Publicerat November 3, 200817 yr Du om någon borde ju få testa denna pryl...jag skulle mer än gärna ha den som komplemet till min Tracker....blir lite väl dyrt och använda den. Så kör hårt så jag får se om den är värt och satsa på. har varit ut och provat den, och nu fungerar den. jag tycker den är helt suverän upp till 3 kilometer sen är det inte mycket att hänga i julgranen, men man hittar ju alltid hundarna. och med lite spring i benen så hinner man för det mesta med jakten när det drar iväg. men jag har bara hafft den i 14 dagar ännu, så vi får se hur det verkar längre fram. dessutom kan man ju jaga i områden som man undvikit förut pga avsaknaden av gsm täckning.
Publicerat November 3, 200817 yr har varit ut och provat den, och nu fungerar den. jag tycker den är helt suverän upp till 3 kilometer sen är det inte mycket att hänga i julgranen, men man hittar ju alltid hundarna. och med lite spring i benen så hinner man för det mesta med jakten när det drar iväg. men jag har bara hafft den i 14 dagar ännu, så vi får se hur det verkar längre fram.dessutom kan man ju jaga i områden som man undvikit förut pga avsaknaden av gsm täckning. Okej ...inte så långt då .Men vi har rätt platt där vi bor så kanske man kunde få någon km till.
Publicerat November 3, 200817 yr Kan ett DC-30 halsband funka till en liten tax?Måtten på sändaren ska tydligen vara 3 x 3.5 x 8.4 cm och den totala vikten ska vara 247g. Om man då tänker på att knut eden sändaren bara väger 85g känns DC-30 väldigt klumpig till en tax. Visst är en "traditionell" pejl total stenålder men vad gör man? Valet står mellan knut eden och garmin astro dc -30 och hunden är mindre än minst. jag har testat min Astro på Boder teerier, TJK och tax de har fungerat mycket bra!.. Mvh
Publicerat November 3, 200817 yr Du om någon borde ju få testa denna pryl...jag skulle mer än gärna ha den som komplemet till min Tracker....blir lite väl dyrt och använda den. Så kör hårt så jag får se om den är värt och satsa på. Farsan har bokat en som borde komma i slutet på veckan, Då får vi se hur det funkar (som komplement till trackern)... Dock så blir det ju tokbilligt att köra GPRS i trackern.. Varje halvminut uppdaterat å klart...
Publicerat November 3, 200817 yr Farsan har bokat en som borde komma i slutet på veckan, Då får vi se hur det funkar (som komplement till trackern)... Dock så blir det ju tokbilligt att köra GPRS i trackern.. Varje halvminut uppdaterat å klart...Joo...det är det jag skulle behöva (gprs). Men väntar tills detta halsband är slutkörd och då blir det ett tracker G400. Kompisarna har uppdaterat sina och dom funkar fint. Mitt går inte att uppdatera till gprs !
Publicerat November 3, 200817 yr har varit ut och provat den, och nu fungerar den. jag tycker den är helt suverän upp till 3 kilometer sen är det inte mycket att hänga i julgranen, men man hittar ju alltid hundarna. och med lite spring i benen så hinner man för det mesta med jakten när det drar iväg. men jag har bara hafft den i 14 dagar ännu, så vi får se hur det verkar längre fram.dessutom kan man ju jaga i områden som man undvikit förut pga avsaknaden av gsm täckning. Den fungerer bra som komplement til Pointeren , har fått 4-5km som maks i flatt terreng , i mer kupert terreng så er det snakk om kanskje 1km eller så. Men fungerer fint som nærpeiling av støveren om den har tap eller utenfor hørehold om det er vind osv. Men vil nå ikke slippe uten Pointeren uansett.
