Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rovdjurs statusen för våra hundar (tävling) 07-08

Featured Replies

Publicerat

Uppdatering

10 Rävar

9 grävlingar

1 Mink

150 poäng för Tikka

• Svar 421
  • Visningar 29,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Vart två grävlingar för kompisen Fox idag i två olika gryt.

For iväg på en inkörd räv oxå och släppte Cajsa men räven hade redan gått ut :( (Dessa harjägare, att de inte lärt sig att man ska plugga igen alla hål ;) 8))

Grattis på Er!

:D

Publicerat

Grattis till alla er som skjuter någe........ Jag och Rut (min tjt) kommer och slår oss in på listan till hösten

Mvh

Publicerat
  • Författare

ja denna "tävling" är juh som mest för roligt och personligen gillar jag hundar mer än människor :o;)

så drar av en liten story från dagens jakt..ni kommer kunna läsa den i mkj`s dagbok,men måste bidra med bilder här :)

ja å vesslan,mkj och mickel var å kollade lite gryt på mkj mark,bland dom bättre visningarna jag varit på,åkte finbil mellan och mkj visst på metern var alla gryt var,och vilka som det var aktivitet i,sånt underlättar för alla!!! nå väl nått tomt och en k-märkt jordkällare kikades och vi fick napp,ner ut 3 gånger innan vi bestämde för det var grävling och nerslag gjordes grunt som fan å 10min gräv så var den första grävlingen framme och fick sig en blydos,2a kom efter jag tryckte in spaden var på grävlingen gick med på figthen och kika ut,smack.så var de med det,taggen skötte sig som han skulle,men inga svåra saker eller så, men nästa gryt lite mer kinkigt grävde ner oss 1,7-1.8 och hamnade snett om 3vägs gången och jag träffa grävlingen som dök ner på härliga 16fot mätt från första nerslaget,glöm den och en till som var i gick loss och stannade och gick loss,taggen kunde inte hålla kvar den och han bröt rätt tigth då,han var väl trött misstänker jag,ser framemot finland när hunden sköter sig  ;)

Publicerat

Snyggt jobbat!

Grattis!

:D

Publicerat

Joo, men se där, jag trodde pejlarn var paj när jag hade den men det var nog ett djupjävlagryt jag var och härjade i.

Publicerat
  • Författare

jag ska faktiskt byta pejl nu,har köpt en long range och kommer sedan skaffa en lavin sond som når till 40meter,inte för man behöver,men dessa ska vara mer tålig och bättre på visa om hunden rör sig..2 gryt på samma dag som inte får in hunden gör en kristen

Publicerat

Gattis grattis

Publicerat
ja denna "tävling" är juh som mest för roligt och personligen gillar jag hundar mer än människor :o;)

så drar av en liten story från dagens jakt..ni kommer kunna läsa den i mkj`s dagbok,men måste bidra med bilder här :)

ja å vesslan,mkj och mickel var å kollade lite gryt på mkj mark,bland dom bättre visningarna jag varit på,åkte finbil mellan och mkj visst på metern var alla gryt var,och vilka som det var aktivitet i,sånt underlättar för alla!!! nå väl nått tomt och en k-märkt jordkällare kikades och vi fick napp,ner ut 3 gånger innan vi bestämde för det var grävling och nerslag gjordes grunt som fan å 10min gräv så var den första grävlingen framme och fick sig en blydos,2a kom efter jag tryckte in spaden var på grävlingen gick med på figthen och kika ut,smack.så var de med det,taggen skötte sig som han skulle,men inga svåra saker eller så, men nästa gryt lite mer kinkigt grävde ner oss 1,7-1.8 och hamnade snett om 3vägs gången och jag träffa grävlingen som dök ner på härliga 16fot mätt från första nerslaget,glöm den och en till som var i gick loss och stannade och gick loss,taggen kunde inte hålla kvar den och han bröt rätt tigth då,han var väl trött misstänker jag,ser framemot finland när hunden sköter sig  ;)

Låt nu hunden vila så han orkar med sjubbarna.

Men på bilden med mottagaren, så e' de ju inte en Longrange mottagare eller har du en annan? För min har skala till 40 ft ???

