Publicerat December 30, 200718 yr Hur går det med lockandet???? ??? Själv ligger jag lite lågt. Var ute häromdagen, men jag har inte så många bra platser att vara på. Då menar jag öppna ytor. Provade i ett torn på ett hygge, men det är svårt än. Skulle vara bra med lite snö och skare så att man hör när räven kommer. / Erik
Publicerat December 30, 200718 yr Har väl inte gått in för detta så hårt än. Men ska testa mer framöver. Blev mer inspererad efter ha sett filmen lockjakt på räv.
Publicerat Januari 4, 200818 yr Jag köpte min "nordik predator" pipa idag så får se hur dehn funkar.. ska bli kul o prova har aldrig lockat förut så de ska bli skitkul o testa locka räv
Publicerat Januari 5, 200818 yr Jag köpte min "nordik predator" pipa idag så får se hur dehn funkar.. ska bli kul o prova har aldrig lockat förut så de ska bli skitkul o testa locka räv Du får komma hit till mig så en sniper får skjuta nä men måste köpa en själv kokar räv här nu
Publicerat Januari 5, 200818 yr Var ut o lockade räv idag. När jag lämnade passet så ser jag mycket färska spår efter räv > det var inte långt från där satt. Så troligen så hadde den kommit av lockandet men troligen så röjde jag mig >
Publicerat Januari 5, 200818 yr Jag och far var ute och försökte locka med PeeWee'n idag men jag vet inte riktigt hur man ska göra ??? "Låta som en skrikande bäbis" har jag läst, lagom lätt : ;D sen blåste det som f*n idag, påverkar detta resultatet? Vore ju kul om man kunde få panga en räv så man fick upp gnistan s.a.s men det är bara att köra på antar jag . Måste det vara mycket snö? Just nu har vi så att det täcker backen, knappt nå mer. Vore tacksam för lite guidning Mvh Micke
Publicerat Januari 5, 200818 yr Firefox: försök få tag på filmen "Lockjakt på räv" med Ulf Lindroth och P-A Åhlén - där besvaras alla frågor och den är även suverän som inspiration. Såg själv om den ikväll tillsammans med "Mr 9,3x62". http://www.jaktwebben.com/engines/page___152.aspx
Publicerat Januari 6, 200818 yr Firefox: försök få tag på filmen "Lockjakt på räv" med Ulf Lindroth och P-A Åhlén - där besvaras alla frågor och den är även suverän som inspiration. Såg själv om den ikväll tillsammans med "Mr 9,3x62".http://www.jaktwebben.com/engines/page___152.aspx Japp, blir nog att köpa den! Får försöka lura far till samköp ;D
Publicerat Januari 8, 200818 yr Ähhhhhhhhhhh! Här sitter man och läser senaste JJ och ser att svågerns frus bror är med med i ett rävlocksartikel. Inte 17 har han pratat om att han håller på med lockjakt. > Måste ta och ringa upp honom och ta ett snack med honom. > Får nog begära en privatlektion av honom. ;D
Publicerat Januari 11, 200818 yr Såja! Har nu sett "lockjakt på räv". Verkar ruskigt roligt om man får igång lockandet! Ska se om det blir någe uppehåll i helgen så man kan ut o försöka locka lite! Skitjakt på er!
Publicerat Januari 11, 200818 yr Såja! Har nu sett "lockjakt på räv". Verkar ruskigt roligt om man får igång lockandet! Ska se om det blir någe uppehåll i helgen så man kan ut o försöka locka lite! Skitjakt på er! Ja , jag lånade den av Mamre , den va riktigt bra och lärosam faktiskt!
Publicerat Januari 11, 200818 yr Jag och Bobban gick ut i höstas och skulle prova bobbans nya rävpipa... lite skeptisk vart jag nog när mina trummhinnor nästan lossnade när han blåste i den. Men tametusan att jag blev förvånad när jag upptäckte en rävarackare efter bara några minuter. Han klarade sig tyvärr bara för att jag blev så himla paff att pipan funkade så jag sumpade läget.
Publicerat Januari 12, 200818 yr tänkte bara kolla av lite vad änvänder fok för pipor när ni lockar själv har ja testat nordics men har inte lyckats hur ska man blåsa för att lyckas?
