Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

locka räv

Featured Replies

Publicerat
Grattis.

Kul när det lossnar.

Har hört att kaninen drar en del batteri...

Men har inte testat om det stämmer.

Har du en eller köper en så återkom gärna till forumet med dina åsikter om hur du tycker den fungerar.

Värdefullt för alla.

Mvh B)

Jag har ju NATURLIGTVIS köpt en sån kanin av räcerbacken.... ^_^

Har kört med Predator Enticern i fjol, och vart sugen på att testa denna kanin också.....bara för att den finns... :D

Den ser riktigt bra ut när den vibrerar runt på pinnen, har dock bara haft den ute på två locksvängar, inget skjutet än, men det är nog inte kaninens fel.

Så jag kan inte lämna nån riktig bedömning på effektivitet vare sig på räv eller batterislukning än, men jag får väl återkomma med det. -_-

• Svar 1,1k
  • Visningar 162,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Jag har sent om sider skaffat mig en peewee och den låter ju RIKTIGT BRA! Har kört med nordik predator sedan i höstas och ca 30 lockpass utan nån räv börjat tro att jaktformen inte fungerar eller att jag gör nåt helt grundläggande fel trots att jag plöjt lockjakts DVD:n kanske tio gånger. Men nu får man ju hopp igen. Nu ska här kvidas i buskarna för nu skaregå!

Ja, nu har vi testat. Fick in en räv första lockpasset! Inte illa. Dock gick det inte att skjuta eftersom den kom prasslande i det höga gräset bakom ryggen och fick vittring av mig men nästa gång - då... :D

Publicerat

Blev en räv på lock igår. :D satt nästan mitt ute på fältet hemmavid då jag lockade med muspip, efter 20 min smyger mickel ut efter lite prassel från lä sidan. skott med hagelgevär på 5 meter :D

post-2516-1220389799_thumb.jpg

Publicerat

Har precis beställt två pipor som heter Sniper Death Cry och Sniper Death Cry II... lite udda namn kan tyckas, men av beskrivning så ska de härma jackrabbit och cottontail. Får se vilken som går hem hos de svenska rävarna.. =)

Publicerat
Har precis beställt två pipor som heter Sniper Death Cry och Sniper Death Cry II... lite udda namn kan tyckas, men av beskrivning så ska de härma jackrabbit och cottontail. Får se vilken som går hem hos de svenska rävarna.. =)

Och eftersom du nu avslöjat att du köpt dessa, så är du nu tvingad att lämna en recension om dessa sen.. :D:D

Publicerat
Och eftersom du nu avslöjat att du köpt dessa, så är du nu tvingad att lämna en recension om dessa sen.. :D:D

Helt rätt. :D

Vi är nyfikna :D

Cottontailen är rätt kul att använda

Publicerat

Absolut =) Leveranstiden kunde vara upp emot 60 - 90 dagar tydligen med surface frakt från cabelas i USA... så misströsta inte om recensionen dröjer om man säger så =) Drygt att det ska ta sån tid.. vill ha prylarna NU.. =)

Publicerat
Absolut =) Leveranstiden kunde vara upp emot 60 - 90 dagar tydligen med surface frakt från cabelas i USA... så misströsta inte om recensionen dröjer om man säger så =) Drygt att det ska ta sån tid.. vill ha prylarna NU.. =)

Så är det väl jämt... :D

Publicerat
Så är det väl jämt... :D

Ja.. hehe.. försökte i min iver till och med tillverka en egen lockpipa.. vilket jag tror hade gått bra om jag bara fått tag på ngt bra material för membran... den jag nu tillverkade kanske man skulle kunna locka änder med :D

• 3 weeks later...
Publicerat

Förra helgen lyckades jag locka in en räv med peeween! Smällde på han med polarens hagelbössa på 20 meter. Men den räven var lurig, han kom upp i medvind och gick rakt mot oss. Vi var två som satt på samma pass. En med hagelbössa och en med studsare. Det var bara tänkt att vi skulle sitta vid den nyslagna vallen men jag hade ju med mig peeween så när det inte hände något så blåste jag igång! En liten hane var det. Gutt!

Publicerat

Grattis! <_<

På fredag ska vi ut några stycken och locka i Vallentuna.

Hoppas det blir något då.

Publicerat

Var ute och lockade räv ikväll. 2a gången jag försöker mig på det. Tyvärr har ingen av gångerna varit särskilt lyckad :mad:

1a gången kom det 2 hurtiga damer med varsin hund och gick över åkern där jag satt, då gick jag hem

och nu ikväll kom det en skördetröska och började skörda på åkern bredvid fast det kanske var lika bra för det hade ändå hunnit bli rätt mörkt.

