Publicerat Februari 20, 20251 yr I dag blev det ett litet gym pass med Husqvarnan, för att reda upp efter andra.... Men sol, -2 grader och lugnt, så synd och klaga egentligen.
Publicerat Februari 21, 20251 yr 1 hour ago Mad Mike sa: A new toy! Uj en så där Easy2Start=läskig startapparat, men säkert god såg. Lite för mycket vitt för min smak bara.. Granngården säljer ut alla Stihl om man letar lite tillbehör mm..
Publicerat Februari 21, 20251 yr Detta är en populär post. 18 minutes ago Galne sa: Uj en så där Easy2Start=läskig startapparat, men säkert god såg. Lite för mycket vitt för min smak bara.. Granngården säljer ut alla Stihl om man letar lite tillbehör mm.. vi testar med en ny bild på såggarderoben, här borde det finnas något som funkar för allas smaker!
Publicerat Februari 21, 20251 yr Hade en liten McCullock i många år. Den fiskade jag upp ur en container när en granne skulle flytta. Han sa den inte gick- så jag tog den hem för en "okulärbesiktning"- jag tror inte det var en enda gänga på hela maskin han inte hade dragit sönder. Skar nya gängor (större) och svarvade nya skruvar. Fixade, trixade och köpte en ny kedja. Hade den till passröjning och ved i jaktkojan och den låg i lådan på flaket på gamla pick-up'en och den startade alltid. Krysset tog den med sig när hon flyttade och jag unnade mig en NY Stiga - den fan kräver mycket kärlek och övertalning för att öht starta.... Sånna som jag ska bara ha gammalt skit
Publicerat Februari 21, 20251 yr 59 minutes ago Mad Mike sa: vi testar med en ny bild på såggarderoben, här borde det finnas något som funkar för allas smaker! Sitter på jobbet så ont om bilder men: Husqvarna 242XPG Husqvarna 346XPG Husqvarna 550XPG Stihl MS-361 (fick den av en rörmokare på jobbet som sa att det var fel på den, men inte märkt något) Finns även en Stihl MS-192 som är pappas gamla som är lite rep-objekt, den varvar lite konstigt om man vrider sågkroppen. Bytt packboxar men det är något annat.. Primärt jobbar 550´n och 361 är reserv numer..
Publicerat Februari 21, 20251 yr Detta är en populär post. Jag agerade klätterapa med motorsåg igår. En bok av den större storleken blåste ner i höstas och nu när det är fruset tillräckligt för att bära skotaren tog jag tag i att få bort den. Självklart träffade kronan ett tak när den blåste ner så det finns mer att göra, men två skotare senare så var det mesta borta.
Publicerat Februari 21, 20251 yr Författare 32 minutes ago kkjon sa: Jag agerade klätterapa med motorsåg igår. En bok av den större storleken blåste ner i höstas och nu när det är fruset tillräckligt för att bära skotaren tog jag tag i att få bort den. Självklart träffade kronan ett tak när den blåste ner så det finns mer att göra, men två skotare senare så var det mesta borta. Mycket ved i den 👍👍👍
Publicerat Februari 22, 20251 yr 9 hours ago Ken1 sa: Mycket ved i den 👍👍👍 Japp, men den här blir till flis. Toppen och grenarna hamnar i våran panna och allt grövre kommer nog värma Skara i framtiden.
Publicerat Februari 22, 20251 yr 18 hours ago Mad Mike sa: vi testar med en ny bild på såggarderoben, här borde det finnas något som funkar för allas smaker! Jäklar va korta svärd. Antar att de motsvarar utrustningen hos ägaren
Publicerat Februari 22, 20251 yr 1 hour ago exabit sa: Jäklar va korta svärd. Antar att de motsvarar utrustningen hos ägaren Du vet...Det är inte längden som är avgörande utan tekniken
Publicerat Februari 22, 20251 yr 20 hours ago Galne sa: Uj en så där Easy2Start=läskig startapparat, men säkert god såg. Lite för mycket vitt för min smak bara.. Granngården säljer ut alla Stihl om man letar lite tillbehör mm.. Det var just easy starten jag var nyfiken på (och alla andra genialiska stihllösningar med för den delen) men den startapparaten var en ren fröjd att jobba med
Publicerat Februari 22, 20251 yr 14 minutes ago Mad Mike sa: Det var just easy starten jag var nyfiken på (och alla andra genialiska stihllösningar med för den delen) men den startapparaten var en ren fröjd att jobba med Jo den är smidig, mest lite läskig de gånger jag provat den. Dra ut snöret sakta och när du släpper det så startar den!! Lite avigt så att säga..
Publicerat Februari 22, 20251 yr Undrar hur mycket effekt det är i min Jonsered? Det är en helt brutal skillnad mellan Sthllen och den andra iaf.. Jonsereden är dock ett tungt as men river fint..
