Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rovdjurs statusen för våra hundar (tävling) 07-08

Featured Replies

Publicerat

Tack

För två veckor sen såg jaktsäsongen ut att va slut för min del men nu har gnistan kommit tillbaka tack vare denna Tyska :)

• Svar 421
  • Visningar 29,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

man får gratulera fritte ;D ;D

Publicerat

Riktigt kul att hunden fungerar! Nu ser vi fram emot många jaktberättelser framöver :)

Publicerat
  • Författare

RESPEKT

Publicerat

Ja så har First _clas varit här i Orsa o jagat...

Efter lite skidåkning och så lyckades vi på lördagen få både en tjädertupp och en orrtupp, men sedan på em vräkte snön ner, så söndagen såg väldigt bra ut....

Efter en jvla massa krångel med rävar som gått km vis, så lyckades kompisens ungracka få tag på en räv som tog vägen i 3km ner till byn och kröp under en lada....

Efter spårning så ringde de och sa åt mig o First_clas att komma med "flistuggen" . Hon for in under ladan och gjorde som hon brukar. Bild kommer väl om First_clas kan förminska dem, på när räven blir skjuten när den tycker ladan är otrivsam när Sissi är där :)

Men räv nr 64 fick släppa pälsen åt oss....

Publicerat

Grattis rävdräpare!

:D

Publicerat

Grattis

Publicerat

Bo Svedin min jaktkompis ringde mig vid 11 tiden och hade räv i ett gryt.

Klart vi stack iväg dig jag o Sissi.

Grytet var i en bäverhydda med två ingångar, sissi ner och fick kontakt med räven, det tog inte 5 minuter så sköt jag en fin rävtik som inte dog,till min stora förvåning???? Men blev liggande på isen.

Eftersom Sissi var 10 sekunder efter räven så tog hon den i halsen direkt, så jag fick dit på iskanten och få bort henne från räven, för att kunna avliva den.

Då när jag fick bort sissi så bet räven mig i högerfoten, jvla tur man hade rejäla vinterkängor.

Då var ju jag tvungen att ta fram kniven och avsluta det hela...

Men efter viss dramatik så låg räv 65 för sissi på isen.

På vägen upp till bilen så hittade vi ett rävspår  till efter Unnån  och den fick en kompis agera hund på, så den sköt vi när han gick o spårade den.

Ha de  och glöm inte av att jaga.....:)

Publicerat
  • Författare

haha uppflogs räv var det va ;)  ;D

härligt med dramatik så har ni nått å skratta åt i slutet av året,verkar som att jag glömde mina salthagel hos dig :o;):D

Publicerat
Bo Svedin min jaktkompis ringde mig vid 11 tiden och hade räv i ett gryt.

Klart vi stack iväg dig jag o Sissi.

Grytet var i en bäverhydda med två ingångar, sissi ner och fick kontakt med räven, det tog inte 5 minuter så sköt jag en fin rävtik som inte dog,till min stora förvåning???? Men blev liggande på isen.

Eftersom Sissi var 10 sekunder efter räven så tog hon den i halsen direkt, så jag fick dit på iskanten och få bort henne från räven, för att kunna avliva den.

Då när jag fick bort sissi så bet räven mig i högerfoten, jvla tur man hade rejäla vinterkängor.

Då var ju jag tvungen att ta fram kniven och avsluta det hela...

Men efter viss dramatik så låg räv 65 för sissi på isen.

På vägen upp till bilen så hittade vi ett rävspår  till efter Unnån  och den fick en kompis agera hund på, så den sköt vi när han gick o spårade den.

Ha de  och glöm inte av att jaga.....:)

Grattis per! Har hon sprängt alla eller har ni grävt några?

h. Från Lappvik ;)

Publicerat

Tyvär så har vi fått gräva vid fyra tillfällen. Men då har vi burit oss klantigt åt vid spårningen....

Men annars så tycker rävarna det är otrivsamt när hon kommer på hembesök och vill inte dela lya med henne ::)

Publicerat
Tyvär så har vi fått gräva vid fyra tillfällen. Men då har vi burit oss klantigt åt vid spårningen....

Men annars så tycker rävarna det är otrivsamt när hon kommer på hembesök och vill inte dela lya med henne ::)

Jag skall försöka trolla fram någon räv när ni kommer över viken  ;) .. Så det inte enbart blir mårdhund.. Först måste jag dock beställa lite snöföre åt oss.. ;D

Publicerat

I dag föll räv nummer 2 för Ronja.

2xräv=

Publicerat
  • Författare

härligt kolja,jag brände förbi din by i helgen och förstår det varit knapert å kunna se ditt hus när skryt väggen nu för dubblas ;)

Publicerat

Härligt kolja kul att det går framåt för henne ;D ;D

det blir väll till att skjuta nån katt åt henne i mars ;D ;D ;D

Publicerat

Grattis till alla rävar

Publicerat

Igår sprängde Cajsa en grävling under en sommarstuga men skytten hann inte med :D

Publicerat
Igår sprängde Cajsa en grävling under en sommarstuga men skytten hann inte med :D

Hänger inte hunden efter när grävlingen går ut? Borde ju va enkelt för hunden att ställa.

Publicerat

Snopet, men som hundägare skulle det nog gräma ifall någon släpper en sprängd grimbart att fly ???

Hur länge höll hunden på innan grävlingen stack?

Publicerat
Hänger inte hunden efter när grävlingen går ut? Borde ju va enkelt för hunden att ställa.

Jodå men han hade 100 meters försprång och avståndet till det det stora grytet 400 meter. jag är glad att hon inte gick i utan mig.

Snopet, men som hundägare skulle det nog gräma ifall någon släpper en sprängd grimbart att fly ???

Hur länge höll hunden på innan grävlingen stack?

ca 5minuter. tredje gången hon skulle in smet den ut

Publicerat
Jodå men han hade 100 meters försprång och avståndet till det det stora grytet 400 meter. jag är glad att hon inte gick i utan mig.

Ok! Glömmer ju bort att ni har kortbenta hundar.

Med min så hade man kunnat lämna 300m försprång på den sträckan. ;) ;D ;D

Publicerat
Ok! Glömmer ju bort att ni har kortbenta hundar.

Med min så hade man kunnat lämna 300m försprång på den sträckan. ;) ;D ;D

Hade vi vetat att sktten skulle bomma kunde vi ju släppt jämten med en gång men hon satt i bilen :)

Grytet kollades givetvis men grimbart låg för djupt ca:3meter och då är det inte lönt att börja gräva när det är en sprängare man har

Publicerat
  • Författare

härligt fritte,kul du har hittat en fin tysk igen,, inte kul när passkyttar står å sover,min första räv för hunden var liknade,man blir kristen av sånt! ;)

• 2 weeks later...
Publicerat
Stenåsens Ronja (Finnstövare )      Räv                     =  21 st

Grävling                = 4 st

Mink                     = 3 st

Mårdhund              = 3 st

Totalpoäng = 260 

Tindra  (JRT of GB)                      Mink                       = 7 st

Mårdhund                =  2 st

Grävling                   = 1st

Totalpoäng =  170                        Räv                         = 12 st

Wood-Nymph Tara (JRT of GB )      räv                        = 6 st

mink                       = 3 st

Totalt 75 poäng

En räv till.... sprängd av Tara !
Publicerat

Grattis på Er!

:D