Publicerat Oktober 20, 200916 yr Vi har kopiator så jag behöver inte skriva av den Ska hitta den bara manualen alltså Om du inte hittar manualen så kan jag fixa det . //Lasse D
Publicerat Oktober 27, 200916 yr jag är tänkt köp en garmin astro nordic from sverige.vilken affär är sveriges billigast??
Publicerat Oktober 27, 200916 yr Jag funderar också eventuellt på att köpa en, och billigast just nu verkar Clas Ohlson vara med 5990 kr för standardpaketet. Enbart handenhet så har nog Jakto det bästa priset med 4895 kr. Sen finns en massa paketpriser där allt från fleecejackor, hörselskydd till flera olika antenner samt kartor ingår. Vad sånt är värt får var och en avgöra. Olssons Fiske hade under nån dag ett pris på 5295 kr för ett standardpaket, det var ett bra pris.
Publicerat Oktober 27, 200916 yr Jag köpte min hos Hylte Lantmänn för 5995:- Snabb leverans tyckte jag.
Publicerat November 13, 200916 yr Går det att se var hunden varit då jag inte haft kontakt med han, i efterhand? Isf hur gör jag detta?
Publicerat November 13, 200916 yr Går det att se var hunden varit då jag inte haft kontakt med han, i efterhand? Isf hur gör jag detta? ja lägger in den på datan så ska du se den.. För att få fram dessa menyer anslut handenheten till datorn, och starta hundenehten. När dessa har kontakt är det bara att ta fram dog list, markera den hund du vill kika närmare på. Tryck enter, och du får upp en detaljerad meny med information om just den hunden bla visas hur stark radiomottagning ni har mellan hund- och handenhet, dels hur stark GPS mottagning hundenheten har och batteristatus på hundenheten. Nu trycker du meny, och du får upp en rad med olika välmöjligheter, bla transfer dog track. Med den överför du hundenehtens spår. Du kan även välja delete dog unit track vilket raderar spåren i hundenheten. ps,räcker inte heller din astro till en stövare jag kommer kanske sjunka så lågt att jag kör med hunter och astron i vinter...
Publicerat November 13, 200916 yr ja lägger in den på datan så ska du se den..ps,räcker inte heller din astro till en stövare jag kommer kanske sjunka så lågt att jag kör med hunter och astron i vinter... men då måste du ju ha bättre kartor i Astron... ;-)
Publicerat November 13, 200916 yr men då måste du ju ha bättre kartor i Astron... ;-) jo det har du rätt i jag lär återkomma vid månads skiftet hur vida jag ska bli fattig,
Publicerat November 13, 200916 yr Visste nte att det fanns någon parameter för maxsträcka hittar inte heller det i manualen.Det är inte så att du har fyllt upp spår minnet ? //Lasse D Det finns ingen max sträcka män väl ett max av antalet spårpunkter. Går att lösa genom att antingen starta ny jakt under dagen eller också förlänga uppdateringstiden för halsbandet.
Publicerat November 13, 200916 yr ja lägger in den på datan så ska du se den..ps,räcker inte heller din astro till en stövare jag kommer kanske sjunka så lågt att jag kör med hunter och astron i vinter... Nej den räcker inte till Men det går alltså inte att föra över spåren till handenheten direkt när man är i skogen alltså?
Publicerat November 13, 200916 yr Nej den räcker inte till Men det går alltså inte att föra över spåren till handenheten direkt när man är i skogen alltså? Nej, det går inte.
Publicerat November 13, 200916 yr Nej, det går inte. Ok! Det får bli en investering nästa år oxå gps/gsm........enormt frustrerande med dessa rävdrev som slutar i tomma intet när man inte har kontakt.
Publicerat November 13, 200916 yr Ok! Det får bli en investering nästa år oxå gps/gsm........enormt frustrerande med dessa rävdrev som slutar i tomma intet när man inte har kontakt. köp nu ett halsband för tracker och sluta fundera på ta med datan ut i skogen gratis och testa pogramet i ca 1år,sälj halsbandet åt mig om du inte blir nöjd... det funkar ibland med astron men för mig är det för många berg och "avbrott" för vara en säkerhet för hunden,nu har jag stenkoll mitt i ödeskogen där mottagningen ska vara kass osv osv men det funkar och gryten ploppar upp nu helt plötsligt ps kommer nog ner till granträsk runt jul så kan vi kanske jaga lite ihop
Publicerat November 13, 200916 yr Jag har skaffat Astro också men kommer köra den ihop med Benefon Pointer på laikan, då är man rätt safe.
