Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Minkjakt.....

Featured Replies

Publicerat
Märkväl att det står i stadgarna, hona som åtföljs av ungar får inte dödas vanligtvis, ungarna får då enligt lagen dödas..?Kan även nämna att dessa bilder är tagna under ett forskningsprojekt, vårt team har fått fria händer vad som gäller dödandet av mink på naturskyddsområde..

Ja, som sag tolkar lagen så borde ju ungar vara lovigt byte även under denna tid  ???  Svårt dock at kontrollera då man använder slagfällor...

Och ja, misstänkte nästan att Ni har "specialtillstånd"... Undrade bara...  ;D ;) ;)

• Svar 162
  • Visningar 27,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Jo, finhunter jag skulle bara vilja veta om nån i kemi/torneå trakten säljer fär dit har vi ju bara ett stenkast men alla jaktbutikers hemsidor är lite knepiga att läsa...språket ....

Men kolla gärna pris rent allmänt.....

Publicerat

Har förresten provat med Hawbakers Lure(lockmedel) men inte märkt nån skilland.

Hade tänkt lämna en liten hink med små träfiberskivor(porös) till nån farmare att sätta under några löphonors burar och sen förvara bitarna i frysen i väntan på utsättning.

Publicerat
Men kolla gärna pris rent allmänt.....

Ca. 200 Kr/ st kostar dom här i Finland...  :)

Publicerat

Det är då själve F...n dom går på 60 dollar för ett dussin i staterna.........kan ingen simma över och hämta.....

Har försökt beställa men det skiter sig på frakten.....

Publicerat

12 € styck för Duke (modell conibear)...

Publicerat
Det är då själve F...n dom går på 60 dollar för ett dussin i staterna.........kan ingen simma över och hämta.....

Har försökt beställa men det skiter sig på frakten.....

Varifrån nånstans har du provat beställa?

Publicerat

Ja jag fattar inte hur man infogar länkar men....

The snare shop

Adirondack outdoor

R-P Outdoors

Är några.......

Det ska tydligen vara med dubbla fjädrar som jag ser på bilderna att ni också använder.

Publicerat

Letar också efter billiga slagfällor... i Vasa finns det för ca 20-22 € st... men jag undrar om det finns att beställas billigare någonstans här i Finland? för det blir ju fort till en förmögenhet om man vill ha en 5-6 fällor...

Publicerat
... för det blir ju fort till en förmögenhet om man vill ha en 5-6 fällor...

Kräv att jaktklubben köper in X antal fällor som får användas av medlemmarna....så svider det inte i den egna plånboken i.a.f..  :)

Publicerat

joo.. det är en möjlighet...  :)

Publicerat

Finns Conibear fällor, mm på ebay för den som är intresserad...

• 1 month later...
Publicerat

Fick hem några små #120, om det är nån som vill köpa kostar dom 200 kr.....fick betala tull och en djävla frakt....

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Minkjakten är nedlagd...............har satt ut fällor istället :)

4st fällor ute hittils men håller på att skaffa fler.

Några ska sättas ut som mårdfällor til vintern.

Det är skoj med fällfångst, hoppas det ger resultat på sjöfåglarna och fisken i framtiden.

/ Andreas

• 4 weeks later...
Publicerat

Jeg jakter mink med foxterrier , meget effektivt. Har  fått 23 stykker siden juli / august.

Ta en titt på sluttstykke.com hvordan vi Norbaggare jakter disse illeluktene pelsdottene ;D

Publicerat
Jeg jakter mink med foxterrier , meget effektivt. Har  fått 23 stykker siden juli / august.

Ta en titt på sluttstykke.com hvordan vi Norbaggare jakter disse illeluktene pelsdottene ;D

Jag skulle nog föredra erat sätt att jaga mink....fällor är måttligt skoj.Har jag tid nån gång så

vore det skoj att komma över och prova.

Publicerat

Du vil være hjertelig velkommen kettukiller , hadde forresten vært kul å se din Finskstøver på reven her også.

Publicerat
Du vil være hjertelig velkommen kettukiller , hadde forresten vært kul å se din Finskstøver på reven her også.

Ja, vem vet...man kanske kan ta sig lite tid att jaga räv i Norge oxå...Har ju förstått att ni har en ganska så tuff terräng

på dina områden...men det är ju alltid kul att prova på nya saker(som flickan sa).

Har ni gott om räv på dina marker?

Publicerat

Mange av terrengene er veldig bratt , men det finnes alle typer terreng. For 2 år siden var det bra med rev , i fjor var det mindre bra og i år ser det bra ut. Kanskje vi kan finne en Norsk dame til deg også , en som tilfredstiller dine krav ;D ;D ;D

Publicerat
Mange av terrengene er veldig bratt , men det finnes alle typer terreng. For 2 år siden var det bra med rev , i fjor var det mindre bra og i år ser det bra ut. Kanskje vi kan finne en Norsk dame til deg også , en som tilfredstiller dine krav ;D ;D ;D

Finns det såna damer i Norge?? Norska tjejer brukar ju vara rätt så snygga...så visst tusan ställer jag upp på detta...hitta bara ett bra exemplar så ska jag ge henne en chans... :)

Vi får se hur det ser ut senare under säsongen, är ganska fullbokad nu ett tag framöver, men det vore ju kul att prova på ialla fall.

Publicerat
Finns det såna damer i Norge?? Norska tjejer brukar ju vara rätt så snygga...så visst tusan ställer jag upp på detta...hitta bara ett bra exemplar så ska jag ge henne en chans... :)

Vi får se hur det ser ut senare under säsongen, är ganska fullbokad nu ett tag framöver, men det vore ju kul att prova på ialla fall.

Fullbokad med damer...elller ??? ;)
Publicerat
Fullbokad med damer...elller ??? ;)

Haha...nä tusan heller...om de ändå vore så väl. Fullbokat för jakt&jobb..så de vete tusan om man har

tid för damer egentligen...men....det kommer väl säkert nån köldknäpp till vintern...då skulle man

ju kanske kunna få tid för dom oxå...

• 4 weeks later...
Publicerat

Jagar mink med borderterrier. Föredrar det framför fällor. Jagar främst på skären i norra Vättern. Tycker det är rätt gott om mink på fågelskär och kobbar i sjön med andra ord en nyttig viltvårdsinsats.

• 3 weeks later...
Publicerat

När jag var ut och kollade spår i gårkväll...hittade jag då en mycket färskt minkspår vid en mindre bäck.Minken hade sprungit av och an i bäcken...jag hämtade då en minkfälla och gillrade den vid bäcken (agnade med kokt älgkött) .I morse då jag åkte och kollade fällan så hade minkhonan låtit lura sig...  ;)  :D ... två bilder från fångstplatsen...  :D

post-438-1134145918_thumb.jpg

post-22-1134145918_thumb.jpg