Publicerat September 26, 200718 yr Kul! Grattis till bocken och nog var det en annorlunda form på hornen.
Publicerat September 26, 200718 yr Tackar!Jo nog har den lite märkliga horn alltid, även om jag sett värre! En liten lustig detalj är att jag sköt en bock på samma plats, på samma datum förra året och den hade också skadade horn. Den såg mer ut som en gammal TV-antenn än en trofé! Jim Hmm! Konstigt! Det måste ju vara något speciellt just med det passet och har tydligen en viss dragningsförmåga till bockar med defekta horn. ;D
Publicerat September 26, 200718 yr Godeftermiddag Jim Grattis till bocken. Måste säga att jag är väldigt svag för abnorma råbockar. De behöver inte vara stora, en sådan som du har fällt hade varit som en "liten" dröm att fälla. Som sagt något speciellt med dom. Kul att du fick invigt dubbeln också Ha det bra! MVH/Jocke
Publicerat September 27, 200718 yr Första bocken för i år (d.v.s. för mig) blev fälld ikväll. Skottet föll på 160 meter på en betande bock mitt på ett öppet fält, träff rakt genom lungorna. Likt förbenat gick bocken mer än 75 meter och stannande vid en gran 15 meter in i skogen ??? Nåväl eftersom skottet sköts c:a 15 minuter innan det var dags att avsluta och eftersom det blir mörkt fort här i norrland (dessutom blev jag rejält bländad av mynningsflamman) så såg jag inte var den gick av lägdan och kunde följaktligen inte hitta den. Markering av skottplatsen, sedan snabbt hem efter pojkarna och ficklampor, samt min ena Gordon Setter. Hon (settern) hittade rådjuret på mindre än 60 sekunder . Det var för mörkt för att ta ett foto, men den hade bara ett horn kvar (med tre utskott, dock något tunt).
Publicerat Oktober 5, 200718 yr Sealhunter: Den sista du sköt var ju bara för läcker! Älskar abnorma bocker, så himla cooolt MVH/Jocke
Publicerat Oktober 5, 200718 yr Rifle: Jag ska fixa några kort på andra trofee'r så ska du få "Abnorma bockar".
Publicerat Oktober 5, 200718 yr En här med då Men... varför har du lagt bössan över ingångshålet och bara visar fångskottet ;D mvh!
Publicerat Oktober 6, 200718 yr Författare Men... varför har du lagt bössan över ingångshålet och bara visar fångskottet ;Dmvh! Just ja du har Blaser.....precisionsskott är inget för dig således.
Publicerat Oktober 14, 200718 yr Författare Har ju lagt in de flesta andra här så....backjakten är inte över, även om denna togs med hjälp av Wachtel och drilling Årets 11e vilket nog aldrig hänt tidigare.
Publicerat Oktober 14, 200718 yr Författare Grattis MKJ! Troféväggen är väl snart full antar jag. ;D Den är det redan, har 15 bockskallar, 1 älg och en dovhjort i frysboxen, fanken vet var jag skall få upp dom. Frugan har satt hornstopp i huset dessutom
Publicerat Oktober 15, 200718 yr Den är det redan, har 15 bockskallar, 1 älg och en dovhjort i frysboxen, fanken vet var jag skall få upp dom. Frugan har satt hornstopp i huset dessutom Okej! Haha! Är Du inte herre i huset så att Du får sätta upp hornen där det passar ??? ??? ??? ;D
Publicerat Oktober 15, 200718 yr Författare Okej! Haha! Är Du inte herre i huset så att Du får sätta upp hornen där det passar ??? ??? ??? ;D Nej jag bara betalar räntor och amorteringar, tyvärr ingick inte det mandatet i det. (som tur var kanske) Har ett litet hus bredvid som funkar som kontor, har ett 60-tal horn där så även de väggarna börjar krympa. Har man tur kan man ju kanske jaga i 40 år till....hua :
Publicerat Oktober 15, 200718 yr Nej jag bara betalar räntor och amorteringar, tyvärr ingick inte det mandatet i det. (som tur var kanske)Har ett litet hus bredvid som funkar som kontor, har ett 60-tal horn där så även de väggarna börjar krympa. Har man tur kan man ju kanske jaga i 40 år till....hua : Haha! Okej! Så kan det bli. ;D Jaja, det är väl inte så dumt att få jag i 40 år till el. är Du så gammal att Du inte kommer att orka med det ??? ;D