Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rovdjurs statusen för våra hundar (tävling) 07-08

Featured Replies

Publicerat
Hade vi vetat att sktten skulle bomma kunde vi ju släppt jämten med en gång men hon satt i bilen :)

Grytet kollades givetvis men grimbart låg för djupt ca:3meter och då är det inte lönt att börja gräva när det är en sprängare man har

Hmm...hade jag vetat att skytten skulle bomma så hade jag låtit honom stanna hemma å tagit passet själv ;)

• Svar 421
  • Visningar 29,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

håller tråden vidliv..jag ska lägga in nån bild på terrierns norrlands besök då 4 rävar gick åt,

men tänkte att vi i mars komer ha en röstning,pris till vinnaren,unghund blir ett annat pris till..dom som är under 2 år dårå

Publicerat

Grattis till er alla som dräper...........

Publicerat

Har varit i Jämtland och fått jagat i vargfria marker i nysnö och skare.

Tyvärr så fick stövarn slita ont , skaren höll räven men inte hund...

Blev sådana där äckligt långa drev på räven, 4,5 tim på onsd och 4 tim på torsd... Men även om det buktade bra så lyckades älgjägarna som var med mest skrämma räven bägge dagarna genom att röra sig innan de fick räven i skotthåll.....

Men huvudsaken var ju att jaktvärden i Greingen var nöjd ....

Men gud så enformigt att stå och lyssna på så lååååånga drev(gääääsp)....

rävper o flistuggen (radagast Siril)

Publicerat
  • Författare

hehe jo sånna drev är juh snar likt harjägarnas vardag att stå å klocka en stackars hare sedan inte äns skjuta den,,huvva nä nog måste det hända lite under jakten för det ska vara kul!

Publicerat

Tjenare. tänckte visa lite vad vi går för uppe i lima.

Har under hösten skutit 24 grävlingar och 16 rävar. Viltet är till 95% stjutet för plotthunden "Hunter" och tysk terriern "Bill".

1 mink ska läggas till för ung foxen.

Mvh Magnus

Publicerat

Grattis till alla djur ;D ;D ;D värkar som ni kommer få en bra småviltsstamm till i höst ;D ;D

Publicerat

Har under hösten skutit 24 grävlingar och 16 rävar. Viltet är till 95% stjutet för plotthunden "Hunter" och tysk terriern "Bill".

Mvh Magnus

Blev många poäng till viltvården där...... Grattis

Publicerat

Hittade ingen annan lämplig tråd att lägga in den här bilden på.

Fick ihjäl minst 7 möss med en högrep...kanske är jag Skandinaviens bästa musjägare!?! ;)

Publicerat

se där alfred! jag tror du leder ligan som musjägare! vore det jag som var dommare i denhär tävlingen skulle priset redan ligga i postlådan 8)

Publicerat
  • Författare

Fick ihjäl minst 7 möss med en högrep...kanske är jag Skandinaviens bästa musjägare!?! ;)

helt klart,ger sig ingen annan tillkänna vinner du,,efter alla slag du och din högaffel utvunnit borde du allt få en mössa eller en keps ;) bättre en mus än en sork som vi säger som är i branschen :D ;D

magnuslima berätta gärna lite mer om hundarna,var ifrån dom är och hur dom funkar,ser att ni inte legat på lat sidan,men tror jag hört talas om er i skogarna runt dalarna ;):D

Publicerat

det är rätt alla medel tilllåtena

Publicerat

helt över tygad!..  ;D ;D ;D

Mvh Magnus

;D ;D inponerande bild!... Grattis till allt!..

Mvh MAmre!,,

Publicerat

Grattis! :D Är det tillåtet att spetsa möss på det där sättet? ;) ;D

Mvh Magnus

Det var en imponerande samling. Grattis till bra viltvård och bra hundar måsteju Ni ha tillgång till också. :D

Publicerat

Mvh Magnus

Ser att du lyckats få med även "Norsken" på bild ;). Gratulerar

Mvh Patrik

Publicerat

Mvh Magnus

Mycket imponerande Magnus, stort grattis! :)

MVH

Publicerat

Tack tack..

Plotten är från första kullen till "Ursus Chime of Sweden". Jagar förhållandevis tyst och vind driver mycket, så fort går det. Markerar gryt om räven går in eller om grimbart ligger inne. Ägs av Rune Christensen.

Tysk terriern är från Parlour´s kennel. Arbetar som föreliggare i enkelpipor men har räven chans att komma ut så kommer han direkt. Fick till en början ganska mycket stryck av grävlingen men nu nästan inget :).

