Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

:D:D

Jag jobbar på företaget som lagerhåller och distribuerar dessa och andra exklusiva sorter i sverige.

Denna tas in av Symposion.

En Gordon & MacPhail.

Vi har dock ingen kvar. Vi hade två på lager som nu har sålts.

Jag har hört att en av flaskorna blev stulna på öl och Whisky-mässan 2010. :angry:

Det sitter väl någon idiot och blandar den med Cola nu! :wacko:

Kan bara säga att den var god:)Hade turen att få provsmaka den vid ett studiebesök hos Gordon&MacPhail tillsammans med ca 60 andra som också fick chansen.

//Dennis 26

• Svar 876
  • Visningar 173,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat

Kan bara säga att den var god:)Hade turen att få provsmaka den vid ett studiebesök hos Gordon&MacPhail tillsammans med ca 60 andra som också fick chansen.

//Dennis 26

Den borde vara god. Den såldes som provsmak för 8000:-/cl. :blink:

Publicerat

//Dennis 26

Var det verkligen den???

De hade inte så många droppar att buteljera nämligen när det var dags vill jag minnas... :huh:

Min favorit bland "gamlingarna" är 40-årig Bowmore utan tvekan.

Har druckit den vid ett flertal tillfällen. :wub:

Publicerat

Var det verkligen den???

De hade inte så många droppar att buteljera nämligen när det var dags vill jag minnas... :huh:

Min favorit bland "gamlingarna" är 40-årig Bowmore utan tvekan.

Har druckit den vid ett flertal tillfällen. :wub:

Ja det var "den",vi gjorde en endagars tur till bla deras lagerhus i Elgar tillsammans med personal från Symposion.(Thomas och Magnus)

//Dennis 26

Publicerat

Ja det var "den",vi gjorde en endagars tur till bla deras lagerhus i Elgar tillsammans med personal från Symposion.(Thomas och Magnus)

//Dennis 26

Skitkul att de lät er prova det riktiga premiumsegmentet!!! :wub:

(åtminstonde vad gäller priset...)

Gammalt betyder inte automatiskt bra.

Har testat flera whiskyn som har varit runt 50 år och många har inte alls varit bra medans en del mellan 22-30 år har varit flytande guld.

Om en whisky skall klara av att lagras så länge krävs det att man har ett fan som inte är utav denna världen!!!

Jag har varit på hyffsat många whiskyprovningar hos både producenter och leverantörer samt indy buteljerare och en del är stolta över hantverket och låter en prova det som man är ute efter medans andra bara släpar fram deras bread & butter sortiment och då har jag hoppat över.

En av mina favoriter är att få smaka raw cask direkt ur faten i lagren! :wub:

Är inte alls så aktiv på whisky scenen i dag som jag var på slutet av 90-talet och början av 2000 men dricker mina whiskyn det gör jag fortfarande även om jag i dag letar de "gamla smakerna" framför den nya whiskyn.

Saknar dock min 1:st edition av Black Bowmore som var gudomlig till sista droppen :blush:

Slàinte!

Publicerat

Avnjuter en Smokehead som öppnades förra helgen satans vad god. :wub:

Ställer glaset i köket när den är urdrucken så doftar det rök när man går ut i köket och sätter på kaffe i morgon bitti. :rolleyes:

Lasse

Publicerat

Smakade en sådan förra helgen, det konstiga är att flaskan redan är tom!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

• 3 weeks later...
Publicerat

Köpte en budgetmalt Speyburn Bradan Orach 289:- men nja som vanligt får man vad man betalar för, slätstruken med obefintlig eftersmak och hade väl inte förväntat mig nåt annat heller för den pengen.Rekommenderas icke!

• 2 weeks later...
Publicerat

sjönk precis ner i soffan med en omsorgsfullt tillredd Aberlour A´Bunadh cask. Tar en stund å få till rätt blandning när den håller 60,9 %...men ack så gott det är :wub:

/M

Publicerat

Precis tackat nej till en skvätt Bowmore Surf som sambon sitter o avnjuter.