Hursomhelst så har duvhöken varit på väg att slå på mitt huvud båda gångerna jag varit ute och lockat. Är det vanligt att de kommer och kikar vad som pågår eller låter jag mer som en skadad fågel än en hare? :D

Publicerat
Var ute och lockade räv ikväll. 2a gången jag försöker mig på det. Tyvärr har ingen av gångerna varit särskilt lyckad :)

1a gången kom det 2 hurtiga damer med varsin hund och gick över åkern där jag satt, då gick jag hem

och nu ikväll kom det en skördetröska och började skörda på åkern bredvid fast det kanske var lika bra för det hade ändå hunnit bli rätt mörkt.

Hursomhelst så har duvhöken varit på väg att slå på mitt huvud båda gångerna jag varit ute och lockat. Är det vanligt att de kommer och kikar vad som pågår eller låter jag mer som en skadad fågel än en hare? :)

Jodå. Sånt ingår. :lol:

Senast hade jag två ugglor som for runt skallen. ^_^

Tror det kallas naturupplevelse... :rolleyes:

Publicerat

Det blir Funbo prästgård i morgon istället.

Publicerat

Nu äntligen har mina Sniper Death Cry I och II kommit =) Ska bli intressant att testa!

Det är två pipor, en med ett smalt membran som härma "cottontail" och en med bredare membran som ska härma "jackrabbit".

Vilken variant tror ni går hem på våra svenska rävar..?

Publicerat

Jag sköt en räv på lock i tisdags. Första gången som jag fick det att funka. Hela historien med bilder kommer på jaktdagboken. ;)

Publicerat

Blir att ge sig ut till helgen o testa locka räv, funderar på att fara ut innan man ska till slakteriet på lördag.

Publicerat
Det är två pipor, en med ett smalt membran som härma "cottontail" och en med bredare membran som ska härma "jackrabbit".

Vilken variant tror ni går hem på våra svenska rävar..?

Den bredare, men du får väl testa bägge ;)

Publicerat
Den bredare, men du får väl testa bägge ;)

Jaaa.. det kommer jag inte kunna låta bli ändå ;) Ska bli riktigt kul att testa.. synd bara att jag har mest skog och hyggesmark (ganska kraftigt beväxta).. men det kanske kan gå att locka utefter lite grusvägar också?

• 1 month later...
Publicerat

så hur har ert lockande gått? ^_^

allt jag lyckat locka fram på mina få resor är 3 ekkorar och massor med skat och kråkfåglar ;)

Publicerat
så hur har ert lockande gått? ^_^

allt jag lyckat locka fram på mina få resor är 3 ekkorar och massor med skat och kråkfåglar ;)

Har inte varit ute och lockat än, (bara med muspipa under skörden). Tänkte att jag skulle ut här snart och prova lite

MVH Erik

Publicerat

Har inte vart ute o lockat på länge jakt lusten gick ur mig helt när jag beställde stocken till nya bössan går här hemma som en mars katt o trampar o vill få i ordning på den nya bössan sen blir det lock igen ;) förhoppningsvis blir det några rävar oxå sen hoppas jag på snö o kalt den här vintern har inte fått testa när det är riktigt med snö :D

Lycka till alla ni andra som lockar räv B)

Mvh.

Publicerat
Har inte vart ute o lockat på länge jakt lusten gick ur mig helt när jag beställde stocken till nya bössan går här hemma som en mars katt o trampar o vill få i ordning på den nya bössan sen blir det lock igen B) förhoppningsvis blir det några rävar oxå sen hoppas jag på snö o kalt den här vintern har inte fått testa när det är riktigt med snö ;)

Mvh.

Kul att se dig igen FLex ;)

Själv har jag bara lockat en enda gång sedan min lockpipa kom hem utan resultat, får ta tag i det nu när kylan kommer.

Jag har inte sett en enda räv på hela året vad jag kan minnas, bra för småviltet iallafall. :D

/Lasse

Publicerat
Kul att se dig igen FLex ;)

Själv har jag bara lockat en enda gång sedan min lockpipa kom hem utan resultat, får ta tag i det nu när kylan kommer.

Jag har inte sett en enda räv på hela året vad jag kan minnas, bra för småviltet iallafall. B)

/Lasse

Tack lasse :D

Ja det är svår lockat nu när ingen tjäle eller snö ligger men det går o få in mickel om han är på marken o är hungrig har inte kört med harskriket än väntar med det tills snön så man inte blåser sönder marken man ser dom bättre nu när löv-blad o högt gräs lagt sig så skansen finns ju lycka till med lockandet ;)

Mvh.

Publicerat

jag är tydligen inte själv om att ha blivit inpad av filmen och skaffat mig pipa. och kul att självaste rävlocks KUNGEN (P-A) är här och diskuterar med sina fans ;)

ska bara införskaffa lite camo kläder och sånt och sen försöka komaigång med det riktigt

måste bara som de flesta andra ha gjort. TACKA FÖR EN SUPER BRA FILM, och även jag ser fram imot nästa

SKITJAKT PÅ ER ;)