Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Minkjakt.....

Featured Replies

Publicerat

Grattis grattis!

• Svar 162
  • Visningar 27,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Fick idag ännu en mink på samma ställe i samma fälla ...  ;) Otroligt...  :D

post-438-1134214340_thumb.jpg

post-22-1134214340_thumb.jpg

Publicerat

Grattis!! :D Härligt...

Publicerat
Grattis!! :D Härligt...
Tackar ! Sällan man får två minkar på två dagar i samma fälla.  :D
Publicerat

vad är det bästa att agna fällan med för minkfångst?

Publicerat
vad är det bästa att agna fällan med för minkfångst?
Fisk...t.e.x strömming brukar funka bra... men minkar är så nyfikna så jag tror att det inte spelar så stor roll vad man agnar med.Nu sist agnade jag med en bit kokt älgkött och bättre kunde det inte funka.  ;)
Publicerat

Åkte i eftermiddag ut med mina hundar...tänkte stövarn skulle få jaga räv...men först hittade dom en mink under en rot på ett vindfall...bilderna talar sitt tydliga språk.  ;) dom fick minken ganska lätt...efteråt började ungstövarn driva räven...jag såg räven en gång men att ha två terrier med sig på rävpass fungerar inget vidare... :D  annars hade jag fått räven.  ;)

post-438-1134314558_thumb.jpg

post-22-1134314558_thumb.jpg

post-22-1134314559_thumb.jpg

Publicerat
Åkte i eftermiddag ut med mina hundar...tänkte stövarn skulle få jaga räv...men först hittade dom en mink under en rot på ett vindfall...bilderna talar sitt tydliga språk.  ;) dom fick minken ganska lätt...efteråt började ungstövarn driva räven...jag såg räven en gång men att ha två terrier med sig på rävpass fungerar inget vidare... :D  annars hade jag fått räven.  ;)

Åhh..det är sådär minkjakt ska se ut...inte nå fällor å elände ;)

En annan har fördrivit dagen med att döma jaktprov....blev 1:a pris på räv...

Publicerat

Håller med mink jagas bäst med hjälp av hund ;)Suget efter en finskstövare blir ännu större efter sådana där bilder. Nej till nästa höst måste nog terrierna få sällskap avr en finskstövare. Vore nöjd bara den driver räv men är den även intresserad av mink vore det desto bättre :)

Publicerat
Håller med mink jagas bäst med hjälp av hund ;)
Kanske inte effektivast med hund...men kul både för hundarna och mig.  ;)  :D
Publicerat

Hallååååå alla minkjägare...nu lönar det sig att jaga mink...såg just på minkskinnspriser från köpenhamns skinnauktioner och priserna bara stiiiiiiiger...Tex. Svartminkhane=56 euro/st  :o  ...  :D  :D  :D

Publicerat
Hallååååå alla minkjägare...nu lönar det sig att jaga mink...såg just på minkskinnspriser från köpenhamns skinnauktioner och priserna bara stiiiiiiiger...Tex. Svartminkhane=56 euro/st  :o  ...  :D  :D  :D

O fy tusan....de va inte illa alls. Tänk om priset på rödräv varit i den klassen...Då skulle jag byta bil :D :D

Publicerat

Er villminken betalt like mye eller ?

Mine minker bruker ikke være så mye å samle på etter at terrieren er ferdig med dem ;D

Har nettopp talt over , har felt 82 mink for terrieren............82x56 euro = 4592 Euro ;D ;D ;D - pelsskader fra terriertender =  ???

Men omsatt i moro for husse ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat
Er villminken betalt like mye eller ?

Mine minker bruker ikke være så mye å samle på etter at terrieren er ferdig med dem ;D

Har nettopp talt over , har felt 82 mink for terrieren............82x56 euro = 4592 Euro ;D ;D ;D - pelsskader fra terriertender =  ???

Men omsatt i moro for husse ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nääe!! kanske inte vilda... fångade...skjutna... ihjäl bitna minkar är såååå dyra...men är skinnet bra så borde ju det kosta en bra slant...för minkskinn har inte varit så dyra som nu på flera år.  ;) Ps. och jag som redan har 9 st fina minkskinn... 9x 50=....  ;)    :D
Publicerat

Tips för oss som av allergiskäl inte kan ha hund men ändå vill jaga mink? Gärna bör budgeten falla in för en fattig student  ;)

Hur går det att lägga fällor såhär års?