Bra jakt har ni haft, vi ska försöka ordna lite bättre än mkj ;)

Publicerat
  • Författare

jag har inte long range utan bara den som går till 16fot som tills idag jag tyckt räckt...duktiga hundar får bra vila och friheten att sova med husse ;)

sen har jag beställt long rangen som du har och hoppas jag hinnder få den tills onsdag,men annars hinner jag dansa omkring med din misstänker jag ;)

jo vi kika 4 gryt och 2 napp så det var bra jakt och ínte så djupa gropar i uppland ;)

Publicerat

Stenåsens Ronja (Finnstövare )      Räv                     =  26 st

Grävling                = 4 st

Mink                     = 4 st

Mårdhund              = 4 st

Totalpoäng = 330 

Tindra  (JRT of GB)                      Mink                       = 7 st

Mårdhund                =  3 st

Grävling                   = 1st

Totalpoäng =  195                        Räv                         = 14 st

Wood-Nymph Tara (JRT of GB )      räv                        = 9 st

mink                       = 3 st

Totalt 105 poäng

Två rävar för Tara igår....

Publicerat

Grattis till Taggen grävlingar & Taras rävar :)

Publicerat
  • Författare

tackar och 1mars börjar omröstningen även fast sesongen inte är slut,har med andra saker å göra ;)

Publicerat

Uppdatering.

Kolja

Grävling 6x5p =30p

Mård 2x10 = 20p

Räv 1x10=10p

Totalt 60p

Ronja

Räv 3x10p =30p (blev en i helgen)

Totalt 30p

Och vad är nu detta med att tävlingen slutar 1mars skärpning fc det är ju då lojakten börjar.

Publicerat

Kirsikkamäen Kirsikka aka Cherry, eller "basseten"

23 x mårdhund

9 x grävling

12 x mink

----------

----------

220 poäng

Publicerat

Plotten "Hunter"    18 rävar har han jagat in.

24 grävlingar har han markerat i gryt,under hus eller ståndat på marken

Blir väl 300 p?

Tyskterriern "Bill"  15 rävar

20 grävlingar

250p

Hur är föret i övriga sverige? Här har det varit skare snart i en evighet.

Får nog dra högre upp i landet till helgen, så man får jaga lite.

Publicerat
Plotten "Hunter"     18 rävar har han jagat in.

Blir väl 300 p?

Tyskterriern "Bill"   15 rävar

20 grävlingar

250p

Du kan väl dra upp till Arvidsjaur så har Du ca. 1,5 m snö visst. ;) ;D

Publicerat
  • Författare
Kirsikkamäen Kirsikka aka Cherry, eller "basseten"

23 x mårdhund

9 x grävling

12 x mink

----------

----------

220 poäng

ska vi fin slipa dom siffrorna tror du ;)

själv ska jag ha en mårdhund så har man rätt olika vilt för hunden detta år.. :D

Publicerat
ska vi fin slipa dom siffrorna tror du ;)

själv ska jag ha en mårdhund så har man rätt olika vilt för hunden detta år.. :D

Du har då inte höga ambitioner ;D

Publicerat
Plotten "Hunter"    18 rävar har han jagat in.

Blir väl 300 p?

Tyskterriern "Bill"  15 rävar

20 grävlingar

250p

Ni jobbar på bra! Är de lima i dalarna eller vars håller ni hus?

Föret uppe i västerbotten är överlag kasst, en satans skare så man får ta till spriten ett tag :)

mvh

Publicerat

jonnegone

Japp vi är i Lima i dalarna.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

är det nån som vet hur man dundrar in så vi kan ha en omröstning om vinnaren?????

eller måste man dunka in en ny injanneämne???

tycker iaf alla som tänker rösta i jaktsidans fredliga tävling bör bevaka att ofta är inte antalet som

säger hudan hund man har utan vilken idiot som är bakom den ;) sedan unghundar som visat sig som säkra kort bör oxå höjas,säkra kort hundar som gör det andra inte klarar...jag har mina favvosar,hundar som inte velat delta (pga finska ikke skrytar visan) undan en tik som har 700gryt?vilt på sitt samvete :o...helt sjukt,hoppas på jag blir av med priset snart iaf :D

Publicerat

Får man poäng för "Sprängda grävlingar också? Jag har i så fall 2 till att lägga på listan  ;D

Publicerat
  • Författare

nja stjärna i kanten i bästa fall men borde iofs ge minus för sovande jägare på pass :-*

Publicerat

Nja grävlingen é ju fredad vettu  ;D