Publicerat September 9, 200718 yr tog en tíll skata i kråkbåset idag http://www.minjakt.se/index.php?service=ga...ryImageId=10122
Publicerat September 10, 200718 yr byggde ytterligare ett kråkbås idag........tycker nämligen att de funkar super på alla skränande skator härikring
Publicerat September 11, 200718 yr tog en tíll skata i kråkbåset idag http://www.minjakt.se/index.php?service=ga...ryImageId=10122 Är dom så dumma så att dom hoppar in där frivilligt ??? ;D
Publicerat September 11, 200718 yr Är dom så dumma så att dom hoppar in där frivilligt ??? ;D tydligen, är lite förvånad också
Publicerat September 11, 200718 yr Fick skata nr 6 i den här fällan i år. Tycker att de är mer svårflörtade nu än på våren.!?[/img]
Publicerat September 12, 200718 yr Fick skata nr 6 i den här fällan i år.Tycker att de är mer svårflörtade nu än på våren.!? Mina skatfällor fångar heller inte mera...ska försöka flytta den ena för att få se om det hjälper! :- Dom skator som är kvar verkar svårare att fånga nu.
Publicerat September 12, 200718 yr På våren är dom ju revirhävdande och ska försvara sitt område...då är dom tämligen lättfångade.På hösten tycker jag att tex Norska Kråkfällan funkar klart bäst.
Publicerat September 12, 200718 yr Enklaste sättet att fånga en skata är väl att lägga ut en trevare på krogen klockan 3 på natten...
Publicerat September 12, 200718 yr Enklaste sättet att fånga en skata är väl att lägga ut en trevare på krogen klockan 3 på natten... Var det så du lyckades? ;D..hm.nä de där var ju elakt... Nåja, en sådan skata som du pratar om vill man ju inte ens komma till skott med...
Publicerat September 13, 200718 yr pratar vi av erfarenhet nu eller bara en fundering alfred :-* Det du... 8)
Publicerat September 16, 200718 yr Va ute i Fredags kväll och tittade om jag kunde se om jag såg några spår efter grävling. Hittade en liten lada som jag såg va bebodd så dit med en fälla med lite bröd, ägg och sirap. Satt fällan 10m från öppningen. Va dit på lördag morgon. Fällan hade slagit igen och i den satt en sovande grimbart. Grytpistolen mot korset och grävlingen sparkade bara till nån gång innan hon somnade in för gott. Sugga på 12kg. Va även dit idag och tittade och såg att en till grävling har gått ut från ladan så fällan får stå kvar en vecka till
Publicerat September 17, 200718 yr ;D.. Grattis till fångsten!... kul de fung!... min fälla står fortfarande öppen!.. .. dax för en flytt stror ja!... mvh
Publicerat September 17, 200718 yr hehe, min rävfälla hade slagit igen idag.......sprang dit fort som fan men de satt inget i!!!!! helt dött öfrmodligen har den löst ut på utsidan då någon gott på gillret eller liknande, där luktade skunk så det drar nog bra ändå..... men de e klart jag låter han stå öppen nu tills jag får med mig någon mer till att gillra går knappt på egen hand........ > jaja kul att den slagit igen i alla fall men fångsten uteblev
Publicerat September 17, 200718 yr Va ute i Fredags kväll och tittade om jag kunde se om jag såg några spår efter grävling. Hittade en liten lada som jag såg va bebodd så dit med en fälla med lite bröd, ägg och sirap. Satt fällan 10m från öppningen.Va dit på lördag morgon. Fällan hade slagit igen och i den satt en sovande grimbart. Grytpistolen mot korset och grävlingen sparkade bara till nån gång innan hon somnade in för gott. Sugga på 12kg. Va även dit idag och tittade och såg att en till grävling har gått ut från ladan så fällan får stå kvar en vecka till ;D Grattis till en fungerande fälla..min står fortfarande öppen > > tror at jag måste flytta den till nästa gryt och kålla om den är poppis av djuren :- ... fast dom tar åteln utanför men dom går inte in i den > >
Publicerat September 17, 200718 yr Tack så mycket! Fler ska det bli! Har haft bra aktivitet i mina två värmländska tunnelfällor också på senaste tiden men har inte haft tid å fixa gillret på dom men idag så va jag inne och kröp bland likmaskarna ! Hoppas på fler!! //"TB"
Publicerat September 18, 200718 yr Vittjade fällorna innan jobbet imorse. I en av mina värmländska tunnelfällor satt en mård modell mindre. Han fick ganska omgående smaka på en Laserkula! //"TB"
Publicerat September 18, 200718 yr Fint en hönsätare mindre. Har du alltid pistol när du åker till jobbet (tur att vi inte jobbar på samma ställe) ;D :D
Publicerat September 18, 200718 yr Nejdå, men bor man mitt i jaktmarken så är det ganska lätt å bara låsa in pistolen när man är klar med all avlivning ! Du behöver inte vara orolig ;D ;D //"TB"
Publicerat September 22, 200718 yr Nu ha ja ställt ut min norska kråkfälla, har stått ute i ca 10 min å redan har 1 trut, 1 kråka, 1 mås, 3-4 kajor och skator har redan flugit runt den och inspekterat. vet ej om dom har hoppat i än då jag inte ser den direkt från huset men jag antar det. Inget tak sitter på den, men nu vet jag inte vad ja ska ha för "giller" i den, en vanlig norsk kråkfälle stege eller ett typ som foxkiller har med bara hål i ett nät http://jaktsnack.se/index.php?action=dlatt...2.0;attach=3078 . vad tycker ni, hur länge bör man vänta innan man lägger på takdelarna och gillret