Publicerat November 10, 200718 yr Författare Grattis, har du mesladdat 223an så pass att du inte får genomslag på ett rådjur :-* Eller sköt du den i skallen?
Publicerat November 10, 200718 yr Grattis micke! Bra gjort och fina foton! Grattis, har du mesladdat 223an så pass att du inte får genomslag på ett rådjur :-* Haha! ;D Går det att ladda så långsamt ??? ??? ???
Publicerat November 10, 200718 yr Grattis, har du mesladdat 223an så pass att du inte får genomslag på ett rådjur :-* Eller sköt du den i skallen? ;D Dont start anything you cant finish! :-* Om du kollar riktigt noga så ser du att skottet sitter i tjockhalsen alldeles i framkant på bogen. /Micke
Publicerat November 19, 200718 yr Så fick även jag en bock i år. Sköt en nu i helgen då jag var i Örebro och jagade. B.
Publicerat November 19, 200718 yr Så fick även jag en bock i år. Sköt en nu i helgen då jag var i Örebro och jagade. B. Beretta har du åkt förbi Marieberg köpcentrum nån gång och sett alla rådjur där . Iof är det plöjt där nu men du kanske har sett dem förut.
Publicerat November 19, 200718 yr Författare Så fick även jag en bock i år. Sköt en nu i helgen då jag var i Örebro och jagade. B. Kul Beretta, grattis. Tyckte din berättelse - följetång i fjol var en av dom mer underhållande och fängslande kamper jag nånsin läst på ett jaktforum ;D
Publicerat November 20, 200718 yr Kul Beretta, grattis.Tyckte din berättelse - följetång i fjol var en av dom mer underhållande och fängslande kamper jag nånsin läst på ett jaktforum ;D Tack, det värmde att höra. :-*(Tack alla andra också..)
Publicerat November 20, 200718 yr Författare Tack, det värmde att höra. :-*(Tack alla andra också..) Paralellen vore fullkomlig om jag gav mig den på att skjuta en Tjäder i topp här nere. Chansen finns absolut men jag kommer banne mig få jobba för det
Publicerat December 19, 200718 yr Så fick även jag en bock i år. Sköt en nu i helgen då jag var i Örebro och jagade. B. Var det med normark du var och jagade ? Har varit och gått som hund förare där med Krister .Fina marker
Publicerat December 20, 200718 yr Var det med normark du var och jagade ? Har varit och gått som hund förare där med Krister .Fina markerJApp.
Publicerat December 20, 200718 yr Vart fick du bocken ? Var gunnar i form Fick skjuta en fin bock neran för gapa skjulet
Publicerat December 21, 200718 yr Vart fick du bocken ? Var gunnar i form Fick skjuta en fin bock neran för gapa skjulet Jadå, Gunnar var med, så även Rune.Sköt bocken på purch vid Rune.
Publicerat Januari 6, 200818 yr Ingen bock men endå.. USA = fejk !? (de har ju fejkat videos för ) Hade man sett både skyten och hjorten så kanske jag hade trott påt.!
Publicerat Januari 6, 200818 yr USA = fejk !? (de har ju fejkat videos för )Hade man sett både skyten och hjorten så kanske jag hade trott påt.! varför skulle det där vara fejk om jag får fråga?
Publicerat Januari 6, 200818 yr Ja vet inte , luktar fejk. Först filma en skytt vid skjutstöd / lave , utan slutstycke i. ??? Sen somar ut på djuret , kameramannen säger ok , han slår i slutstycket , osäkrar (låter det som) sen skjuter efter typ 2sec. Han hade ju bredsida på djuret precis efter han slog i slutstycket med rent skottfält oxå ?????djuret går.... där efter osäkrar han??? PANG han fråga bara om han fick den , inget glädje rop eller tjohej alls inte ens ett filmat leende på skyten. Vilket han borde ha.!? Sen filma en pickup som åker i väg (för att förstärka det långa hållet ). Sen snacket om att han fick ta den lite högt pg av majsen , osv bla bla bla. Och om de nu filmat allt så noga varför inte filma när de drar fram djuret oxå.? Och drar det till (nästan) andra sidan gatan och vänder det med utgångssidan uppåt? Det här va min tanke när jag såg det här. Det kan va ärligt gjort oxå. Sorry om jag gjorde dig upprörd Fredde. :-* Mvh...
Publicerat Januari 6, 200818 yr Ja vet inte , luktar fejk. Först filma en skytt vid skjutstöd / lave , utan slutstycke i. ??? Sen somar ut på djuret , kameramannen säger ok , han slår i slutstycket , osäkrar (låter det som) sen skjuter efter typ 2sec. Han hade ju bredsida på djuret precis efter han slog i slutstycket med rent skottfält oxå ?????djuret går.... där efter osäkrar han??? PANG han fråga bara om han fick den , inget glädje rop eller tjohej alls inte ens ett filmat leende på skyten. Vilket han borde ha.!? Sen filma en pickup som åker i väg (för att förstärka det långa hållet ). Sen snacket om att han fick ta den lite högt pg av majsen , osv bla bla bla. Och om de nu filmat allt så noga varför inte filma när de drar fram djuret oxå.? Och drar det till (nästan) andra sidan gatan och vänder det med utgångssidan uppåt? Det här va min tanke när jag såg det här. Det kan va ärligt gjort oxå. Sorry om jag gjorde dig upprörd Fredde. :-* Mvh... nejnejnej kompis inte är jag upprörd :-*....undrade bara varför du tyckte det var fejk Läste i texten där vid höger om filmen....om jag fattat det hela rätt så är det någon form av skyddsjakt(?)...stod typ "red tag" (deer damage area) hunting... kanske därför han inte reagerade efter skottet. :- ser dock kryddat ut att dra fram skjutbänk och hela kittet för att skyddsjaga hjort /Fredde
Publicerat Januari 6, 200818 yr Kan va hur som ! Men när jag är på jakt är slutstycket i !!!!!!!!! 8) Tänk om en hjort kommit ut 20m där ifrån , skulle vilja se han skramla med slutstycket då.
Publicerat Januari 7, 200818 yr Jag tror inte det är fejk. Åtminstone så finns det många "jägare" i staterna som jagar på långdistans just med hjälp av skjutbänk och diverse tillbehör som behövs. Vad skulle han ha gjort menar ni? Frihand? : ;D ;D