Publicerat November 17, 200916 yr Spåret sparas i halsbandet! Men kan inte skickas till handenheten, därför att dom har inte kontakt mellan varandra. Är du med?
Publicerat November 17, 200916 yr Spåret sparas i halsbandet! Men kan inte skickas till handenheten, därför att dom har inte kontakt mellan varandra. Är du med? de va som fan. Nu är jag med!
Publicerat November 17, 200916 yr Med risk för trådkapning!!!! Om alla som har haft problem med rutan: EN ANNAN ENHET STÖR..... VILL DU BYTA ENHETS ID? pga för få tillgängliga id har lust att hjäpa till att göra Garmin Sverige uppmärksam på problemet, har mailat dom men får tyvär dålig respons. Direkt länk till deras suport mail: http://www.garmin.se/support_contact.aspx?pageid=2851 Mvh Urban.
Publicerat November 17, 200916 yr Spåret sparas i halsbandet! Men kan inte skickas till handenheten, därför att dom har inte kontakt mellan varandra. Är du med? En liten fråga angående just spår i halsbandet. Håller på att hjälpa en kompis som inte tömt sitt halsband men som nu vill se vad hunden gjorde på sista jakten. När vi försöker föra över spåret kommer det upp en text som säger att det finns ett ogiltigt spår och det kommer inte över ett jota. Är det någon fler som har råkat ut för detta och hur har ni i så fall löst det? Han vill gärna se spåren annars antar jag att man kan radera spåren i halsbandet för att få det att funka igen.
Publicerat November 29, 200916 yr Hmm. För första gången skulle jag nu föra över allt ifrån gpsen till datorns Mapsource. Men bara det senaste hundspåret kom in i datorn samt alla MINA spår.. Vem fan vill se var jag gått? Jag vill ju ha hundens spår! Måste jag ha halsbandet igång på samma gång eller ? Finns spåren nånstans i datorn fast jag inte hittar dom i programmet? hjälp nu!
Publicerat November 29, 200916 yr Hmm. För första gången skulle jag nu föra över allt ifrån gpsen till datorns Mapsource. Men bara det senaste hundspåret kom in i datorn samt alla MINA spår.. Vem fan vill se var jag gått? Jag vill ju ha hundens spår! Måste jag ha halsbandet igång på samma gång eller ? Finns spåren nånstans i datorn fast jag inte hittar dom i programmet? hjälp nu! du måste ha halsbandet på och gå in i menyn där det står transfer dog track.
Publicerat November 29, 200916 yr du måste ha halsbandet på och gå in i menyn där det står transfer dog track. Menyn i programmet eller i handenheten? Orkar du hänvisa mig "meny för meny" hur jag kommer dit?
Publicerat November 29, 200916 yr Går det att få in min topografiska karta i datorn från handenheten förresten? Tänkte ladda ner googlemap eller vad fan det hette men det tar ju flera timmar att få ner 550kb
Publicerat November 29, 200916 yr Menyn i programmet eller i handenheten?Orkar du hänvisa mig "meny för meny" hur jag kommer dit? tryck,dog, ent, menu, bläddra ner till transfer dog unit track tryck ent. mvh stefan
Publicerat November 29, 200916 yr tryck,dog, ent, menu, bläddra ner till transfer dog unit track tryck ent.mvh stefan sorry men vad blir det på svenska?
Publicerat November 29, 200916 yr "För över enhetens spår" hittar jag som liknar det du beskriver på nämnda stället. Rätt? Vill inte fucka upp min fina Astro! Verkar som att allt med spårning o räckvidd slutar funka när man håller på med sånthärnt?
Publicerat November 29, 200916 yr Inte sett denna meny förut alls Det finns vägar att vandra ser jag. Vad händer om jag trycker "uppgradera hundenhet"? Blir det bättre eller sämre?
Publicerat November 29, 200916 yr Inte sett denna meny förut alls Det finns vägar att vandra ser jag. Vad händer om jag trycker "uppgradera hundenhet"? Blir det bättre eller sämre? om du går in på garmins hemmsida å laddar ner webupdater så kan du uppgradera hundenheten till nyaste programvaran i den menyn. mvh stefan
Publicerat November 29, 200916 yr om du går in på garmins hemmsida å laddar ner webupdater så kan du uppgradera hundenheten till nyaste programvaran i den menyn.mvh stefan Något som rekommenderas? Eller ska jag låta bli så länge allt funkar? O sen hur får jag tag i en vettig karta till MS?
