Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fällfångsten 2007, förberedelser, fällor, bilder mm

Featured Replies

Publicerat
det  ;D men revarna e inte skeptiska till den linan eller  ???

det vet jag inte ??.

men jag försöker alltid att gömma tråden för räven så dom inte ser den, genom att lägga betet så nära gillret som möjligt och sedan ha väldigt lite gillertråd så dom bara behöver dra i den några cm för att fällan så utlösa för då hinner räven se tråden.

och för att dölja tråden lägger jag alltid betet över tråden. annars kan man ju lägga över lite mossa,jord,mm över tråden.   

mvh

• Svar 229
  • Visningar 45,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

snart dax för gillring av räv/grävling fällorna grabbar!  ;D hur ser oddsen ut?

vem tar första grävling räven i fälla????

Publicerat

Rapport från min nya tunnelfälla..

Ännu ingen räv inne i fällan men åtelmaterialet utanför går åt. Kanske de vågar sig in på premiären då jag enbart slänger in mat i fällan och inte utanför. Väntar med spänning på 1 Augusti..  ;D

Mycket skator sitter även i närheten/vid fällan och skriker så jag hoppas räven lockas dit av dem  ;D

//Mårs

Publicerat

gott mårs, får hoppas att det blir du och jag som är rookies med våra nya fällor som tar dom första  ;D

haha positiv måste man vara, inne i fällan går all gädda åt då jag lägger större bitar där inne, utanför ligger småspill som även den är puts veck varenda gång..........har dock regnat som sjutton, väldigt blött utanför och svårt att se några spår.......har svärt att tro att fåglar går in och tar sådana stora bitar längst in i fällan

idag när jag fyllde på nytt material så hörde jag även hur mycket möss det var under fällan i halmen, rasslade och pep som bara den vilket man får se som väldigt positivt!!  8)

ni andra hur går det för er?

Publicerat
gott mårs, får hoppas att det blir du och jag som är rookies med våra nya fällor som tar dom första  ;D

haha positiv måste man vara, inne i fällan går all gädda åt då jag lägger större bitar där inne, utanför ligger småspill som även den är puts veck varenda gång..........har dock regnat som sjutton, väldigt blött utanför och svårt att se några spår.......har svärt att tro att fåglar går in och tar sådana stora bitar längst in i fällan

idag när jag fyllde på nytt material så hörde jag även hur mycket möss det var under fällan i halmen, rasslade och pep som bara den vilket man får se som väldigt positivt!!  8)

ni andra hur går det för er?

Låter väldigt positivt med mössen, de bör locka dit rävarna  ;D

Jag funderar på att själv lägga halm under fällan, låter som att det kan löna sig  :D

Nu är det ju inte alls långt kvar till den 1a så det är ju bara att hoppas att det blir vi två "nybörjare" som lyckas först  ;D ;D

//Mårs

Publicerat

vart nyss ute vid fällan, som vanligt den mesta fisken borta och den stora biten gädda längst in i fällan vart puts väck.........kan även till 90 % säga att jag såg spårstämpel ifrån en räv i leran utanför....... ;D alltså ingen schäfer denna gång!

det är bara att hålla tummarna.......

Publicerat
vart nyss ute vid fällan, som vanligt den mesta fisken borta och den stora biten gädda längst in i fällan vart puts väck.........kan även till 90 % säga att jag såg spårstämpel ifrån en räv i leran utanför....... ;D alltså ingen schäfer denna gång!

det är bara att hålla tummarna.......

Låter riktigt lovande..  :D Jag skall snart ut till min fälla och kika, lämnar rapport senare  ;D

//Mårs

Publicerat

Rapport från fällan!!

Ingen räv har varit in. Fisken utanför har heller inte rörts  ??? :-

Hoppas på bättre resultat inom kort  :)

//Mårs

Publicerat

Fick lite annorlunda fångst i min skatfälla idag.. Hade lagt ut rester av vattenmelon i och runt fällan..så visst satt det där ett par nötskrikor !!! :D

Publicerat
Fick lite annorlunda fångst i min skatfälla idag.. Hade lagt ut rester av vattenmelon i och runt fällan..så visst satt det där ett par nötskrikor !!! :D

Kul!! Grattis till dem  ;D

Publicerat

Någon rapport från någon rävfälla så här dan före dan??

