Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

locka räv

Featured Replies

Publicerat

Törs man fråga hur det gått för dig då?  ???

• Svar 1,1k
  • Visningar 162,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Törs man fråga hur det gått för dig då?  ???

2 st har jag lyckats locka in hitils i år men det blir fler ;D

Mvh.

Publicerat
2 st har jag lyckats locka in hitils i år men det blir fler

Då har du kött på benen. Ser du ut som en komposthög när du lockar?  ;)

Publicerat
Då har du kött på benen. Ser du ut som en komposthög när du lockar?  ;)

Jag har lockat in flera rävar men skyttet stämde ej i början av se sången.

Jag kör med m90 brallan grön jacka o komposthuva o handskar.

Mvh.

Publicerat

:( har oxå hafft problems med att lock in dom!.  men e inne på Flexens teori om frånvaro på snö ä kärle! tror de är för lätt för dom att finna föda än!.

och eftersom vi ska imitera ett djur som blir tagen av en annan predator så är de kanske inte värt risken för dom att ta den striden...

å jag ser ut som en komposthög när ja lockar!...  ;D ;D... dock inte om de kommer snö!.. då e de snö cammo som gäller!.  ;)

MVh

Publicerat
å jag ser ut som en komposthög när ja lockar!...  ;D ;D... dock inte om de kommer snö!.. då e de snö cammo som gäller!.  ;)

Ok, så komposthög vid barmark, och annars snögubbe  ;D

Publicerat
Ok, så komposthög vid barmark, och annars snögubbe  ;D

Precis!...  ;D ;D

Mvh

Publicerat
Precis!...  ;D ;D

Mvh

;D ;D ;D

Mvh.

Publicerat

Efter ha läst denna tråd vart man tvungen att beställa ett kit nordisk predator + film och i förrgår var det premiär.

På andra lockpasset kom räven fram :) ca 40m från svärfar som var med. Tyvärr så var han inte riktigt med me bössan och räven slank ur näven... Men skam den som ger sig. Det var den enda räv vi såg men riktigt kul att det funkar att lura fram dessa små liv även som nybörjare.

Jag uppfattade det som att även korpen var intresserad av ljudet kan det stämma?

Det hade varit riktigt kul och gå någon lockjaktskurs men jag har inte hittat någon i södra delen av landet, någon som känner till någon kommande kurs?

Mvh Micke

Publicerat

jag har oxå märkt att korpen är intresserad av ljudet

Publicerat
Jag uppfattade det som att även korpen var intresserad av ljudet kan det stämma?

Jovars. Kör man höga toner vaknar nötskrikorna oxå  ;)

Publicerat

har bara haft skränande nötskrikor och just korp på locket också, när vi satte oss i fikade i söndags kom en korp på flera hundra meter påväg bort ifrån oss.........då tog jag nordik-pipan  i truten och blåste till långt in på membranet samtidigt som jag harklade och skränade lite på rösten.........fyfan att han tvärstannade i luften och vände!  ;D

Publicerat

Börjar att få in rävarna nu, men problemet ligger när det ska till att skjutas. Var ute i går kväll för att prova på gris vid en åtel. Tog med mig pipan ifall att. Väl inne i husvagnen så åkte lockpipan fram. Lockade två gånger, och efter ca 10min kommer räven ut från höger på 80 m.Han knallar så att jag har honom rakt framför mig. Försöker smyga fram bössan, men det är nog där räven anar oråd. Han börjar att springa rakt ifrån mig, stannar på 150m och dum och rävkåt försöker jag att fträffa han då. BOOOM. Var ut och sökte  av med lampa, men fann inget. (Ska även ut i dag med hund och gå en sväng). Tillbaka vid husvagnen, lite nere. Gillar inte när jag blir övermodigt. Funderar på om jag ska knalla hem, men tar fram pipan igen och lockar innan jag går in i vagnen igen. Otroligt nog kommer ytterligare en räv efter ca 5 min. Denna gång i från vänster. När jag ser den så har han nog redan anat mig, och paserar tvärs över fälltet. Något skadat självförtroerde låter jag den vara. Problemet för mig var nog att jag satt i vagnen. Liten glugg med dålig syn åt sidorna, och att jag hade fullmånen kl12 sätt i från gluggen. Kan tänka mig att den första räven såg mig för att månen lyste in  i vagnen. Men är det inte av misstagen man lär sig?/Erik

