars 16, 20251 yr På 2025-03-11 at 05:41 Raggarö sa: Usch, jag blev med en Jonsered 2045 🤢☠️. Det som var smart konstruerat på Dolmar 401 har istället någon med studielån, utan praktik, i blindo fört en mus över datorn utan att tänka på kommande reparationer..... Nåja, nog gnällt, det blir såg av detta också (efter en rad hjärnblödningar). Raggarö Nu ska jag vara helt ärlig, de upptäckta felen på denna såg (trasiga slangar och andra förbrukningsartiklar) har kunnat uppstå på vilken annan såg som helst, dock inte gasvajerslitage och det faktum att demontering/montering av förgasare helst bör utföras av ett banjospelande fruntimmer från Appalacherna. (små händer och sex fingrar)🖐️ Vi får se om jag kommer i hamn med denna såg...... Raggarö
Publicerat Mars 16, 20251 yr Favorit sågen i kvällsljuset efter en hård dag i skogen!! Stora reservsågen som tas till när det är lite extra GROVT!
Publicerat Mars 16, 20251 yr 5 minutes ago Galne sa: Favorit sågen i kvällsljuset efter en hård dag i skogen!! Stora reservsågen som tas till när det är lite extra GROVT! 361:an är hyllad som en av stihls bästa sågar ever
Publicerat Mars 17, 20251 yr Detta är en populär post. Nu får väl skogssäsongen ses som klar, ja om inte moder jord har andra planer förstås!! Ett litet hygge på 0,3ha som det sen ska tas grus från och byggas skogsväg med, samt en vändplan på hygget..
Publicerat Mars 21, 20251 yr Detta är en populär post. Såg på stubbe. Eller nja men nästan iaf. Ni får ursäkta snittet men 2240:an mötte sin överman med denna grova björk som va rejält tung redan i stammen. Gick bra jäkla tungt😁
Publicerat Mars 22, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Då var 28-29 års ved intravad. Bara att börja med 30-31 😆😆😆