Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin Astro 220

Featured Replies

Publicerat
Förstår inte varför kvalitetén ska bli lidande jag menar en astro måste ju va en astro även om det är bra tryck på att dom ska snabbproducera så måste dom väl gå igenom en kontroll innan dom släpps ut?

Upplys mig!

Jag har köpt en och är nöjd :lol:

Men kan konstatera att när vi provar med flera olika so har rekviden blivit allt melan 2.5km till 9.8km

Doma proven är vid sama tillfäle och mot sama sändare

Även halsbanden värkar vara olika bra sändning på

Så om du kan vänta så lär Astron inte bli sämre till somaren

Med lite tur så komer komer halsbanden i en bätre färg ( Svart är ingen bra färg)

Sama med handenheten grå är inget bra om man tapar den

Vore mycket lätare att hita om den vore rör eller liknande

Mvh Anders Hj

• Svar 317
  • Visningar 83k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Ok tack för åsikten. Får dock se om jag klarar hålla mig är minst sagt rejält sugen på att bränna lite pengar :lol:

Publicerat

håller med om att färgen på astron hade kunnat vara bättre.

• 4 months later...
Publicerat

har tänkt köpa mig en astro 220 nordic till laikan, nån som vet om den kommer med några nyheter iår?? typ skallindikator,mm.. denna tråd innhåller ju massor med inlägg...orkar bara inte gå igenom alla nu.. ni som använder dom är ni nöjda, va hade ni för pejl innan? stör dom jaktradion, sett en del har typ lafayette skogsantenn på dom...

ska man köpa en nu eller ska man vänta närmare hösten? några funderingar...

mvh/johan

• 2 weeks later...
Publicerat
har tänkt köpa mig en astro 220 nordic till laikan, nån som vet om den kommer med några nyheter iår?? typ skallindikator,mm.. denna tråd innhåller ju massor med inlägg...orkar bara inte gå igenom alla nu.. ni som använder dom är ni nöjda, va hade ni för pejl innan? stör dom jaktradion, sett en del har typ lafayette skogsantenn på dom...

ska man köpa en nu eller ska man vänta närmare hösten? några funderingar...

mvh/johan

Jag skulle vänta om jag va du inte för att jag vet om nåra förbättringar kommer men om det gör så kommer dom garranterat inte förns i höst

• 1 month later...
Publicerat

köpte nyligen en astro nordic efter ett första test tänkte ja stampa sönder den!

lämnade gps'n hemma uppe på en stolpe, satt halsbandet på hunden å cyklade en runda på ca 6km. kollade sedan spåret och tyckte genast de såg skumt ut..hade bara den kartan som följde med, så ja förde över spåren i datorn...va fan tänkte jag...

tappade positionen redan efter 890m å de va ju raksträcka efter en väg...sen ingen kontakt på hela rundan och är max 2km från huset,sjö imellan. rundan går runt sjön kan man säga. 500m innan ja kommit hem fick den kontakt då över öppen terräng.... va e detta tänkte jag...

hörde nån som sa att man inte ska använda uppladdningsbara batterier för de funkar inte lika bra gps'n blir slöare..sa nån.

har GP-powerbatterier och visst dom e ju på 1,2volt mot vanliga på 1,5.. men dom är på 2500nimh mot ca1200 så dom räcker ju betyligt längre... men nu ska vi ju inte kasta skit på garmin å stampa sönder innan man kolla lite

de hela blev ju ett snabb test, hade nyss hämtat grejerna. batterierna var nog inte nyladdade sen hade ja inte ställt in gps'n på uppladdningsbara. böt batterier till vanliga 1,5v for samma sträcka och den registrerade perfekt... ska göra om samma igen då med fulla uppladdningsbara samt rätt inställning, för att se om det är någon skillnad..man skulle ju egentligen testa en efter en längre sträcka å se om den tappar positionen tidigare med olika batterier

kör ni på uppladdningsbara eller vanliga i era??

Publicerat
  • Författare

Har du ställt om enheten mellan uppladdningsbara batterier eller alkaliska? intressant mätning som jag ska ha i beaktande till hösten, på garmin 60csx märktes ingen skillnad, men den sänder inte heller.

Publicerat

Ställer man bara om den så borde det blir lika bra med uppladdningsbara som med vanliga. Har kört min med uppladdningsbara och den klarar vad andra verkar få d.v.s tre kilometer som max.