Publicerat Februari 22, 20251 yr 41 minutes ago Hipshot sa: Undrar hur mycket effekt det är i min Jonsered? Det är en helt brutal skillnad mellan Sthllen och den andra iaf.. Jonsereden är dock ett tungt as men river fint.. Vad heter den? Beror på bla motorstorlek, både min jonsered och husqvarnan är 45 kubikare men jonsereden har bättre bottendriv-sällan kedjan nyper hur mycket man än trycker på. Min stihl är en 35 kubikare, lättare och vassare men inte för den grova veden.
Publicerat Februari 22, 20251 yr 25 minutes ago Mad Mike sa: Vad heter den? Beror på bla motorstorlek, både min jonsered och husqvarnan är 45 kubikare men jonsereden har bättre bottendriv-sällan kedjan nyper hur mycket man än trycker på. Min stihl är en 35 kubikare, lättare och vassare men inte för den grova veden. Gick ut o skulle ta en bild.. insåg att den stora sågen var begravd av prylar från far så jag vet inte vad det kan vara 😏
Publicerat Februari 22, 20251 yr 2 minutes ago Hipshot sa: Gick ut o skulle ta en bild.. insåg att den stora sågen var begravd av prylar från far så jag vet inte vad det kan vara 😏 Du är lika ordningsam som jag ser jag😁
Publicerat Februari 22, 20251 yr "Djävulssågen från helvetet" a.k.a. Stihl 021 har mött exorcisternas exorcist.....Sonen får tillbaka sin nostalgisåg😎 Denna såg har det bytts en massa prylar på bl.a tändspole, membran och slangar. Nu bytte jag förgasare till en piratförgasare från Kinesien, originalförgasaren (med ny reparationssats) döptes raskt till Lipton då den varit i och ur ultraljudstvätten otaliga gånger - Kinesförgasaren gjorde däremot susen och sågen har nu bytt kön (från hon till han eller den) och går som en klocka🕵️♂️🤣🤪 Raggarö
Publicerat Februari 22, 20251 yr Stihl 171 är en hobbysåg 30 kubik så jag förstår att jonsereden är kraftfull Sthlen får dock bra betyg av sina användare, enkel konstruktion- funkar jämt.
Publicerat Februari 22, 20251 yr Ja den verkar fungera väl.. Jonsereden är en "proffssåg" har jag fått till mej.. Går som fan när den går, sist jag försökte starta den så gick den inte. Förmodar att den legat konstigt och olja o bensin runnit in där det inte ska vara. Vi får se till våren när/om jag lyckas rensa fram den vad det är för ngt? Har för mej att jag sett ett två-ställigt nr där det första ev kan vara 65 men det är rejält fritt ur minnet.
Publicerat Februari 22, 20251 yr 32 minutes ago Hipshot sa: Ja den verkar fungera väl.. Jonsereden är en "proffssåg" har jag fått till mej.. Går som fan när den går, sist jag försökte starta den så gick den inte. Förmodar att den legat konstigt och olja o bensin runnit in där det inte ska vara. Vi får se till våren när/om jag lyckas rensa fram den vad det är för ngt? Har för mej att jag sett ett två-ställigt nr där det första ev kan vara 65 men det är rejält fritt ur minnet. Men...plocka fram den då! Hur svårt kan det vara Är den en 2065 är det ett monster! a beast!
Publicerat Februari 22, 20251 yr 1 minute ago Mad Mike sa: Men...plocka fram den då! Hur svårt kan det vara Är den en 2065 är det ett monster! a beast! Tror fan det är just det! Men fatta, jag måste lyfta på en takbox och flytta den till en plats som inte finns.. och samtidigt undvika att tappa den på div konst (tavlor låter kanske mindre pretantiöst) som inte får gå sönder.. Sen är det bara att flytta på resten av junket inkl hela vinterfiskeutrustningen. Kan vi inte bara för enkelheten säga att den heter 2065?
Publicerat Februari 22, 20251 yr Författare 40 minutes ago Hipshot sa: Tror fan det är just det! Men fatta, jag måste lyfta på en takbox och flytta den till en plats som inte finns.. och samtidigt undvika att tappa den på div konst (tavlor låter kanske mindre pretantiöst) som inte får gå sönder.. Sen är det bara att flytta på resten av junket inkl hela vinterfiskeutrustningen. Kan vi inte bara för enkelheten säga att den heter 2065? Nope!!! Jag har en 2253 vill veta vad du har 👍🫣👍🫣
Publicerat Februari 22, 20251 yr 2 hours ago Ken1 sa: Nope!!! Jag har en 2253 vill veta vad du har 👍🫣👍🫣 Han orkar inte...tror vi behöver ringa Madde för att något ska hända