Publicerat November 13, 200916 yr Vad gör man med en Astro om man måste ha ytterligare en pejl........................ jaG BARA UNDRAR
Publicerat November 13, 200916 yr Vad gör man med en Astro om man måste ha ytterligare en pejl........................ jaG BARA UNDRAR Den är bra på så sätt att man lätt kan se vilka områden som är genomsökta, jag ser inte Astron som en pejl i ordets rätta bemärkelse. Te.x så var det ett område med mycket sly, när jag gått ca 100 meter så hade Nora sökt igenom hela området. Inte många kvadratmeter som var orörda och det kunde jag då se. I annat fall hade jag ju trampat igenom hela skiten och efteråt insett att det var tomt. Nu såg jag att det var tomt och det inte fanns nån anledning att lägga mer tid där. Det tycker jag är de största fördelen.
Publicerat November 14, 200916 yr ps kommer nog ner till granträsk runt jul så kan vi kanske jaga lite ihop Det kan vi göra.
Publicerat November 15, 200916 yr jag är köpt en astro och den orginal anten är jävla dolig.jag sku vilja köp en bätre skogsanten men vet inte vilken model är bäst?jag är hört att den vanliga skogsanten kan bruta sönder anten fästen.därför jag sku vilja köp en sådan som fungerar bra och inte laga sönder aparaten. vad tror ni om detta model http://www.magasinet.no/display.aspx?menui...amp;prodid=2831
Publicerat November 15, 200916 yr Hur kan man på datorn se var hunden varit/ är om man tappat kontakten mellan handenhet+ hundenh? Eller har jag missförstått något? Om man tappar kontakt med hunden o så får man kontakt igen, då blir det ju ett rakt streck i handenheten från brutna kontaktens sista punkt till den nyupptagna kontakten? blir det annorlunda i datorn? ser man då var hunden varit under tiden? Jag måste missförstå? Jag hänvisar till ovanstående inlägg. förtydliga gärna!
Publicerat November 15, 200916 yr jag är köpt en astro och den orginal anten är jävla dolig.jag sku vilja köp en bätre skogsanten men vet inte vilken model är bäst?jag är hört att den vanliga skogsanten kan bruta sönder anten fästen.därför jag sku vilja köp en sådan som fungerar bra och inte laga sönder aparaten. vad tror ni om detta model http://www.magasinet.no/display.aspx?menui...amp;prodid=2831 grytjägarn har en sån,den är bra mycket bättre än originalen,men Long range atennen tror jag du ska köpa för bli nöjd, ps herr mattson,du kan se hunden efteråt i datan igenom ladda över datan från halsbandet till hand enheten och då se,tror jag skrev hur man gjorde längre bak,eller i nån av dom andra trådarna hur man frå den att funka på 3km
Publicerat November 15, 200916 yr Hur kan man på datorn se var hunden varit/ är om man tappat kontakten mellan handenhet+ hundenh? Eller har jag missförstått något? Om man tappar kontakt med hunden o så får man kontakt igen, då blir det ju ett rakt streck i handenheten från brutna kontaktens sista punkt till den nyupptagna kontakten? blir det annorlunda i datorn? ser man då var hunden varit under tiden? Jag måste missförstå? Jag hänvisar till ovanstående inlägg. förtydliga gärna! hela spåret sparas i hundenheten, sen laddar du in det i datorn via handenheten och då får du spåret från du slog på hundenheten tills du slog av den.
Publicerat November 15, 200916 yr var kan man beställa en long range anten? trampet.se säljer longragne antenn men den är väldigt otymplig tycker jag. kolla på nr3 i länken det är samma som du kollade på fast längre funkar bra tycker jag http://www.blocket.se/varmland/Antenner_so...tm?ca=5&w=3
Publicerat November 17, 200916 yr Men varför syns inte spåret i handenheten om det ändå sen syns på datorn? Konstigt ? Eller missförstår jag fortfarande? Kan man alltså se spåret där man INTE haft kontakt med hunden, om man lägger in det i datorn? Låter ju som att handenheten är en riktigt billig grej isåfall. Man har väl mer nytta av att ha spåret i handenheten än i datorn?