Publicerat December 27, 200916 yr Skönt att det finns hjälpmedel när man blir gammal och senil... Nån som vet om garmin kommer med skallindikator?
Publicerat Mars 30, 201016 yr Tänkte bara påminna om att jaga på garmin lite i frågan om antal kanaler:) Det behövs verkligen fler idn om det ska gå att använda pejlen till hösten jag vet många som skaffade den under hösten 2009, skaffar nu under våren/sommarn och det kommer att köra ihop sig rejält om de inte fixar det...... Antal id är ett problem som är större än räckvidden alt om det gick att "låsa" pejlen på just sin hund.... Skicka ett mail ni med så vi slipper sitta där i höst med en pejl som bara visar störningsmedelanden!!!!!!!
Publicerat April 18, 201016 yr Är det någon som har koll på tillbehöret till astron "track&bark"? Dom skriver lite kort om den i april nr av jaktjournalens april nr, håller tydligen på att testa den nu. Är tydligen några privatpersoner som tagit fram så man kan få fram hundens position om hunden är utanför räckvidd och att man kan ringa och höra om hunden skäller utanför hörhåll. Låter nästan för bra för att vara sant.
Publicerat April 18, 201016 yr Är det någon som har koll på tillbehöret till astron "track&bark"? Dom skriver lite kort om den i april nr av jaktjournalens april nr, håller tydligen på att testa den nu. Är tydligen några privatpersoner som tagit fram så man kan få fram hundens position om hunden är utanför räckvidd och att man kan ringa och höra om hunden skäller utanför hörhåll.Låter nästan för bra för att vara sant. Nja det är lika bra att skaffa GSM-GPS pejl på en gång om man har mobil täckning på markerna man jagar, då den fungerar lika som dessa och priset för astron med detta tillbehör blir onödigt högt! Den är väl som petlink ungefär skulle jag tro så inget revulation alltså
Publicerat April 18, 201016 yr Nja det är lika bra att skaffa GSM-GPS pejl på en gång om man har mobil täckning på markerna man jagar, då den fungerar lika som dessa och priset för astron med detta tillbehör blir onödigt högt! Den är väl som petlink ungefär skulle jag tro så inget revulation alltså Jo visst men har man redan en astro så är ju 2000 spänn ett klipp, om den fungerar klanderfritt vill säga.
Publicerat April 18, 201016 yr Jo visst men har man redan en astro så är ju 2000 spänn ett klipp, om den fungerar klanderfritt vill säga. för 8500kr (2000kr+6500) får du juh en med dubbelt så lång batteritid och allt för samam peng..att jämnföra en trackerhunter g400 mot dom olika dínky toys tracers som finns ute som bara tål vattenstänk och inte vattensäkra för hundjakt är ett skämt,visst känns det billigt men kolalr du hela årets kostnad så är det bättre ha en pejl som funkar i ur och skur än 2 som har brister!! garmin astro 6500kr karta 1700kr minneskort 200kr tracer 2000kr eller en tracker g400 komplett för 10 000kr med allt är juh lika dyrt billigt....men mycket bättre i säkerhet
Publicerat April 18, 201016 yr Jag tror ju knappast dom fungerar särskillt bra di dära, då de inte har någon antenn och då tror jag att de fungerar dåligt... Som first clas skriver så blir det ganska dyrt! Har man mobiltäckning på och i kring sina marker så är det bättre med de riktiga mobilpejlarna! Astron går säkert att sälja:) Har man inte täckning, ja då är det inget att skaffa varken den där prylen eller mobilpejl!!!! Har ma inte täckning är det inget som kan slå en komb av traditionell pejl och astron då med skall indikator!!!
Publicerat Maj 1, 201016 yr jag fundera om det går kopla astro till en skärm eller bärbar dator som är bilen och följa hunden from större skärm?
