Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fällfångsten 2007, förberedelser, fällor, bilder mm

Featured Replies

Publicerat

Tackar :D 

vakjägaren= bete= hela veckan så låg det en kråka och en duva som larverna hade ätit upp. sen i fredags så fyllde jag på med matrester= 3 bananer,3 äggskal, en gammal tomat, 2 små tunna fläsk-skivor, lite lökskal,  lite moröttskal,

jagerstranden= snart får du säkert nått i din fälla. nu när dom har tröskat nästan alla havre  fält hoss mig så blir det mindre med mat åt grävlingarna då borde fällan bli hetare.

• Svar 229
  • Visningar 44,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

bra jobbat jimboh..........längtar så sjukt mkt till min fälla slår igen! har varit oerhört segt sen jag gillrade......eller aaaa inte ett liv faktiskt! i somras sprang där i alla fall 1 räv och käkade, för det syntes tydliga spår, nu är det heldött!

får hoppas på en kall vinter  8)

Publicerat

I morse så var luckorna till tunnelfällan igen slagna....å i det ena hörnet satt en räv och tryckte! :) Andra räven denna säsong, första i tunnelfällan i höst. Har "plockat" 4 skator och en räv så här långt in på hösten ett ok resultat. Bilder kommer troligvis framöver.... Mvh Oskar

Publicerat
I morse så var luckorna till tunnelfällan igen slagna....å i det ena hörnet satt en räv och tryckte! :) Andra räven denna säsong, första i tunnelfällan i höst. Har "plockat" 4 skator och en räv så här långt in på hösten ett ok resultat. Bilder kommer troligvis framöver.... Mvh Oskar

ojoj när jag flyttar upp ska dina fällor väck ;) jon lär vara mer än sugen på att släppa sin lurviga pudel på dom..

Publicerat

Jasså rycktet att årets stockholmare ska flytta upp till norrland är alltså sanna? Du är så välkommen så Janne Clas! :)

Jaja, du får nog allt bevisa att din knöl till rävsprängare är något att hänga i julgranen innan jag aväcklar mina fällor... :D;)

Jo visst är han sugen på de, men tillfället var inte "lämpligt" denna gång.

Publicerat

Ahhh dett är ju ingen sprängare längre  ::) En förliggare ptsss  ;D Finns det grävling där uppe?  ;D  ;D

Ha ha nä nog verkar det va en god hund, skulle bara vilja träffa er innan flytt  ;D

//Roggman66

Publicerat

Om det finns grävling? Jodå visst fan finns de grimbarts, men dem är hårt hållna...Brukar ta i runda slängar 4-5st i fällor och skjuta ett par i gryt/år då man får hjälp med någon med grythund! Har en vän med 2 borderterriers som har "hjälpt" till senaste åren. Vi brukar åka runt häromkring lite å "städa upp" i grytena  :) Gjorde även en film i vinter (december) med en helt ok resultat.  Mvh Oskar

Publicerat

men hund är så bra att den är både och ;) ;D de e juh trots allt en parson! ;)

jo imorron ska jag ringa jens den äldre joel :) så får se vad som sägs där...men siktar mot våren då jakten är slut!

fälla är för fegt ;)

Publicerat

verkar vara dött i fällorna över lag eller?

i min är det helt jävla dött

Publicerat

var igår å vittjade minkfällorna igår....resultat:1 mink å en mård.

post-763-1188834686_thumb.jpg

post-22-1188834686_thumb.jpg

Publicerat
var igår å vittjade minkfällorna igår....resultat:1 mink å en mård.

Grattis

Publicerat

grattis.........verkar har satt min rävfälla på helt fel mark  ;D....såg 12 rådjur på ca 90 hektar på bara 1,5 timme idag på morgonen.....i fällan är det helt j-vla dött! skulle gillra om den med morkulla idag och när jag skulle släppa ner luckan sakta sakta så hoppade ringen som håller uppe skiten bak vid gillret bort hela tiden! jag svor och svettades som bara den......så jag lät den stå öppen och la i lite käk till.....skall åka ut och skruva bort gillret och svetsa fast ringen i stålpinne som håller uppe luckan....är inte så motiverad vad det gäller fällan nu......ca 2 mil tur och retur för att åka ut med......:( lite segt

men jag ger inte upp....men den får stå ogillrad nu ett par dagar då ska jag ta tag i det.......  ;)

dave

Publicerat

Grattis Ari!

:D

Publicerat

hade tänkt hä ut nån mårdfälla i år, köpte en trapper 90 i våras. undra om de gå att åtla in mårdarna i sina fällor. bara ställa ut "holken" å mata in han i den sen i typ november så ställer man i slagjärnet. funka de?

Publicerat

det borde fungera,exakt så gör jag med mina mårdfällor.

Det som är bra med mården är att den behöver inte färskt kött som minken föredrar.

Publicerat
det borde fungera,exakt så gör jag med mina mårdfällor.

Det som är bra med mården är att den behöver inte färskt kött som minken föredrar.

Precis....konstigt att det är så egenligen..?? Mården gillar as och sötsaker medans minken är mer kräsen och vill ha datumstämplat !!!????

Publicerat

va behändigt, då ska ja testa att göra så i år då. när brukar du ställa ut fällorna, och när börjar du åtla?

Publicerat

nån som har någon tanke om varför min fälla inte funkar längre? Inte haft en räv i fällan på besök sedan i mitten av JULI!

för mycket annat att äta runtom i markerna kanske?

Publicerat

Ett par bilder på fällfångade grävlingar i höst!

//"TB"

post-760-1189107353_thumb.jpg

Publicerat

..

post-760-1189107427_thumb.jpg

Publicerat

fan vad avundsjuk jag blir..........ååå grattis

e fan så man börjar lipa.......har 2 fällor inte ahft ett skit i dem sen 1 aug!

varit ute och jagat minst 15 gånger och inte skjutit någonting!

GE MIG TUR I MITT LIV

Publicerat

lite tur ialla fall...............eller tur, i mitt kråkbås satt grannens dvärgschnauzer i dag på morgonen!  ;D

hahaha men någon avfågsskott var inte aktuellt!

Publicerat

Grattis till grävlingen! Finan foton! :D

Publicerat

tog en skata i mitt nya kråkbås idag  ;D

Publicerat
tog en skata i mitt nya kråkbås idag  ;D

Fint Jagerstranden!! En bra början  :D