Publicerat Januari 12, 200818 yr Jag och Bobban gick ut i höstas och skulle prova bobbans nya rävpipa... lite skeptisk vart jag nog när mina trummhinnor nästan lossnade när han blåste i den.Men tametusan att jag blev förvånad när jag upptäckte en rävarackare efter bara några minuter. Han klarade sig tyvärr bara för att jag blev så himla paff att pipan funkade så jag sumpade läget. visst blir man förvånad första gången!.. ;D ;D ;D Mvh
Publicerat Januari 12, 200818 yr tänkte bara kolla av lite vad änvänder fok för pipor när ni lockar själv har ja testat nordics men har inte lyckats hur ska man blåsa för att lyckas? ja använder Nordiskpredator!.. tror inte själva ljudet e de viktigaste!.. bara de låter klagande!.. ångest liknande!.. ja har märkt att man ska hålla sej till dom lite ljusare tonerna!.. men de kan juh vara olika från områden! inte vet jag!.. men när du blåser ska du vara intensiv i ditt lockande en liten stund!.. ca 20-30 sek!.. sedan pausa några min och sedan upp repa!... stanna inte längre på ett pass i mer än ca 30 min!. dom flesta gångerna kommer räven redan efter några minuter!.. Mvh
Publicerat Januari 12, 200818 yr Jag har tre olika storlekar av crit R call. En Primos regulator och en Verminator Tweety.
Publicerat Januari 12, 200818 yr Gick kurs i räv lock i dag, i morgon kommer det att skrikas ångest å jemmer över hela marken som aldrig förr. Tanken är att räven inte ska slinta ur näven, får se hur det går : Bra kurs P-A
Publicerat Januari 13, 200818 yr vart finner man sånna kurser med åhlen då? jag har filmen men lyckas inte få till den där knycken riktigt
Publicerat Januari 13, 200818 yr vart finner man sånna kurser med åhlen då? jag har filmen men lyckas inte få till den där knycken riktigt JF västerbotten el. Norrbotten tror jag.
Publicerat Januari 18, 200818 yr Provade på att locka lite nu i kväll när det började skymma. Ingen räv men 3 rådjur som stod 300m bort kom i rask takt in på 60m och ville veta vad det va som skrek. Även en korp kracksade till i mörkret när han hörde ljuden. (eller om den bara snarka) Nya tag.......nån annan dag...
Publicerat Januari 20, 200818 yr Hej var köper man filmen ni snackar om (Lockjakt på räv)?MVH F Här kan du beställa filmen http://www.jaktwebben.com/engines/page___152.aspx http://www.jaktwebben.com/
Publicerat Januari 20, 200818 yr En räv var tredje pass, talar man om i filmen. Jag ligger nånstans kring noll rävar på tio pass för tillfället. Idag körde jag med Nordic Predator och tycker att den låter lite "bättre" än PeeWee:n, men det är ju jag det ;D Antingen är rävarna mätta, eller så har jag bommat vinden på nåt sätt, eller så kör jag fel ljud (mindre troligt), eller så kommer nån räv då och då men ser mig eller får vittring innan jag ser den. Tycker det är svårt med vindriktningen oxå - den är inte alls konstant utan svänger lite av och an. Skam den som ger sig. Ett litet snötäcke skulle nog göra gott - lättare att se Mickel och han kanske är mer hungrig
Publicerat Januari 21, 200818 yr Hej exabit ja dom är otroligt svåra o locka när det är barmark o tjälen lyser med sin frånvaro sen är ju räven otroligt svår o se när det inte är snö finns ju en hel del skit o gömma sig i o sitta o titta ifrån o lokalisera jägaren vart han är o räven har ju inte särskilt svårt o hitta mat så dom går ju inte hungriga precis därav att dom inte är så intresserade av har skriken nu > men räven är inte helt ointresserad av har skriket. När jag närmar mig marken så tar jag ut vind riktningen o på så sätt vet jag vart på marken jag ska sätta mig då kör jag med bilen så jag kommer i rätt läge för vinden men inte för när så man skrämmer räven om den är i närheten sen går jag med vinden till det stället som jag kollat att det ligger rätt i vind väl framme fixar jag skjut ställning så att man sitter skönt sitter man obekvämt rör man på sig efter 5-10min o det ser räven direkt o när allt är klart på platsen väntar jag 15min tills allt är lugnt o fint sen lockar jag ;D Mvh.