Publicerat
Börjar att få in rävarna nu, men problemet ligger när det ska till att skjutas. Var ute i går kväll för att prova på gris vid en åtel. Tog med mig pipan ifall att. Väl inne i husvagnen så åkte lockpipan fram. Lockade två gånger, och efter ca 10min kommer räven ut från höger på 80 m.Han knallar så att jag har honom rakt framför mig. Försöker smyga fram bössan, men det är nog där räven anar oråd. Han börjar att springa rakt ifrån mig, stannar på 150m och dum och rävkåt försöker jag att fträffa han då. BOOOM. Var ut och sökte  av med lampa, men fann inget. (Ska även ut i dag med hund och gå en sväng). Tillbaka vid husvagnen, lite nere. Gillar inte när jag blir övermodigt. Funderar på om jag ska knalla hem, men tar fram pipan igen och lockar innan jag går in i vagnen igen. Otroligt nog kommer ytterligare en räv efter ca 5 min. Denna gång i från vänster. När jag ser den så har han nog redan anat mig, och paserar tvärs över fälltet. Något skadat självförtroerde låter jag den vara. Problemet för mig var nog att jag satt i vagnen. Liten glugg med dålig syn åt sidorna, och att jag hade fullmånen kl12 sätt i från gluggen. Kan tänka mig att den första räven såg mig för att månen lyste in  i vagnen. Men är det inte av misstagen man lär sig?/Erik

Häftigt att det funkar så bra !!

Publicerat

vet hur det är med övermod tro mig  ;D men riktigt schysst att de funkar så bra, hur lockar du och med vilken pipa?

Publicerat

Ska ut me en kompis o testa ikväll :)

Denna gång i en by så de kanske e lite lättare.

Får väl se.

Jag ska locka o han ska skjuta. Han känner till skottvinklar bäst då han e upfödd på platsen.

Kameran e med.

Publicerat
Ska ut me en kompis o testa ikväll :)

Denna gång i en by så de kanske e lite lättare.

Får väl se.

Jag ska locka o han ska skjuta. Han känner till skottvinklar bäst då han e upfödd på platsen.

Kameran e med.

ser vi fram emot!  :o

Publicerat

Då får ni fortsätta se framåt för månen vägrar visa sig ikväll o de ligger ingen snö på backen = Becksvart!

Allt e uppskjutet till ljusare kväll :-(

Publicerat
Då får ni fortsätta se framåt för månen vägrar visa sig ikväll o de ligger ingen snö på backen = Becksvart!

Allt e uppskjutet till ljusare kväll :-(

:-[

Publicerat

Nu snöar de åtminstone o ja o lillan sitter o övningslockar!

Hunden kommer som ett skott så nåt rätt bör man väl göra  ;D ;D ;D

Lite måne på de här me bara så e saken biff!

Publicerat

har en nordic pipa i handen just nu och sitter o sjunger lite  ;D har även beställt en Pewee som dyker upp i brevlådan nästa vecka.....ikväll blir de till fidde o beställa benstöd........ all camo finns redan så nu ligger rävarna jävligt risigt till framöver  :D

Publicerat

Nice länk med Ulf 

http://www.jaktjournalen.se/#

Gå in  på rävfilm med lock

kan det vara från den nya filmen tro????? ???

Publicerat
Nice länk med Ulf 

http://www.jaktjournalen.se/#

Gå in  på rävfilm med lock

kan det vara från den nya filmen tro????? ???

Det var en fin filmsnutt Alfons! :D

Publicerat

Just den scenen är inte med i filmen vad jag kan minnas.

Är det någon som vet var man kan köpa en sån batteridriven ''lockmojäng'' eller har tipps på hur man gör sin egen? Jag hörde om påskfjädrarna men vad ska man ha för motor osv... ???

Publicerat

;D ser juh lätt ut!...

men inte fullt så lätt när man sj e ute!..  >:( >:( >:(

har precis varit ute å lockat!.. å inte fick man de slutet!..  :'(

MVh