Publicerat

Här skall du få rapport Mårs.......har nyss varit ute....och nu är det nära att första räven/grävlingen sitter i fällan! tyckte mig se spår även denna gång, + att de flesta bitarna utanför fällan och i öpnningen vart borta...så det är bara att hålla tummarna!

Lycka till Mårs och ni andra  ;D

Publicerat

Nära nu...... Skall ut vid 00:00 och gillra. har åtlat sedan midsommar, men räven verkar vara sval på fodret jag lagt ( fisk gammalt köttrens och lite gamla skator ) . Men men vi får se, det är första året jag har fällan ute...

/Jrz

Publicerat

4 fällor gillrade på Gålö  ;D

Publicerat

Nu är nya tunnelfällan gillrad  ;D

Publicerat

gillrade igår 00.00 inget i fällan hitills! (första fällan nånsin på markerna)

Publicerat

ingen som tagit någon räv/grävling ännu?

jag har inte haft ett liv vid fällan sen jag gillrade, tycker det är aningen skumt faktiskt!

Publicerat

I en av fällorna på Gålö satt det en räv i morse  ;D Tyvärr inte jag som vittjade  :'( Dock en räv mindre  :- Jag föredrar dock jakt med hund  ;D

Publicerat
I en av fällorna på Gålö satt det en räv i morse  ;D Tyvärr inte jag som vittjade  :'( Dock en räv mindre  :- Jag föredrar dock jakt med hund  ;D
En mindre räv att spränga då för terriern... ;)

Räv ska ju jagas med hund Roggman... ;)

Publicerat

Jag vet och det känns inget vidare, men i och med att jag är med i fällfånstgruppen så får jag även använda hunden i gryt  ;D Inget ont som inte har nåt gott med sig.  ;D

Publicerat
ingen som tagit någon räv/grävling ännu?

jag har inte haft ett liv vid fällan sen jag gillrade, tycker det är aningen skumt faktiskt!

I min fälla händer inget  :'( , bara en massa vita likmaskar som äter upp det jag lägger i, hittade en påkörd hare för 2 dagar sedan, den var helt borta nu, d kryllar av maskar...

Men men, trägen vinner ;)

/Jrz

Publicerat
I min fälla händer inget  :'( , bara en massa vita likmaskar som äter upp det jag lägger i, hittade en påkörd hare för 2 dagar sedan, den var helt borta nu, d kryllar av maskar...

Men men, trägen vinner ;)

/Jrz

Känner själv igen mig i vad som händer i din fälla men det är bara att stå på och inte tappa hoppet  ;) ;D

Publicerat

min fälla verkar har tappat all sting sen jag gillrade, för bara någon vecka sedan fanns spår utav räv i leran och gäddorna som jag regelbundet matat med hela sommaren har varit puts väck...jag har hällt på sur sörja utav ägg/vatten/fisk samt jäst blod, det luktar ve och helvete i och runt fällan ´men sedan jag gillrade har varken mickel eller grävling rykt med sig betet med betestråd, även tråden är väl dold så det borde inte vara detta som det hänger på

men men tids nog sitter mickel där, jag kan vänta  8)

Publicerat

Det är bara att hålla ut Jagerstranden!!  :D

Publicerat

Idag slog fällan igen för första gången  ;D

Jag sprintade dit med hörselskydden på sned och 22lr i högsta hugg.

När jag kom fram så kikade jag ner i en av luckorna med förhoppning att det skulle sitta en räv eller grävling i nåt av hörnen av fällan..

Men ICKE!!!!  :( :(

Fällan var tom och när jag synade fällan såg jag att ena luckan inte var som den skulle.. Troligtvis var det en grävling som gått in men gått ut ur fällan ganska lätt då en lucka inte fungerat som den skulle. Det var en liten spring som gjorde att det kom in lite ljus..

Nu skall jag fixa till luckorna lite bättre med en typ av lås som gör det omöjligt för rävarna/grävlingarna att ta sig ut.. Roligt ändå att första viltet varit inne i fällan och utlöst gillret, jag har ändå bara haft fällan stående i 5-6 veckor  ;D

Mvh