Tycker 100ggr bättre om den vanliga 12åriga Bowmoren.

Nyfiken som attan på Smokehead som jag hört talas om.

Var inge Wiskysugen men efter att kikat här en stund rann de till så nu får de bli en skvätt Laphroig. :blush:

• 2 weeks later...
Publicerat

Precis tackat nej till en skvätt Bowmore Surf som sambon sitter o avnjuter.

Tycker 100ggr bättre om den vanliga 12åriga Bowmoren.

Nyfiken som attan på Smokehead som jag hört talas om.

Var inge Wiskysugen men efter att kikat här en stund rann de till så nu får de bli en skvätt Laphroig. :blush:

Håller min panna kvar så kör du söderut så stanna till hos LB så får du smaka på Smokehead men en Laphroig smakar bättre om jag får erkänna.

Sitter just nu med en skvätt Obhan helt ok efter en del öl.

Lasse

• 3 weeks later...
Publicerat

Fick en flaska Mackmyra av jobbarkompisen i födelsedagspresent, den kommer från deras egna fat. Blev dock lite besviken, en aning "spritig" och smal i smaken för min smak, men visst, den var helt ok. Ikväll tror jag att det blir en Highlandpark 18 årig, gillar den skarpt! Kanske blir svårt att avstå en Ardbeg åxå..............

Publicerat

Jag har precis börjat få smak för det här med whiskey. :wub: Har precis avnjutit en Glenfiddich 12 årig i mitt lilla "bibliotek" (då jag och flickvännen har skaffat en trea har jag fått ett "eget" rum som tjänstgör som bibliotek/jaktrum/arbetsrum :wub: )

Publicerat

Snälla whiskey fantaster kan ni tipsa om en go whiskey för max 1000 spenater. Är en gåva till en whiskey fantast! :huh:

Publicerat

En go whiskey för en, kan vara mindre god för en annan. Beror på vad man tycker om.

Mjuk och len- Glennfiddich, gärna den 15 åriga.

Smak av grillkol o askfat (Enligt min far, jag gillar den)- Laphroaige.

På tal om whiskey, i senaste nummret av Mackmyras medlemstidning har jag en bild med... Bara så att...

• 2 months later...
Publicerat

George Dickel och RIP Van Winkel, fenomenal bourbon, i synnerhet den senare..

Publicerat

Har ju varit i Normandie senaste veckan. Hittade lite whisky på taxfree. En Auchentoshan 12 år o en Bowmoore Mariner 15 år

Publicerat

Har ju varit i Normandie senaste veckan. Hittade lite whisky på taxfree. En Auchentoshan 12 år o en Bowmoore Mariner 15 år

Blev det någon Calvados när du var på plats? Väldigt angenäm dryck det mé..

Publicerat

tror man häller upp en liten Ardbeg :P

• 3 months later...
Publicerat

Drack någe gudommligt i lördags på Öl&Whiskeymässan i Örebro ^_^

Det var en sort som Wizard talat sig varm om!!

Nämligen Ardbeg Supernova :wub::wub:

Publicerat

Supernova är löjligt god....

Står en här hemma

Köpte med en Big Peat Christmas Edition. Den va riktigt bra.

/Nicke

Publicerat

Rättning mittåt! Whiskey....whisky....whiskey...whisky.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Publicerat

Jag har köpt den 10 åriga Laphroigen och tyckt bra om den så det nämnde jag för morbrorn som är ute och reser mycket!

En dag när jag kom hem så stod det en Laphroig 1 liters på trappen :wub:

Det var inte den 10 åriga utan Quarter casken :wub: ny favorit hos Laproig , enda problemet är att det bara var en liter i flaskan <_<

Publicerat

Rättning mittåt! Whiskey....whisky....whiskey...whisky.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Inte svära... :P

Publicerat

Drack någe gudommligt i lördags på Öl&Whiskeymässan i Örebro ^_^

Det var en sort som Wizard talat sig varm om!!

Nämligen Ardbeg Supernova :wub::wub:

Told you! :blush: