Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets Räv-Grävling jakt 07/08

Featured Replies

Publicerat

Tackar :) :)

Mårs > synd att du inte fick någon räv.  vad lockar du med harskrik eller muspip ?

• Svar 691
  • Visningar 42,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Lockade med både muspip och harskrik.. Ska iväg till ett annat område och prova senare  :)

Publicerat

Jag och sajmon har också haft en lyckad premiär! varsin räv än så länge! kommer väl en story i jaktdagboken och lite bilder! :)

Publicerat
Jag och sajmon har också haft en lyckad premiär! varsin räv än så länge! kommer väl en story i jaktdagboken och lite bilder! :)

Grattis!! Ser fram emot att läsa och se bilder  ;D ;D

Publicerat

Grattis Jimboh1!

:D

Publicerat

Bra jobbat alla som skjutit. Själv är jag bjuden ut på Johkas mark ikväll och försöka nedlägga en vildgris. Återkommer med rapport.

Publicerat

07:15 låg årets första räv!!!

Publicerat

07:15 låg årets första räv!!!

[/quot

..och grattis till Dig också Gyttorp_36g!

:D

Publicerat
Det blev en lyckad premiär.    Gick ut Kl:03.30. vi sätter oss vid ett litet gryt bredvid en havreåker. och kl:04,20 så dyker det upp en grävling ut ur havreåkern 50 meter bort. och när den är ca:10 meter så får jag in bredsida och grävlingen får då lite hagel i sig. grävlingen vägde 10 Kg

Efter det så åkte vi hem, och då får jag syn på lite kråkor. vi smög in i en ladgård och jag sköt en kråka därifrån.

(( det är två kråkor på biden men den ena sköt jag idag och en igår :) :) ))   

MVH jimboh :)

snygt jobbat jumboh1 bra att få bort en grävling. Ska ut så fort jag kommer hem så tar jag med 30-06an och hargel sprutan för lite räv och grävlings jakt så kanske det kommer nån kråka på besök så man hoppas att dom har slagit åkern tills man komer hem

Publicerat

En grävling blev resultatet efter kvällens jakt!!

Publicerat

Första bilden är från tornet jag satt i,framför mynningen på den vilande drillingen skulle följande scenario utspela sej under kvällen..

Först kommer en unghare och sätter sej och käkar..kul bara det då haren varit på tillbakagång,kul att se att det finns nya på G  ;D

Sen skymtar jag ett rådjur i gläntan till höger i bild..

Efter ytterligare tid visar sej en get med 2 killingar,2 killingar är alltid kul att se :D

Snart nog prasslar det i partiet länst till höger,tänkte som så att det där minnsann låter som grävling,men efter att ha sett buskar veva runt som värsta karuseller fattar jag att det måste vara en bock som fejar sina horn !! Japp det var det,när bocken kommer ut och ser geten med sina killingar verkar han få kåtslag och rusar mot dom i express fart!!!

Geten föser undan sina killingar, och en lustiger dans börjar med geten först och kåtbocken efter !! :D

Dom snurrar på ett tag i buskarna sen ser jag dom inte mera denna kväll,dock stannar killingarna lydigt kvar i kantzonen så länge jag sitter kvar 8)

Två älgar äntrar också spelplanen + minst en hare till :D :D

Bild två är kompisens räv nu ikväll som skötte sej med den äran... :D

Publicerat

Vilken premiär jag och Roben hade! Sammanlagt blev det 3 vakrävar (Tommy 2 st, Sajmon 1 st) och 1 gryträv för min unga TJT tik! Mer om hur allt gick till kommer nog Roben att skriva i sin jaktdagbok.

Publicerat

Hittils har det blivit tre grävlingar. Två för min Rysk-Europeiska Laika och en för kompisens Östlaika. Ikväll är det dags igen.

Publicerat

2 st. grävlingar blev det här.

Fredrik

Publicerat

Grattis på Er räv- & grävlingsdräpare! ;D

Publicerat

Slinker in med att gratta alla som fällt något under premiärdagarna.. Stort grattis och lycka till i fortsättningen  ;D ;D ;)

//Mårs

Publicerat

Okände skytten har slagit till i kväll igen...

Ikväll vart det självaste tiken,på sätt och vis tragiskt då man sett henne kämpa för matens skull ett bra tag nu :-X

Publicerat

Grattis okände skytten! ;D

Publicerat
Okände skytten har slagit till i kväll igen...

Ikväll vart det självaste tiken,på sätt och vis tragiskt då man sett henne kämpa för matens skull ett bra tag nu :-X

Grattis!!  :)

Publicerat

;D.... Grattis till er alla som kommit till skott å lyckats fälla!.. räv och grävling....

mvh ThomasMamre / Flex....

Publicerat

igår sköt vi den 5:e räven :D nu blir det uppehåll för min del men sajmon fortsätter nog jagandet!

Publicerat
igår sköt vi den 5:e räven :D nu blir det uppehåll för min del men sajmon fortsätter nog jagandet!

Väl utfört arbete!! Grattis!  :)

Publicerat

i eftermiddag så ska man ut och se om man kan gräva fram en grävling

Publicerat

jag ska också försöka gå ut en sväng i kväll och sätta mig vid en havreåker.

rapport kommer i morgon.

Publicerat
jag ska också försöka gå ut en sväng i kväll och sätta mig vid en havreåker.

rapport kommer i morgon.

Ser fram emot mycket spännande läsning  ;D ;)

Mvh