Foxen är lånad av Lenart Hernesund. För jag ville ha en hund under vintern som arbetade som sprängare. Han har varit väldigt trögstartad men fungerar bra nu, bryter var 10 min.

Har varit väldigt dåligt före, sista 1,5 månderna, skare och jävligt.

Efter jul förra säsongen sköt vi 31 rävar men det blir nog svårt i år. >:(

Publicerat

Vad är det för fox?Har du nåt reg.nr på den?

Publicerat

I helgen blev det två rävar till ;D

kettukiller du ska få nr på foxen.

Publicerat
I helgen blev det två rävar till ;D

kettukiller du ska få nr på foxen.

Den strömmade foxen ;) :-*.

Publicerat

Mina terriers är lugna och kan sitta i samma bur, men ingen ström är använd för 50-11 gången.

Patrick du får byta hundras, till ett gäng olika terriers, så får du snart lugn i hundgårn...  ;D

Publicerat
  • Författare

hehe vilka anklagelser du får;) men fick ni dom 2 senaste i gryt eller??

Publicerat

Japp. Den första var injagad av Hunter för att avslutas av Pär Spånbergs "russel" i en sten hög.  Var inte hemma på lördagen var i Särna och skulle jaga mård men fick leta hundar hela lördagen. På Söndan var det -26c när vi vaknade och telefonen gick varm från Rune att Hunter jagat in en räv och att de hade ringat in två till i ett gryt. Detta var då i Lima där det var ca -10c. Problemet var att min Landrover deffender inte tycker om temperaturer under -20c. Fick igång den först kl 1. Åkte hem, prövade först ung foxen men han tyckte inte om grytet som gick rakt ner för att sedan svänga 90 grader. Klockan var nu 15.15 och trodde att vi hadde två rävar till inne. Så vi tog ett säckert kort och släppte tysken "Bill". Inte ens han lyckades klämma sig in, så vi fick bredda ingången lite. 30 min och ett nerslag senar låg räven död. Dessvärre hade de andra rävarna gått ur.

first_clas hur fungerar dina hundar?

mvh en Magnus som inte kan sova :-[

Publicerat

Vart två grävlingar för kompisen Fox idag i två olika gryt.

For iväg på en inkörd räv oxå och släppte Cajsa men räven hade redan gått ut :( (Dessa harjägare, att de inte lärt sig att man ska plugga igen alla hål ;) 8))

Publicerat
  • Författare
Japp. Den första var injagad av Hunter för att avslutas av Pär Spånbergs "russel" i en sten hög.  Var inte hemma på lördagen var i Särna och skulle jaga mård men fick leta hundar hela lördagen. På Söndan var det -26c när vi vaknade och telefonen gick varm från Rune att Hunter jagat in en räv och att de hade ringat in två till i ett gryt. Detta var då i Lima där det var ca -10c. Problemet var att min Landrover deffender inte tycker om temperaturer under -20c. Fick igång den först kl 1. Åkte hem, prövade först ung foxen men han tyckte inte om grytet som gick rakt ner för att sedan svänga 90 grader. Klockan var nu 15.15 och trodde att vi hadde två rävar till inne. Så vi tog ett säckert kort och släppte tysken "Bill". Inte ens han lyckades klämma sig in, så vi fick bredda ingången lite. 30 min och ett nerslag senar låg räven död. Dessvärre hade de andra rävarna gått ur.

first_clas hur fungerar dina hundar?

mvh en Magnus som inte kan sova :-[

ok engelska bilar brukar inte gilla nått om du fårgar mig ;):D

har bara en terrier på snart 2år just nu men en stövare på ingång,men terriern funkar bra.lite orutin men sullar inte bort mycket å bryter fint,var å försökte på en grävling idag som låg under ett klippblock,den låg kvar fast hunden bröt så vi tänkte vi gör ett försök,men 2.4ner när vi tagit bort dom mindre stenare så var det bara å ge upp när det bara jag som behärska konsten att gräva ;) nästa vecka blire mårdhund och bekänna färgen där :P

dom två unghundarna på bilden var rätt odugliga,aldrig jagat innan men fina i storleken,så dom fick följa med å testa på grävling iaf

härligt fritte du måste äta strimlad kebab(grävling) tillfrukost ;) härligt med bilder

snart är det dax och utse jaktsidan`s överhund och sen har jag ett väldigt fint vandringspris att vinna..kom med tips hur vi ska få den till en stackare ett helt år.tänkte då värsta tabben eller dylikt ;)