Publicerat November 3, 200817 yr 3km är nog vad man får räkna med ,nya halsbandet och usa modellen/micro 4+ antenn fick vi 7km som bäst,ofta runt 4-5km i skogen(under jakt!!!),,, dock tror jag det skiljer sig väldigt från ställe till ställe,räkna garminen som en vanlig 155a radio eller hedliga pejlar i räckvidd,,,dock kommer min sitta som ett dyrt bling bling mesta tiden då hunden förmodligen ska vara längre ut tycker annars man får reda på vilka hundar som har bra sök när man läser om pejlen sem tror jag inte kommer komma en skallindikator tyvärr,tur man iaf med stövare kan se på hastiheten när den driver,,glöm dock inte att rensa när det blir upptag för annars blire snitthastihet på hela tiden halsbandet är igång.. köpte iaf nya trackern med hunter versionen för 5500kr med puck,ska in och nita nån telefon försäljare att ge mig gratis sms/gprs istället för maxtaxa på 9.90per dag om man tecknar abonnemang
Publicerat November 3, 200817 yr 3km är nog vad man får räkna med ,nya halsbandet och usa modellen/micro 4+ antenn fick vi 7km som bäst,ofta runt 4-5km i skogen(under jakt!!!),,, dock tror jag det skiljer sig väldigt från ställe till ställe,räkna garminen som en vanlig 155a radio eller hedliga pejlar i räckvidd,,,dock kommer min sitta som ett dyrt bling bling mesta tiden då hunden förmodligen ska vara längre ut tycker annars man får reda på vilka hundar som har bra sök när man läser om pejlen sem tror jag inte kommer komma en skallindikator tyvärr,tur man iaf med stövare kan se på hastiheten när den driver,,glöm dock inte att rensa när det blir upptag för annars blire snitthastihet på hela tiden halsbandet är igång.. köpte iaf nya trackern med hunter versionen för 5500kr med puck,ska in och nita nån telefon försäljare att ge mig gratis sms/gprs istället för maxtaxa på 9.90per dag om man tecknar abonnemang Var fick du tag i det så billigt? Jag funderar på ett till halsband men ska först testa Astron. Duger den som backup kanske man kör med den och en Edenpejl på ena hunden... Får se. Men när man släpper hunden utan GPSen känns det näsran lite naket nu för tiden...
Publicerat November 3, 200817 yr Joo...det är det jag skulle behöva (gprs). Men väntar tills detta halsband är slutkörd och då blir det ett tracker G400. Kompisarna har uppdaterat sina och dom funkar fint. Mitt går inte att uppdatera till gprs ! Ne, du hade ju för bråttom att köpa!!
Publicerat November 3, 200817 yr Var fick du tag i det så billigt? Jag funderar på ett till halsband men ska först testa Astron. Duger den som backup kanske man kör med den och en Edenpejl på ena hunden... Får se. Men när man släpper hunden utan GPSen känns det näsran lite naket nu för tiden... alla priser som finns i sverige är rekommenderade priser,sen har faktiskt garminen fått priserna att sjukna,märkväl halsbandet och pucken endast,inte själva pogramet som jag skrev innan kolla över sundet där ligger priserna oxå bättre,du som borde känna din lokale handlare borde få bättre pris
Publicerat November 3, 200817 yr Författare Vi har skaffat en till jobbet nu och kan leka med den ett tag innan jag beställer en själv, den har en enkel variant av ståndskalls indikator, står mottagaren stilla så kommer det upp ståndskall på displayen, mycket lustig variant om jag får säga det själv.