Publicerat
Har du ställt om enheten mellan uppladdningsbara batterier eller alkaliska? intressant mätning som jag ska ha i beaktande till hösten, på garmin 60csx märktes ingen skillnad, men den sänder inte heller.

där hade ja nog missat, men ska ställa in den rätt vid nästa test... däremot säger endel att nogrannheten blir sämre med uppladdningsbara, de rör inte mig om den visar 10 el 15m fel men för dom som letar skatter så spelar de roll

Publicerat
  • Författare
där hade ja nog missat, men ska ställa in den rätt vid nästa test... däremot säger endel att nogrannheten blir sämre med uppladdningsbara, de rör inte mig om den visar 10 el 15m fel men för dom som letar skatter så spelar de roll

Liten detalj bara, bättre upptäcka den nu än i mars när laikasäsongen är över. :)

• 1 month later...
Publicerat

Hmm snabb fråga bara. Går det inte att se hur långt man själv har färdats under en jaktdag? Kan ju få fram 1000 olika uppgifter om vad hunden har gjort men ännu har jag inte fattat hur långt man själv gått.

Publicerat
Hmm snabb fråga bara. Går det inte att se hur långt man själv har färdats under en jaktdag? Kan ju få fram 1000 olika uppgifter om vad hunden har gjort men ännu har jag inte fattat hur långt man själv gått.

Testa med trippmätaren:

dock så försvinner de uppgifterna varje gång som man startar ett nytt spår...

Publicerat

ett mycket bättre sätt är att använda spårfuntionen och bara spela in ett spår på sig själv...

Publicerat
ett mycket bättre sätt är att använda spårfuntionen och bara spela in ett spår på sig själv...

Skulle det möjligtvis gå att utveckla lite är du snäll.

Tack

Publicerat

Känner mig som en total teknikdyslektiker nu alltså...

Skulle idag lägga in kartan för södra och mellersta norrland för älgjakten då jag sen tidigare bara har götaland inlagd.

Visst allt gick fint och jag fick in kartan men när jag gjorde en närmare titt märkte jag att götalandskartan va borta!!!

Blev trött men la in götalandskartan från mapsource vilket bara betydde att norrlands kartan försvann. Mitt minneskort är på 2 gig så nog satan ska allt få plats?

Vad gör jag för fel?

Publicerat

Du måste lägga in båda samtidigt aftersom mapsource skriver över det som finns på kortet. På ett 2G-kort får du in hela sverige utan problem.

Märk Götaland i mapsource, byt sedan karta och märk norrland med och skicka sedan in alltihopa i pejlen.

Publicerat

Ok men hur kommer det sig att programmet automatiskt raderar det som redan finns på kortet, går inte det att ändra på?

Publicerat

Jag tror inte det går att ändra på faktiskt. De gps:er som har både inbyggd minne och ett kortminne kan man välja var man vill lägga kartorna och skriver då bara över det minnet man väljer men annars är programmet sådant att det skriver över det som finns på kortet.

Om man t:ex skaffar ytterligare en karta för bilnavigering måste man även här se till att man lägger in friluftskartorna när man lägger in den kartan.

• 1 month later...
Publicerat

Får ett felmedelande ibland! Du har en störning av en hundenhet vill du ändra ..... bla bla klickar man på nej så kommer det upp en ny ruta som frågar om man vill avbryta spårningen av sin hund...... Detta medelande kom upp hela tiden och jag funderar om det är någon annan hund som stör eller?? Det va ganska störande och kom med ca 5 sek mellan rum och jag stod förtvivlad och skulle se vart tiken for med älg men när jag gått ner från berget så slutade det komma...... Har en kompis som får samma medelande när han startar bägge sina band... Vad göra?

Publicerat

Du måste byta hund ID på halsbandet. Någonstans i närheten finns det en hund med samma ID. För att göra detta tror jag du måste ha halsbandet i närheten av pejlen. Har inte i huvudet exakt var man gör det men det är på hund eller hundlista någonstans.

Publicerat

Det står i handböckerna hur man gör :D

Publicerat

Ok jag tror jag bytte nu från 6 till sju får väl se om jag gjort rätt;)

Publicerat

enda som nyhet är nya kartor på g,alltså ej av garmin utan nya svin dyra kartor med fastighets gränser som delas upp i rutor...

finns på robsoft att läsa om mera,jag har test som fick av fredrikl som hjälpt mig,likvärdigt med gränser

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag får inte mottagarenheten att känna av halsbandet, dvs ingen pil i kompassen? Funkade med annan handenhet. Tror inte den är trasig utan att jag råkat ställa om den på nåt sett då det skedde från jakt till jakt? I övrigt funkar handenheten normalt.

Har någon en teori?