Örnugglan, har du någon koll på bra minkställen lokalt? :)

Publicerat
Tips för oss som av allergiskäl inte kan ha hund men ändå vill jaga mink? Gärna bör budgeten falla in för en fattig student  ;)

Hur går det att lägga fällor såhär års?

Örnugglan, har du någon koll på bra minkställen lokalt? :)

Att lägga ut fällor går utmärkt,bara du täcker in dom så att snön inte gör att dom inte fungerar när minken kommer.
Publicerat

Jo det är väl det som står närmast i misstanke, föresten då jag bor ganska nära gränsen till finland men även har släkt som bor andra sidan älven till finland tänkte jag efter jul beställa några fällor därifrån då dessa ska vara bra mycket billigare?

Publicerat

Idag bröt jag "lagen om julfrid i skogen"  :-[ var ute på isen med några gäddsaxor.. när jag ser en mink som kommer simmandes i flödvattnet. Sprang i kapp den och fick fast "henne".. en medelstor hona var det.  :) ilsken liten krabbat som bet för brinn kära livet i min hand!  ;D

Publicerat
Idag bröt jag "lagen om julfrid i skogen"  :-[ var ute på isen med några gäddsaxor.. när jag ser en mink som kommer simmandes i flödvattnet. Sprang i kapp den och fick fast "henne".. en medelstor hona var det.  :) ilsken liten krabbat som bet för brinn kära livet i min hand!  ;D
Jag var oxå ut igår...tänkte jaga räv innan det blev julfrid i skogen (kl 12.00).Men rävjakten fick jag avbryta så det blev inget...men jag hittade ett minkspår som jag släppte terriern på som hon hittade några hundra meter bort..under en gammal privat roskgräv.Om jag haft med mig nått att skjuta med så hade jag fått minken för jag så den flera ggr...men kl. närmade sig julmiddag så jag tog fast hundarna och satte ut en minkfälla istället...och i morse hade minken gått i fällan.  ;)
Publicerat

Jasså det är kl 12 som julfriden inträffar.. men då bröt jag inte mot lagen..  :D tog minken nån timme före.. fick förövrigt en katt i fällan också.. men jag bedömde den som tam och släppte den. :)

Publicerat
Jasså det är kl 12 som julfriden inträffar.. men då bröt jag inte mot lagen..  :D tog minken nån timme före.. fick förövrigt en katt i fällan också.. men jag bedömde den som tam och släppte den. :)
Vad jag förstått så börjar julfriden kl.12.00 den 24 dec och slutar den 25 dec. kl. 24.00

Ps...det är ju ingen lag... utan det hör till god jaktsed att låta djuren i skogen  ha julfrid ...  ;)

Publicerat
Vad jag förstått så börjar julfriden kl.12.00 den 24 dec och slutar den 25 dec. kl. 24.00

Ps...det är ju ingen lag... utan det hör till god jaktsed att låta djuren i skogen  ha julfrid ...  ;)

Så du menar att vi svenskar är samvetslösa? ;)

Publicerat
Så du menar att vi svenskar är samvetslösa? ;)
Njaaaaääääääää  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ??? jagar ni då under julfriden  ???
Publicerat

Jag jagar alla dagar bara det är bra före samt ledigt från jobbet. Jag vet att man tidigare på mina marker inte fick jaga julafton samt dagen efter den men det var innan det ombildades till viltvårdsområde, efter det är det jakt enligt tabellen så det är bara att tuta på och jaga.

Stövaren körde in en räv på julafton så jag kom lite sent till maten, nackdelen med juljakt är att man aldrig får med någon som passar åt en, men det är bara ett i-lands bekymmer och drabbar bara de som inte är med.

Publicerat
Njaaaaääääääää  ???  ???  ???  ???  ???   ???  ??? jagar ni då under julfriden  ???

Det är väl lite olika. Hade tänkt ut igår men det var snöstorm om chansen att hitta nåt rävspår var minimal så det blev en innedag.

Grannen var ute julafton...stövarn körde under en räv...han lånade en terrier.Hon låg inne i grytet i 4 timmar utan att få ut räven. Jag skulle inte vilja byta med honom den gången... :D