Publicerat November 29, 200916 yr Förresten! Tusen tack grytjägarn! ovärdelig hjälp ! tack tack! det var så lite så. jag har uppdaterat mina men inte märkt nån skillnad, men några förbättringar borde det ju vara i programvaran. har iaf inte blivit sämmre.
Publicerat November 29, 200916 yr det var så lite så. jag har uppdaterat mina men inte märkt nån skillnad, men några förbättringar borde det ju vara i programvaran. har iaf inte blivit sämmre. Inte kollat nu, men var det inte nån i denna tråd som efter uppgraderingen bara fick räckvidd ut till 300 meter? Inget skoj om det händer. Då kan man lika bra stanna hemma!
Publicerat December 6, 200916 yr När jag startar astron, ser kartan inte ut som den ska.....mörk till färgen och på vissa fält syns inte detaljerna. Efter ett bra tag kommer rätta kartan fram, senare under dan kan samma fel komma tillbaka. Är det nån mer som varit med om detta och hur åtgärdar man det?
Publicerat December 6, 200916 yr När jag startar astron, ser kartan inte ut som den ska.....mörk till färgen och på vissa fält syns inte detaljerna. Efter ett bra tag kommer rätta kartan fram, senare under dan kan samma fel komma tillbaka. Är det nån mer som varit med om detta och hur åtgärdar man det? Det finns en inställning som ger olika färger beroende på om det är natt eller dag. Om det är det som är problemet kan man ställa om detta genom att trycka "Menu/menu/avancerat/inställningar/visa". På visningssätt väljer man dag, natt eller auto. Auto betyder automatisk övergång från dag till nattläge och tvärt om efter solen. På denna sida kan man också ställa in vilket färgschema man vill ha på natten respektive dagen om man vill ha olika. Men om den alltid är mörk när du startar och sedan blir ljus efter ett tag, så är det kanske ett annat fel, om du inte alltid kör fulla jaktdagar med start innan solen går upp och hemgång efter att den gått ner förståss.
Publicerat December 6, 200916 yr Trådkapar lite Funderar på att ge frun en Garmin i julklapp. Vad ska man tänka på när man handlar? Enheter antenner vad? /Lasse
Publicerat December 7, 200916 yr Hej forumister Har nyligen fått hem min nya leksak. En Astro 220 och direkt infinner sig en fråga. Kan man knäppa på lyset med någon snabbknapp ? Eller måste man in i menyerna den "rätta vägen" ? Har en Quest i bilen och den har en "snabbknapp" för att tända upp belysningen.
Publicerat December 7, 200916 yr Hej forumisterHar nyligen fått hem min nya leksak. En Astro 220 och direkt infinner sig en fråga. Kan man knäppa på lyset med någon snabbknapp ? Eller måste man in i menyerna den "rätta vägen" ? Har en Quest i bilen och den har en "snabbknapp" för att tända upp belysningen. On/Off-knappen oppepå......
Publicerat December 7, 200916 yr Den har ju fasta lägen med on/off, men går även att justera med upp / ner-pilarna när du duttat på on/off. Igår var det en som var glad över att jag hade en Astro. Hade med en junis som tappade sin mobil när vi tog ur ett rådjur i en såt. Ny mark och dessutom mörkt när han och hans farsa åkte för att leta. De hade med sig min Garmin så de kunde gå exakt som vi gått på dagen. Vips så var de framme och kunde fiska upp mobilen bland löven i planteringen
Publicerat December 7, 200916 yr Den har ju fasta lägen med on/off, men går även att justera med upp / ner-pilarna när du duttat på on/off.Igår var det en som var glad över att jag hade en Astro. Hade med en junis som tappade sin mobil när vi tog ur ett rådjur i en såt. Ny mark och dessutom mörkt när han och hans farsa åkte för att leta. De hade med sig min Garmin så de kunde gå exakt som vi gått på dagen. Vips så var de framme och kunde fiska upp mobilen bland löven i planteringen Skönt att det finns hjälpmedel när man blir gammal och senil...