Publicerat April 12, 200818 yr Ni som lockar!Vad använder ni för bössa, sikten o ammo??? Skjutkäppar? Bössa:CG 3000 308W. Kula:Hornadys V-Max 110grs. Optik. Helia 3-10x50. Benstöd: Stoney Points sittande/knästående,( 65-112cm ungefär..)
Publicerat April 12, 200818 yr Bössa: Stenroosbygge; enkelskotts Tikkalås, tung rostfri sakopipa och mcmillankolv Kal.: 6mmBR Optik: 3-12X56 Karl Kahles Helia Kula: 70grs Nosler ball.tip Benstöd: Stoney Point
Publicerat April 12, 200818 yr Bössa: tikka t3 lite stainless med dämpare. Kaliber: .243 Kula: sierra Blitzking 70grains kikare: Simmons 4-12*50 benstöd: lånat harris benstöd som sitter monterade. + precis nyinköpta stabilotherm stöd. justerbara upp till 185cm. Går spikrakt ut till 200 meter.
Publicerat April 12, 200818 yr bsa 6,5x55 fast 6x jaktoptik eller va den hette,,7grams helmantel 860 m/s å 2 skidstavar i kors som stöd,,, hmmmm konstigt att ni inte skjuter högvis me räv när ni har såna grejjor
Publicerat April 12, 200818 yr bsa 6,5x55 fast 6x jaktoptik eller va den hette,,7grams helmantel 860 m/s å 2 skidstavar i kors som stöd,,, hmmmm konstigt att ni inte skjuter högvis me räv när ni har såna grejjor Grejorna blir aldrig bättre än den som håller i dom... Men i år så har det varit mycket beroende på vart man jagat i landet, pga den mycket ojämna snötillgången. Här efter kusten har det inte varit mer snö än 1,5 decimeter som mest + fett med sork och ingen skare alls. Har aldrig gått så dåligt som i år. Hur har du haft det med snö på dina marker?
Publicerat April 12, 200818 yr 130cm snö här. Tyvärr så verkar det som om man avslutar den här säsongen med en rejäl förkylning :-(
Publicerat April 12, 200818 yr ikväll blir de inget lockande,,men imorrbitti då kanske om jag inte är för trött
Publicerat April 12, 200818 yr och mitt kikarsikteshelvete rasade idag.. så inget mer för mig denna säsong.. 2 dagar kvar och detta skit var tvunget att hända.. blir så förbannad........
Publicerat April 12, 200818 yr ska ju ändå sälja bilen nästa vecka hoppas jag så då trillar det förhoppningsvis in 8000€! då får jag råd med både kikarsikte, en garmin astro åt terriern och en 4WD jaktbil hoppas jag! nästa kikare blir en tysk Docter eller något liknande tror jag. Av högsta kvalité. Då har man inte rätt att klaga pga kikaren iallafall! Har hänt för mycket skit med denna billiga kikarhelvete nu för att jag ska köpa en till budgetkikare... Bommat åtskilliga bockar pga det...
Publicerat April 13, 200818 yr Jag tror att jag ska göra tvärtom, köpa ngt billigt skit, så att jag i alla fall kan skylla på det...
Publicerat April 13, 200818 yr haha ja tidigare har man ju haft det att skylla på. Men det har ju varit sant också. Du blir nog inte så glad när du bommar stora bocken Bruse pga att kikarens kors vrider sig när du ska zooma in han. Kan lova att nerverna far då.
Publicerat April 25, 200817 yr Tja..kommer inte tjata och blöta detta..men hur vet du att dom inte skadesköt nånting ??? Var du med på inspelningen ???Eller satt du ensam vid klippbordet ?? vissa skjuter skott ( väldigt många ) på djur som springer typ ålg rådjur gris dov.......... på upp till hundra meter eller till och med mer. I praktiken så är ett skott på 250 m stillastående lättare än ett på 80 löpande. Men sen är det många som kanske skjuter träffbilder på 5 cm på 300 m medans vissa skjuter dessamma på 30 m. det viktiga är vad du själv sätter upp för max avstånd, och sen låter du andra göra desamma.
Publicerat April 25, 200817 yr Författare Hä bli Tikka 65 trapper i 6,5, cammokläder. Lite olika pipor Lite olika skjutstöd
Publicerat Maj 16, 200817 yr För att svara på frågan om vilket vapen... Ruger K77 varmint 5,7x48 Hornady 55gr blyspets eller Nosler BST 55gr. (Hemkört) Siktet är ett gammalt Shirtstone 4-12x56 som hängt med alldeles för länge. Tror det sitter Uncle Mikes benstöd på just nu... Mvh
Publicerat Maj 16, 200817 yr För att svara på frågan om vilket vapen...Ruger K77 varmint 5,7x48 Hornady 55gr blyspets eller Nosler BST 55gr. (Hemkört) Siktet är ett gammalt Shirtstone 4-12x56 som hängt med alldeles för länge. Tror det sitter Uncle Mikes benstöd på just nu... Mvh Med så mycket pipor vi köper av dig, så har du snart råd att köpa en Zeiss-värsting!!
Publicerat Maj 16, 200817 yr Med så mycket pipor vi köper av dig, så har du snart råd att köpa en Zeiss-värsting!! Har en Zeiss på min 6,5x55. Det var min fru som valde den. Själv tyckte jag det var för mycket pengar. Men att säga mot sin hustru i det läget.... Njjäää
Publicerat Maj 17, 200817 yr Sako Vixen 222rem Leupold VX1 3-9x40 Norma jaktmatch eller 3,2g blyspets. Versapod bipod vid liggande, hemgjord Bi-fur-pod vid sittande. Har alltid skjutit rävar med helmantel med bra resultat(knall och fall) ända tills i år. Efter att ha skjutit ett dåligt skott med vardera helmantel och blyspets så blir blyspetsen förstaval i framtiden.
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Ja!! vilken början på rävlock året, var ut vid 24 tiden idag och provade locka på räv( norra norrbotten där solen ännu lyser sent) hade glömt min usa lock pipa och hade bara en hubertuspipa att tillgå. For ut med gott humör men små förväntningar. Stanna vid en slagen åker som var ljus och räven skulle synas bra där antog jag.Prova med lite mus pip först ifall de fanns nå ung räv där,men icke!! Gick över till harskrik och redan i andra serien så springer det ut en räv på 100m håll och ger bre sida åt mig,Pang! och räven är stendöd..Kul att få skjuta med nya 24ggr kikaren samt nya benstödet från harris..Federal powershok till 243win ger bra död men man bör inte vara känslig då man tittar in skottskadorna på bytet Jaja det var en vuxen honräv vid bästa tjäderstället så det var nog ett lyckat djur att fälla och min 4 lockräv sen januari..
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Kan nämna vad jag jagar me mer specifikt.. Ruger 77/ss 243win 6-24 weaver mildot Harris bipod lägre modell Federal powershok
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Låter som om du fått klämm på lockandet, jag letar fortfarande efter min mnuspipa som jag har förlagt
Publicerat Augusti 2, 200817 yr Jag provade att locka lite igår utan pipa.. hehehe.. tur det inte var nån som såg en..