Publicerat Mars 26, 200719 yr ... som brukar sitta och titta på ett afrikanskt vattenhål?? Haha, har totalfastnat på den sidan.. http://www.wavelit.com/index.asp?ch=Wildlife&sh=africam Just nu är ett vildsvin där som nyss tog sig ett dopp.. Imorse såg jag giraffer och massor med Zebror.. Har fönstret uppe nästan hela dagarna och så kikar jag lite då och då vad det är för djur där.. Jaha, nu kom det apor dit oxå...
Publicerat Mars 26, 200719 yr Skitkul att se... :DSåg en flock antiloper,en apa + en gris som gick förbi alldeles nyss
Publicerat Mars 26, 200719 yr Författare Haha, ja, jag är helt fast!! Och så heter det att jag sitter vid datorn och pluggar!!
Publicerat Mars 26, 200719 yr Haha, ja, jag är helt fast!! Och så heter det att jag sitter vid datorn och pluggar!! Det gör du ju Du pluggar biologi såklart,du studerar djurlivet vid ett afrikanskt vattenhål Det positiva med att göra det via en dator är att du slipper alla moskitos och tse tse flugskitar ;D
Publicerat Mars 26, 200719 yr Författare Haha, ja iofs så är det ju just biologikurser jag läser, men dom kurserna handlar ju om svenskt vilt, svenska rovdjur och svenska fiskar.. hmm... Men det kan ju vara bra att vidga sina vyer lite extra oxå!! Elefant och dricker vatten nu!!
Publicerat Mars 26, 200719 yr Såg inged djur just nu men hörde en massa ljud. Intresant sida det där. Kommer att kolla in den då och då ;D
Publicerat Mars 26, 200719 yr Häftigt ;D ;D Här kommer det en svensk http://media.svt.se/download/flash/nord/mi...ren/gropen.html
Publicerat Mars 26, 200719 yr För slö uppkoppling, får inget flyt i tittandet..Mvh! Det var tomt vid vattenhålet nu så det var inte så mycket att titta på heller http://www.wildtiere-live.de/de/ En kamera i Tyskland.. förr brukade man oftast se vildsvin, men nu var det väl kronhjortar Klicka på Live video och välj sen någon av anslutningarna
Publicerat Mars 26, 200719 yr Annis det är mkt trevligare att se detta live, på plats i Afrika. Jag får bara abstinens när jag tittar på det ;D
Publicerat Mars 26, 200719 yr Författare Annis det är mkt trevligare att se detta live, på plats i Afrika. Jag får bara abstinens när jag tittar på det ;D Ja, det kan jag tänka mig!! Sambon blev helt galen förresten när vi fick broschyrerna.. Han har bestämt sig för att han SKA åka när han får mera tid och jag med då förståss!! Han har åkt runt byn och försökt ragga med sig andra oxå!! Haha, knappt jag vågar nämna Afrika här hemma mera för då kan han int sova om nätterna..
Publicerat Mars 26, 200719 yr Ja, det kan jag tänka mig!! Sambon blev helt galen förresten när vi fick broschyrerna.. Han har bestämt sig för att han SKA åka när han får mera tid och jag med då förståss!! Han har åkt runt byn och försökt ragga med sig andra oxå!! Haha, knappt jag vågar nämna Afrika här hemma mera för då kan han int sova om nätterna.. ;D ;D ;D
Publicerat Mars 26, 200719 yr Författare Det var tomt vid vattenhålet nu så det var inte så mycket att titta på heller http://www.wildtiere-live.de/de/ En kamera i Tyskland.. förr brukade man oftast se vildsvin, men nu var det väl kronhjortar Klicka på Live video och välj sen någon av anslutningarna Och en häst oxå!!
Publicerat Mars 26, 200719 yr oj där kom en begale å skällde igen.. hehe gropen verkar mer kuligt vad det kan vara för nått,,ser två bufflar ligga å se dryga ut...sen att man hör en kakaduva i bakgrunden låter som djurgårn spelar fotboll huvva usch :-* ;D
Publicerat Mars 26, 200719 yr Det var rätt så dött där just nu.......får göra nya försök lite senare....kul sida!
Publicerat Mars 26, 200719 yr Författare Det var rätt så dött där just nu.......får göra nya försök lite senare....kul sida! Bästa tiden brukar vara på förmiddagarna och när solen håller på att gå ner.. Då brukar det vara rätt mycket djur.
Publicerat Mars 26, 200719 yr Bästa tiden brukar vara på förmiddagarna och när solen håller på att gå ner.. Då brukar det vara rätt mycket djur. .. så trist!.. försökte få igång de på jobb datorn!.. men de gick inte!..
Publicerat Mars 26, 200719 yr Författare .. så trist!.. försökte få igång de på jobb datorn!.. men de gick inte!.. Tjaa, då får du sikta in på natt/kvällsdjur, på kvällar och nätter kan man se rovdjur, jag såg nåt slags kattdjur en gång, men annars brukar det vara rätt dött... Eller så får du kolla när du är ledig!!
Publicerat Mars 26, 200719 yr Bästa tiden brukar vara på förmiddagarna och när solen håller på att gå ner.. Då brukar det vara rätt mycket djur. Okej, då vet jag..tack och bock! Tur att man är student så man kan plugga hemifrån och kolla på datorn samtidigt ;D ;D
Publicerat Mars 26, 200719 yr Författare Okej, då vet jag..tack och bock!Tur att man är student så man kan plugga hemifrån och kolla på datorn samtidigt ;D ;D Haha, ja, meningen är väl att jag oxå ska sitta hemma och plugga, men så fort man hör något annorlunda ljud (som kan vara ett djur) måst man ju kolla och det är ofta man hör såna ljud!! Så tyvärr blir det int så mycket pluggande för mej.. :-
Publicerat Mars 26, 200719 yr Författare Kul sida. Har fastnat lite faktiskt. Haha, ja, det är lätt att fastna ,men hoppas det inte blir som för mej!! Jag kan stå i köket och laga mat eller nåt sånt när jag plötsligt hör tex. galopperande ljud från datorn och måste rusa hit för att kolla.. haha, snacka om beroende... Men det finns ju en chans att det är något djur man aldrig sett tidigare eller nåt jätteovanligt djur som man sällan ser...