Publicerat November 4, 200817 yr Vi har skaffat en till jobbet nu och kan leka med den ett tag innan jag beställer en själv, den har en enkel variant av ståndskalls indikator, står mottagaren stilla så kommer det upp ståndskall på displayen, mycket lustig variant om jag får säga det själv. ja, en väldigt lustig variant! den ger utslag när hundarna uträttar naturbehov, men den fungerar åkså när hundarna skäller träat vilt, tror det har med lutningen på halsbandet i kombination med stilla stående att göra? men det käns egentligen bara löjligt att det ens dyker upp sånadär texter i pejlen
Publicerat November 10, 200817 yr Någon som vert var det är kortast leveranstid på en Astro nordic? /Peter
Publicerat November 10, 200817 yr Någon som vert var det är kortast leveranstid på en Astro nordic?/Peter Jag får min imorgon och beställde för ca en månad sen! ska bli skoj att testa
Publicerat November 12, 200817 yr Jag får min imorgon och beställde för ca en månad sen! ska bli skoj att testa Jag har beställt från inwarehouse.se idag. De har på lager. /Peter
Publicerat November 12, 200817 yr fick min ifrån lion eller nått liknaden tog ca 7 dagar http://www.lcsupply.com/gundog/2008/10/gar...racking-system/
Publicerat November 12, 200817 yr har varit ute och testat astron ikväll i mörkret med beaglen! Hon fick igång nånting att driva ganska omgående, JÄVLA va läckert att följa med i drevet helt klart en kanoninvestering
Publicerat November 25, 200817 yr Om man köper Astro Nordic varianten kan man få in kompisarnas hundar som har USA-varianten? Att sändarna har olika frekvens har jag förstått men klarar handenheten av båda frekvenserna?
Publicerat November 25, 200817 yr Författare Om man köper Astro Nordic varianten kan man få in kompisarnas hundar som har USA-varianten? Att sändarna har olika frekvens har jag förstått men klarar handenheten av båda frekvenserna? Tvivlar jag på just då det är olika frekvens på nordic och usa.
Publicerat November 26, 200817 yr Om man köper Astro Nordic varianten kan man få in kompisarnas hundar som har USA-varianten? Att sändarna har olika frekvens har jag förstått men klarar handenheten av båda frekvenserna? Svar NEJ!
Publicerat December 6, 200817 yr jag känner folk som påstår sig har lyckats få kontakt med astron på 1,3mil men det har varit kanon förutsättning mellan 2 bergstoppar. men sen om det är sannt eller ej det kan inte jag svara på. annars så tycker jag att den e riktigt bra. det man saknar är skallindikator, man jag har hört rykten om att det ska komma nästa år, men har hört ryckten att det inte skall gå också, så man vet ju inte vad man skall tro. också påstår folk att sverige och usa modellen är på olika mycket watt tror det är 2-4 eller nått sånt, och att garmin skulle kunna vrida upp dom ända upp till 10 watt men dom får inte för de där radio tjosan som sitter och bestämmer. men fatta vilken räckvid det skulle bli då.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Ok har bestämt mig för en astro till hunden. Men eftersom han bara är 5 månader ännu är det egentligen ingen brådska. Dock så är jag sjukt sugen på att testa hur dom funkar så frågan är om jag vinner nåt på att vänta till låt oss säga augusti innan jag köper en? Vad jag har förstått så verkar det ju inte va aktuellt med skallindikator än på ett tag? Och jag kan ju inte tänka mig att dom ska rasa i pris nåt drastiskt, några hundra lappar kan jag ju leva med.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Vänta om du kan Då efterfrågan är så stor nu så att kvaleten har blivit lidande Mvh Anders Hj
Publicerat Januari 3, 200917 yr jag känner folk som påstår sig har lyckats få kontakt med astron på 1,3mil men det har varit kanon förutsättning mellan 2 bergstoppar. men sen om det är sannt eller ej det kan inte jag svara på. annars så tycker jag att den e riktigt bra. det man saknar är skallindikator, man jag har hört rykten om att det ska komma nästa år, men har hört ryckten att det inte skall gå också, så man vet ju inte vad man skall tro. också påstår folk att sverige och usa modellen är på olika mycket watt tror det är 2-4 eller nått sånt, och att garmin skulle kunna vrida upp dom ända upp till 10 watt men dom får inte för de där radio tjosan som sitter och bestämmer. men fatta vilken räckvid det skulle bli då. 9,8 km, Uppsalaslätten.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Vänta om du kanDå efterfrågan är så stor nu så att kvaleten har blivit lidande Mvh Anders Hj Förstår inte varför kvalitetén ska bli lidande jag menar en astro måste ju va en astro även om det är bra tryck på att dom ska snabbproducera så måste dom väl gå igenom en kontroll innan dom släpps ut? Upplys mig!