Publicerat Maj 1, 201016 yr jag fundera om det går kopla astro till en skärm eller bärbar dator som är bilen och följa hunden from större skärm? Terve Pena, Nej, det går nog inte vad jag vet i alla fall. /Fredrik
Publicerat Juni 9, 201016 yr Provar igen. Är det någon som har koll på Track&Bark tillbehöret? Har ju stått lite om den i jakttidningarna men jag hade gärna haft lite mer kött på bena. Är det någon som kanske provat den själv? http://trampet.se/index.php?main_page=prod...;products_id=52
Publicerat Juni 10, 201016 yr Provar igen. Är det någon som har koll på Track&Bark tillbehöret?Har ju stått lite om den i jakttidningarna men jag hade gärna haft lite mer kött på bena. Är det någon som kanske provat den själv? http://trampet.se/index.php?main_page=prod...;products_id=52 Kom igen Björn, någon måste ju vara först så kan du recensera för oss andra
Publicerat Juni 10, 201016 yr Kom igen Björn, någon måste ju vara först så kan du recensera för oss andra Är det så det måste fungera alltså, lura den dummaste killen på forat att öppna plånboken och låt han sedan stå där med lång näsa när han inser att han blivit totallurad
Publicerat Juni 10, 201016 yr Är det så det måste fungera alltså, lura den dummaste killen på forat att öppna plånboken och låt han sedan stå där med lång näsa när han inser att han blivit totallurad Finns alternativ för 600:- som gör samma jobb som t&b så redan där är dom körda hos mig. Sen så förstår jag inte hur dem kan ta så mycket betalt för G400 halsbandet.. Jag är ju fattig
Publicerat Juni 11, 201016 yr Finns alternativ för 600:- som gör samma jobb som t&b så redan där är dom körda hos mig. Kan du inte länka till 600 kronors alternativet så man får se vad det är för prylar? Själv tycker jag inte att 2000:- är ALLTFÖR svettigt om man idag har en Astro, men givetvis är ju 600 spänn bättre om man får en likvärdig produkt! //Roggman66
Publicerat Juni 11, 201016 yr Själv tycker jag inte att 2000:- är ALLTFÖR svettigt om man idag har en Astro, men givetvis är ju 600 spänn bättre om man får en likvärdig produkt! //Roggman66 Håller med dig, jag räds inte för priset bara prylarna funkar, men det blir ju väldigt mycket "köpa grisen i säcken"
Publicerat Juni 13, 201016 yr Kan du inte länka till 600 kronors alternativet så man får se vad det är för prylar?Själv tycker jag inte att 2000:- är ALLTFÖR svettigt om man idag har en Astro, men givetvis är ju 600 spänn bättre om man får en likvärdig produkt! //Roggman66 Nej visst är 2.000 inte SÅ mycket, men jag är prismedveten Shenzhen Xexun gör två olika modeller en TK201 och en som heter TK201-2. Den största skillnaden är väl att den ena är vattentät, den andra är det inte. En jag känner löste det genom att sätta en vattentät zippåse utanpå. Läste på ett annat forum att även dem tänkte testa den. Själv skall jag beställa en då känningen inte hade någonting som helst att klaga på. Nu hittar jag inte länken till e-butiken jag handlat ifrån förut men där behöver man inte vara rädd för att bli blåst på saken. Återkommer med den. Såg även att den säljs på blocket för 1500. Det är ju också billigare än 2000. TK201 http://www.xexun.com/eshowcps.asp?ID=67&am...%B7%D7%D9%C6%F7 TK201-2 http://www.xexun.com/eshowcps.asp?id=27&am...%B7%D7%D9%C6%F7
Publicerat Juni 14, 201016 yr Nej visst är 2.000 inte SÅ mycket, men jag är prismedveten Shenzhen Xexun gör två olika modeller en TK201 och en som heter TK201-2. Den största skillnaden är väl att den ena är vattentät, den andra är det inte. En jag känner löste det genom att sätta en vattentät zippåse utanpå. Läste på ett annat forum att även dem tänkte testa den. Själv skall jag beställa en då känningen inte hade någonting som helst att klaga på. Nu hittar jag inte länken till e-butiken jag handlat ifrån förut men där behöver man inte vara rädd för att bli blåst på saken. Återkommer med den. Såg även att den säljs på blocket för 1500. Det är ju också billigare än 2000. TK201 http://www.xexun.com/eshowcps.asp?ID=67&am...%B7%D7%D9%C6%F7 TK201-2 http://www.xexun.com/eshowcps.asp?id=27&am...%B7%D7%D9%C6%F7 Verkar ju dock inte som att du kan ringa upp och höra om hunden skäller vilket jag tycker verka va det bästa med T&B, eller har jag missat nåt?